Розвиток дрібної моторики рук.

Опис документу:
Рівень розвитку дрібної моторики — один з показників готовності дитини до шкільного навчання, адже рівень розвитку мовлення прямо залежить від ступеня сформованості тонких рухів пальців рук. Зазвичай, якщо рухи пальців розвинені відповідно до віку, то й мовленнєвий розвиток — у межах вікової норми. Якщо ж розвиток рухів пальців відстає, то затримується і розвиток моторної сторони мовлення, хоча загальна моторика при цьому може відповідати нормі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Розвиток дрібної моторики
Слайд № 1

Розвиток дрібної моторики

сукупність скоординованих дій нервової, м’язової і кісткової систем, часто в поєднанні із зоровою системою у виконанні дрібних і точних рухів кистя...
Слайд № 2

сукупність скоординованих дій нервової, м’язової і кісткової систем, часто в поєднанні із зоровою системою у виконанні дрібних і точних рухів кистями і пальцями рук і ніг. З анатомічної точки зору, рухові і мовні центри в мозку знаходяться поруч, і отже, чим краще розвинена дрібна моторика, тим успішніше буде розвиватися і мова. Дрібна моторика розвивається природним чином починаючи з дитячого віку на базі загальної моторики. Спочатку дитина вчиться хапати предмет, потім з’являються навички перекладання з руки в руку, далі вже здатна малювати, правильно тримати пензлик і ложку. У дошкільному та ранньому шкільному віці моторні навички стають більш різноманітними і складними. Збільшується частка дій, які потребують узгоджених дій обох рук. «Витоки здібностей і обдарування дітей — на кінчиках їх пальців. Від них йдуть найтонші струмочки, які живлять джерело творчої думки.». В.А. Сухомлинський Дрібна моторика Актуальність роботи по розвитку дрібної моторики у дітей обумовлена різким збільшення дітей з відхиленнями в психомоторному та мовному розвитку. Вченими встановлено, що рівень розвитку мовлення перебуває у прямій залежності від ступеня сформованості рухів пальців рук. Тому важливо створити умови для накопичення дітьми рухового і практичного досвіду. Одним з головних засобів розвитку моторики рук служать ігри з предметами. Таку роботу психологи називають орієнтовно-дослідницькою діяльністю, так як в ході її діти отримують самий різний чуттєвий досвід, можливість вивчити властивості і якості предметів, а практичне пізнання функцій, призначення предметів дає можливість розвинути практичне мислення.

Дрібна моторика взаємодіє З уявою З координацією З спостережливістю З мисленням З увагою З мовою З зоровою та руховою пам’яттю
Слайд № 3

Дрібна моторика взаємодіє З уявою З координацією З спостережливістю З мисленням З увагою З мовою З зоровою та руховою пам’яттю

Принципи роботи розвитку дрібної моторики: 1. Принцип систематичності; 2. Принцип поетапності ; 3. Принцип доступності та індивідуальності; 4. Прин...
Слайд № 4

Принципи роботи розвитку дрібної моторики: 1. Принцип систематичності; 2. Принцип поетапності ; 3. Принцип доступності та індивідуальності; 4. Принцип інтеграції з другими видами діяльності; При недоліках дрібної моторики діти: Нездібні провести пряму лінію. Мають труднощі формування правильної траєкторії рухів при виконані графічних елементів. Відсутнє бажання малювати, ліпити, займатися ручною працею. В школі дуже повільний темп письма. 1етап . Підготовчий Знайомство з олівцем; Графічні вправи “Доріжки”; Замальовування – вміння виділити контур; 2етап . Автоматизація процесу роботи пальців з олівцем Ускладнюються графічні вправи ; Збільшується довжина доріжок; Копіювання по контуру, по крапках; 3етап . Творчий Складання предметних, а потім сюжетних малюнків з геометричних фігур по зразку; Знайомство з штриховкою; 4етап . Підсумковий Графічні диктанти; Складніші види штриховок; Ігри з нетрадиційними матеріалами; Етапи розвитку дрібної моторики:

Розвивати дрібну моторику рук у дітей можна в ігровій формі, використовуючи різноманітний нетрадиційний матеріал.  Мета цих ігор розвивати уяву, ув...
Слайд № 5

Розвивати дрібну моторику рук у дітей можна в ігровій формі, використовуючи різноманітний нетрадиційний матеріал.  Мета цих ігор розвивати уяву, увагу, сенсорне сприйняття, тактильне сприйняття, посидючість, зорово-моторну координацію, дрібну моторику пальців рук.,математичне мислення (вчиться класифікувати, розрізняти предмети за розміром, рахувати),емоційний і творчий розвиток  . Ґудзиковий масаж. Картини із ґудзиків за зразком дорослого і за власною уявою. Гудзичні дерева для розвитку моторики, вивчення кольорів, пір року. Ґудзик в якості машинки, котра рухається по доріжках. Запам'ятай і повтори . Ґудзикові візерунки. Шнурівки Залатай малюнок ґудзиками відповідного кольору Ігри з ґудзиками

Ігри з прищіпками Звук і колір Різнокольорові прищіпки Кольорові краплини Маленький аптекар Прищіпки в кошику Постав наголос Кольорові коробки Збуд...
Слайд № 6

Ігри з прищіпками Звук і колір Різнокольорові прищіпки Кольорові краплини Маленький аптекар Прищіпки в кошику Постав наголос Кольорові коробки Збудуємо парканчики Кольоровий круг Допоможемо мамі

Найди іграшки Зроби буси для любої бабусі Злови змійку Накорми ляльку Виклади візерунок Макаронні картини Виростимо казкове дерево Вилікуй букву По...
Слайд № 7

Найди іграшки Зроби буси для любої бабусі Злови змійку Накорми ляльку Виклади візерунок Макаронні картини Виростимо казкове дерево Вилікуй букву Побудуй будинок Ігри з макаронами

Шукаємо скарб Пересипаємо крупу Сортуємо крупу Парні мішечки Дивовижні малюнки з манки Незвичайні аплікації Створюємо візерунки Ігри з крупами
Слайд № 8

Шукаємо скарб Пересипаємо крупу Сортуємо крупу Парні мішечки Дивовижні малюнки з манки Незвичайні аплікації Створюємо візерунки Ігри з крупами

Ігри з кришечками «Побудуй за зразком»   «Овочі та фрукти» « Різнобарвний килим » «Великий – маленький  » «Склади Візерунок». «Знайди предмети тако...
Слайд № 9

Ігри з кришечками «Побудуй за зразком»   «Овочі та фрукти» « Різнобарвний килим » «Великий – маленький  » «Склади Візерунок». «Знайди предмети такого ж кольору» « Веселий потяг » «Машинки їдуть по домівках» «На ремонт» «Розсели по домівках»

Ігри з шишками, каштанами та жолудями 1. Масаж кисті рук шишками, горіхами, жолудями. 2. Позбираємо каштани. 3.Покатаєм колобок. 4. Дощові краплинк...
Слайд № 10

Ігри з шишками, каштанами та жолудями 1. Масаж кисті рук шишками, горіхами, жолудями. 2. Позбираємо каштани. 3.Покатаєм колобок. 4. Дощові краплинки 5. “Що ти відчув?” 6. "Незвичайний малюнок".  7. «ВІДГАДАЙ: ХТО Я» 8. «ЧИМ БАГАТА ХАТА» 9. «ЧАРІВНА СКРИНЬКА»

Головне, щоб заняття приносили дітям тільки позитивні емоції, те що буде викликати зацікавленість і приведе до позитивного результату в розвитку др...
Слайд № 11

Головне, щоб заняття приносили дітям тільки позитивні емоції, те що буде викликати зацікавленість і приведе до позитивного результату в розвитку дрібної моторики

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!