Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Робота над граматичною будовою мови на корекційних заняттях з розвитку мовлення для дітей з ООП
»
Взяти участь Всі події

Розв’язування задач з теми: «Коливальний рух»

Фізика

Для кого: 7 Клас

28.10.2021

486

19

0

Опис документу:

Мета: закріпити знання з теорії коливального руху, продовжити формування вмінь застосовувати формули для знаходження періоду, частоти для вирішення задач поглибити знання учнів про коливальному русі;

розвивати логічне мислення, пам'ять;

виховувати увагу, працьовитість.

Обладнання: кулька, нитка, підручник.

Тип уроку. Урок формування вмінь, знань та навичок.

Епіграф. «СВІТ, В ЯКОМУ МИ ЖИВЕМО, ДИВОВИЖНО СХИЛЬНИЙ ДО КОЛИВАНЬ». Р.БІШОП

Перегляд
матеріалу
Отримати код

КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст №5»

Бобринецької міської ради

Кіровоградської області










Розв’язування задач з теми:

«Коливальний рух»






Підготувала і провела

вчитель фізики

Сікач І.О.


2020р.

Мета: закріпити знання з теорії коливального руху, продовжити формування вмінь застосовувати формули для знаходження періоду, частоти для вирішення задач  поглибити знання учнів про коливальному русі;

розвивати логічне мислення, пам'ять;

виховувати увагу, працьовитість.

Обладнання: кулька, нитка, підручник.

Тип уроку. Урок формування вмінь, знань та навичок.

Епіграф. «СВІТ, В ЯКОМУ МИ ЖИВЕМО, ДИВОВИЖНО СХИЛЬНИЙ ДО КОЛИВАНЬ». Р.БІШОП



Хід уроку

І. Організований момент

ІІ. Актуалізація знань

Перевірка домашнього завдання

Учитель:

Запитання для фронтального опитування

1. Дайте означення коливального руху.

2. Наведіть приклади коливань.

3. Наведіть приклади маятників.

4. Що таке математичний маятник?


Подивіться будь ласка відео. Тут зображено міст, який побудували у 1937 році через протоку Такома-Нерроуз . Це був найдовший на той час підвісний міст довжиною 1800 м. Але через 3 роки міст зруйнувався. Давайте подивимось відео і дізнаємось чому. (Відео «Руйнування моста»). Чому це сталося? (Тому що міст коливався)


У Давньому Римі мистецтво «читати знаки» вважали даром Прометея. У наш час, щоб вдало читати знаки, необхідно оперувати відповідними поняттями й термінами. Давайте перевіримо, чи володіємо ми цим даром!

Вправа «Встановіть відповідність».

Встановити відповідність між фізичними величинами та їх одиницями вимірювання які характеризують коливальний рух.

Заповнити таблицю


Назва величини

Символ

Формула

Період обертання


Частота



Амплітуда

А



ІІІ. Повідомлення теми уроку

Тема нашого уроку розв’язування задач з теми «Коливальний рух»

ІV. Розв’язування вправ


Ми з вами пригадали які є види маятників. І перша задача пов’язана з пружним маятником.

  1. Потрібно підрахувати кількість коливань і знайти період коливань за 12с.

Дано:

Розв’язання


Відповідь: ;



2. Період коливань маятника 5 с. Яка частота коливань? Скільки коливань здійснить маятник за 0,5 хв? За даними задачі вставити потрібні дані та фізичні величини.

Дано:

Розв’язання

Виразим кількість коливань із даної формули


Здійснимо обчислення


Відповідь: ;



Хвилинка-відпочинки.

Зазвичай гігантські маятники встановлюють у великих баштових годинниках. А ось 660-тонний сталевий маятник у тайванському хмарочосі Тайбей 101 виконує іншу роль. Він розташований між 87-м і 91-м поверхами 101-поверхової будівлі заввишки понад 500м та служить для зниження небезпеки обвалення в разі землетрусу або урагану.

Вправа «Секретний агент»

Цей пристрій використовується для експериментальної демонстрації добового обертання Землі, а що це за пристрій допоможе вам розібратись у цьому наш секретний код.

Маятник Фуко у Харківському національному університеті,у музеї «Космос» Харківського планетарію (24 вересня 2012р.), довжина нитки – 6м, маса кулі з нержавіючої сталі 28 кг.

Маятник Фуко Київської політехніки має висоту 22 м, діаметр бронзової кулі – 28 см, вагу – 43 кг.



3. Частота коливань крилець комара 600 Гц, а період коливань джмеля — 5 мс. Яка комаха і на скільки більше здійснить помахів крильцями за 1 хв польоту?

Дано:

Розв’язання


4. Амплітуда коливань маятника становить 2 см. Який шлях проходить тіло за три періоди коливання?

Дано:

Розв’язання

За одне повне коливання тіло проходить шлях l0, який дорівнює чотирьом амплітудам: Тоді

5. Амплітуда незатухаючих коливань точки струни 1 мм, а частота 1 кГц. Який шлях пройде точка за 0,2 с?

Дано:

Розв’язання

За одне повне коливання тіло проходить шлях l0, який дорівнює чотирьом амплітудам: Тоді



6. Амплітуда коливань маятника становить 2 см. Який шлях проходить тіло за три періоди коливання?

Дано:

Розв’язання

За одне повне коливання тіло проходить шлях l0, який дорівнює чотирьом амплітудам:

Тоді



Відповідь:



Відповідь: частота пульсу синички 20 Гц, а кита – 0,12 Гц; серце синички
скорочується в 167 разів швидше, ніж у кита.



7. Визначення зросту людини без лінійки.

1. Привести в коливання кульку на нитці.

2. Визначити час 30-40 коливань

3. Використовуючи формулу періоду коливань математичного маятника, обчислити довжину нитки маятника.

Число коливань

Час коливань

Період коливань

Довжина нитки

Зріст людини









V. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Результат»

Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли.

VІ. Домашнє завдання






Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.