+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Розвиток дрібної моторики в дітей із мовленнєвими порушеннями за допомогою природного матеріалу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Розвиток дрібної моторики в дітей із мовленнєвими порушеннями за допомогою природного матеріалу

Науково доведено, що від розвитку дрібної моторики залежить розвиток інтелекту, мовлення, уваги, уяви, пам’яті, зорових аналізаторів. Навички дрібної моторики допомагають дитині обстежувати, аналізувати, порівнювати, класифікувати навколишні предмети й відповідно краще розуміти світ, у якому вона живе.

У дитинстві, коли активно формуються мовленнєві зони, надзвичайно важливий вплив на їхній подальший розвиток мають імпульси, що надходять від пальців рук до кори головного мозку та стимулюють мовленнєву й розумову діяльність. Ще більше прості рухи кистей допомагають зняти загальне напруження, що сприяє покращенню вимови звуків, побудові логічно правильних, семантично зв’язних висловлювань.

Саме тому тренування пальців рук, розвиток дрібної моторики – необхідний стимул інтенсивного розвитку мовлення дитини, і воно набуває особливого корекційного значення в роботі з дітьми. Різноманітні вправи та завдання для пальчиків не тільки сприяють розвитку мовлення та інтелектуальних здібностей дитини , а й допомагають організувати діяльність дитини впродовж дня, привернути увагу, розвеселити, забезпечити психологічний комфорт.

Масаж кисті руки шишкою

Шишка швидко пробігає,

Ручки наші розминає.

(Затиснути шишку між долонями, перекочувати її вперед-назад. Повторювати 7-10 разів.)

Вправна шишечка моя-

Здоровішим буду я.

(Почергово затискувати шишку в долонях.)

Дощові краплинки

Торкнулися руки,

Їх зовсім не бояться

Всі наші малюки.

(Погладжування: на рахунок один- рух шишкою по зовнішній поверхні лівої руки від пальців до ліктя; два- по внутрішній поверхні; три- по зовнішній поверхні правої руки; чотири- по внутрішній поверхні.)

Дощик крапає частіше,

По руці він б’є сильніше.

Хай водичка ллється, ллється-

З неї сила додається.

(Постукування у такі самій послідовності. Загалом 12 рухів.)

Масаж кисті руки горіхом

Наш горішок фантазер,

Він чудовий масажер.

Візерунчатий бочок,

Розвиває кулачок.

(Колові рухи горіхом між долонями.)

По долоньці він кружляє,

Міццю пальчик наділяє.

(Перекочувати горіх від зап’ястя до кінця кожного пальця.)

Покружляв і зупинився,

Дуже добре потрудився.

(Затискувати горіх почергово в долонях.)

Веселенький біг струмочок,

(Колові рухи горіхом по долоні правої руки.)

Повернув він на горбочок,

(Покласти руку на стіл, перекочувати горіх вгору від зап’ястя до кінця середнього пальця.)

Стрімко вниз він покотився

(Перекочувати горіх вниз від кінця середнього пальця до зап’ястя.)

І в долоньці опинився.

(Так само помасажувати ліву руку. Повторювати 5 разів. Прокочувати горішок по кожному пальці.)

Комплекс вправ пальчикової гімнастики з каштанами

Позбираємо каштани

(Брати каштани трьома пальцями: великим, вказівним, середнім.)

Катаємо колобка

(Колові рухи по долонях.)

Одягнемо рукавички

(Тримаючи каштан пальцями однієї руки, гладити другу руку з обох боків.)

Молоток

(Стукати каштаном по кожному пальчику з внутрішнього боку.)

Вісімка

(Прокручувати два каштани в одній долоні.)

Опис документу:
Матеріал даної публікації розкриває різноманітні вправи та завдання для пальчиків дітей з використанням природного матеріалу: грецьких горіхів, плодів каштана, шишок. А віршована форма вправ забезпечує емоційний психологічний комфорт дитини.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн