і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До кінця акції залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

«Розвиток електроенергетики в Україні»

Шкільна дистанційна олімпіада
    «Всеосвiта Весна – 2018»
Бібліотека
матеріалів

Розробка уроку-проекту в 11 класі «Розвиток електроенергетики в Україні»

Мета уроку:

узагальнити і систематизувати знання учнів по темі “Електроенергетика”:

спонукати до розвитку дивергентного мислення учнів;

розкрити проблеми розвитку електроенергетики в Україні;

висвітлити екологічні аспекти теми;

ознайомити учнів з перспективою альтернативної енергетики;

формувати вміння і навички учнів культури спілкуваня та дискутування.

Обладнання: творчі роботи учнів, схеми, відеофільм “Альтернативна енергетика”, СД-диск “Географія України”, установка для демонстрації принципової схеми вироблення і передавання енергії на відстань( штавиви з муфтами, з’єднувальні провідники, трансформатори, джерело струму чи демонстраційна модель генератора змінного струму, вольтметри, лампочка).

І. Мотивація.

Вітаю одинадцятикласників на сьогоднішньому занятті. Ми з вами завершуємо вивчення теми «Електромагнітні коливання». Сьогодні у нас урок захисту проектів , на якому будемо обговорювати важливі питання не тільки з точки зору фізики, а й загальнолюдської. Тема нашої дискусії – “Електроенергетика”. Енергетика є основою сучасного суспільства і визначає напрямки і темпи його матеріального, культурного і духовного розвитку. Стан цієї галузі оцінюється як критичний, що вимагає негайного втручання урядових і наукових кіл. Ця кризова ситуація викликана слідуючими причинами:

1. Загрозливим виснаженням природних енергетичних ресурсів, особливо палива – вугілля, нафти, газу.

2. Недосконалістю методів транспортування і використання електроенергії.

3. Неперервним погіршенням екології нашого середовища існування при будь-якому сучасному промисловому добуванню енергії.

4. Неперервним зростанням потреб суспільства в енергії, що випереджає ріст чисельності самого суспільства.

Тому, на мою думку, необхідно і нам, як громадянам України спробувати проаналізувати проблеми розвитку енергетики та її перспективи. Адже скоро настане той час, коли вам прийдеться безпосередньо вирішувати життєві проблеми, і , не виключено й ті, що я окреслила.

ІІ. Презентація теми та очікуваних навчальних результатів.

Складаючи план роботи на уроці, ми винесли на обговорення такі питання:

1. Вироблення і передавання електроенергії на відстань

2. Екологічні аспекти розвитку електроенергетики.

3. Розвиток енергетики в Україні.

4. Перспективи та майбутнє електроенергетики.

Сьогодні ми будемо працювати в групах, відповідно до плану семінару.

Завдання для груп – після обговорення і аналізу матеріалів, підготовлених вами, захистити свій проект у вигляді коротких тез, демонстрацій, рефератів.

Завдання індивідуальні – в кінці уроку подати звіти, які пови нні висвітлити – записані на дошці:

1. Обґрунтувати необхідність підвищувати напругу для передавання електроенергії на відстань.

2. Коротко охарактеризувати екологічні проблеми електроенергетики.

3. Вказати основні альтернативні способи добування електроенергії.

4. Над яким питанням ви б хотіли попрацювати ґрунтовніше? Чому?

Бажано кожному з вас в процесі уроку робити помітки, записи тих моментів, які вас найбільше зацікавили.

ІІІ. Інтерактивна вправа.

Оголошення правил виконання вправи.

1.Для успішної роботи в групах пропоную наступні рекомендації:

а) перша група виконує міні-проект - повинна зібрати демонстраційну установку принципової схеми вироблення і передавання електроенергії на відстань і пояснити принципи вироблення і передавання енергії на відстань;

б) друга група на основі підготовлених матеріалів підготує свій виступ у вигляді коротких тез;

в) третя групу делегуємо в кабінет інформатики, де є можливість використати можливості навчальної програми “Географія України”;

г) четверта група підготує відео репортаж за матеріалами відеофільму “Альтернативна енергетика" та підготує усні коментарі.

2. На обговорення в групах витратимо 10 хвилин.

3. На захист своїх проектів – 4 хвилини.

4.Не слід забувати правила роботи в групах та вимоги до усної відповіді.

То ж до справи! Бажаю вам успіхів!

Робота в групах.

Захист проектів.

Після обговорення, в процесі якого учні за потреби отримують допомогу від вчителя, відбувається захист проектів.

Щоб обговорювати питання проблем електроенергетики, необхідно усвідомити процес вироблення і передавання на відстань.

( Надаємо слово учням першої групи).

Зрозуміло, що питання промислового добування електроенергії тісно пов’язане з проблемами збереження навколишнього середовища, актуальність цієї проблеми висвітлить друга група.

(Надаємо слово учням другої групи).

Звичайно, стан енергетичної галузі нашої країни не може не зацікавити нас, її жителів.

Які ж перспективи розвитку електроенергетики? Чи буде наше майбутнє забезпечене енергоресурсами?

(Надаємо слово учням третьої групи).

ІІІ. Рефлексія уроку. ( Підбиття підсумків)

Осмислення результатів уроку.

Тепер давайте переведемо подих, спробуємо осмислити почуте: закінчимо роботу над звітом, зосередимось на питаннях, які вам потрібно висвітлити. ( на цей фрагмент уроку відводимо 3 хвилини, можна супроводжувати самостійну роботу учнів спокійною мелодією).

Оцінювання результатів роботи.

Пропонуємо учням (особливу увагу звернути на слабо встигаючих учнів, звичайно вони активності не проявляють) озвучити окремі питання, поділитися своїми думками, враженнями.

Найактивніших учнів оцінюємо за роботу на уроці.

Прошу здати свої роботи та звіти.

Логічним завершенням нашого уроку буде домашнє завдання. Попереду у нас – тематичне оцінювання у формі заліку. Дякую учням, які працювали в повну силу протягом вивчення всієї теми.

Їм надається право отримати тематичний бал автоматично – за поточними оцінками. Для всіх інших – письмова залікова робота.

Оголошуємо прізвища учнів, які отримають тематичний бал автоматично, нагадуємо, якою літературою будемо користуватись для складання письмового заліку, нагадуємо критерії оцінювання, даємо учням, які звільнені від письмової роботи, індивідуальні завдання.

На все добре. Спасибі, діти, за урок!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розробка уроку-проекту в 11 класі
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Фізика
  • Клас
    11 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    8022
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    XN235321
Шкільна дистанційна олімпіада
    «Всеосвiта Весна – 2018»