Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Креативні методики читання, що мотивують та виховують
»
Взяти участь Всі події

Розв'язування вправ на всі дії зі звичайними дробами. Узагальнюючий урок з математики. 6 клас (конспект + презентація)

Математика

Для кого: 6 Клас

19.03.2020

2312

254

0

Опис документу:
Даний матеріал містить конспект уроку математики в 6 класі та презентацію до нього. Може бути використаний при проведенні уроку узагальнення та систематизації знань та вмінь учнів з теми «Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами». Матеріал уроку виховує повагу до національних традицій, любов до рідної України, до природи.
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Розв'язування вправ на всі дії зі звичайними дробами 6 клас
Слайд № 1

Розв'язування вправ на всі дії зі звичайними дробами 6 клас

Девіз уроку Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання. Арістотель
Слайд № 2

Девіз уроку Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання. Арістотель

“КОШИК ЗНАНЬ”
Слайд № 3

“КОШИК ЗНАНЬ”

Слайд № 4

Слайд № 5

Слайд № 6

Слайд № 7

Слайд № 8

Слайд № 9

Слайд № 10

Слайд № 11

Слайд № 12

Слайд № 13

Слайд № 14

Слайд № 15

Слайд № 16

Слайд № 17

Слайд № 18

Слайд № 19

Слайд № 20

Слайд № 21

Слайд № 22

Слайд № 23

.
Слайд № 24

.

Яблуня - символ материнської любові
Слайд № 25

Яблуня - символ материнської любові

Барвінок - символ життя й безсмертя людської душі, вірність, оберіг домашньої оселі
Слайд № 26

Барвінок - символ життя й безсмертя людської душі, вірність, оберіг домашньої оселі

Ми починаємо. Обчислимо, скільки годин протриває наша робота (у годинах). Для цього ви повинні скоротити два дроби, а отримані результати додати. 1
Слайд № 27

Ми починаємо. Обчислимо, скільки годин протриває наша робота (у годинах). Для цього ви повинні скоротити два дроби, а отримані результати додати. 1

Усні вправи
Слайд № 28

Усні вправи

Обчисліть: 2 4 1 0
Слайд № 29

Обчисліть: 2 4 1 0

Обчисліть:
Слайд № 30

Обчисліть:

Калина - символ краси і дівочої вроди, символ України вродливої нашої
Слайд № 31

Калина - символ краси і дівочої вроди, символ України вродливої нашої

Безсмертник - символ здоров’я
Слайд № 32

Безсмертник - символ здоров’я

Обчисліть:
Слайд № 33

Обчисліть:

Відповідь: Для 7-річної дівчинки плели вінок із 7 квіточок і вперше вплітали цвіт яблуні. При цьому існував ритуал, коли батько торкався вінком гол...
Слайд № 34

Відповідь: Для 7-річної дівчинки плели вінок із 7 квіточок і вперше вплітали цвіт яблуні. При цьому існував ритуал, коли батько торкався вінком голівки, то він промовляв: «Мати – яблуня, дядино моя…» та прохав у неї здоров’я і долі дитині.

Ромашка - символ дівочої чистоти, доброта, ніжність, мир, кохання
Слайд № 35

Ромашка - символ дівочої чистоти, доброта, ніжність, мир, кохання

символ людського прозріння, краса і велич неба Волошка -
Слайд № 36

символ людського прозріння, краса і велич неба Волошка -

Робота в парах. Розв'язати задачі №1 Учні шостих класів збирали лікарські рослини. За перший тиждень було зібрано усіх лікарських рослин, а за друг...
Слайд № 37

Робота в парах. Розв'язати задачі №1 Учні шостих класів збирали лікарські рослини. За перший тиждень було зібрано усіх лікарських рослин, а за другий – решту16 кг. Скільки всього кілограмів лікарських рослин зібрали учні за два тижні? №2. Довжина триденного туристичного маршруту дорівнює 72 км. У перший день туристи пройшли всього шляху, у другий день – того, що вони пройшли в перший день. Скільки кілометрів залишилося пройти туристам в третій день? №3 На бульварі необхідно висадити акації, клени та каштани – всього 270 дерев. Акації складають всіх дерев, клени - решти. Скільки необхідно посадити каштанів?

Види українських віночків
Слайд № 38

Види українських віночків

Мак - символ боротьби українського народу за волю
Слайд № 39

Мак - символ боротьби українського народу за волю

М’ята - це оберіг духовної спадщини
Слайд № 40

М’ята - це оберіг духовної спадщини

До класу ввійшла синьйорита-помилка. І щоб вона геть пішла без зупинки, Ми зробимо зараз фізичну хвилинку. Правильно – руки вгору, неправильно – вп...
Слайд № 41

До класу ввійшла синьйорита-помилка. І щоб вона геть пішла без зупинки, Ми зробимо зараз фізичну хвилинку. Правильно – руки вгору, неправильно – вперед, Правильно лічимо, помилкам – кінець!

Фізкультхвилинка Правильно – руки вгору, неправильно – вперед так так так ні ні ні
Слайд № 42

Фізкультхвилинка Правильно – руки вгору, неправильно – вперед так так так ні ні ні

Розв'яжіть рівняння   І варіант ІІ варіант
Слайд № 43

Розв'яжіть рівняння   І варіант ІІ варіант

В Древньому Римі користувалися дванадцятиметричними дробами - унція - п’ять унцій - три унції
Слайд № 44

В Древньому Римі користувалися дванадцятиметричними дробами - унція - п’ять унцій - три унції

Слайд № 45

Чорнобривці - що в народі називають бархатки, бо яскраві суцвіття виграють у промінні сонця
Слайд № 46

Чорнобривці - що в народі називають бархатки, бо яскраві суцвіття виграють у промінні сонця

Думай логічно! 1. Чи можна 3 яблука розділити між двома батьками і двома синами так, щоб кожен отримав по одному яблуку? 2. Продовжте ряд чисел
Слайд № 47

Думай логічно! 1. Чи можна 3 яблука розділити між двома батьками і двома синами так, щоб кожен отримав по одному яблуку? 2. Продовжте ряд чисел

Любисток - символ людської відданості, уміння бути корисним
Слайд № 48

Любисток - символ людської відданості, уміння бути корисним

Хміль - символ міцності та довговічності
Слайд № 49

Хміль - символ міцності та довговічності

Слайд № 50

Слайд № 51

Домашнє завдання Скласти кросворд або ребус по темі. Виконати № 506(4), №513 с.94. Повторити §9 - §11 Додаткова задача: Козак Василь наварив кулешу...
Слайд № 52

Домашнє завдання Скласти кросворд або ребус по темі. Виконати № 506(4), №513 с.94. Повторити §9 - §11 Додаткова задача: Козак Василь наварив кулешу. Сам з'їв казана, козаку Чубу він дав залишку, козаку Біловусу - нового залишку, а козаку Мамаю - решту. Після обіду козаки ніяк не могли з'ясувати, кому з них дісталося більше кулешу. Допоможіть їм розібратися.

Закінчіть речення Сьогодні на уроці я дізнався(лася)… Було цікаво… Було важко… Я виконував(ла) завдання… Я зрозумів (ла), що… Тепер я можу…. Я відч...
Слайд № 53

Закінчіть речення Сьогодні на уроці я дізнався(лася)… Було цікаво… Було важко… Я виконував(ла) завдання… Я зрозумів (ла), що… Тепер я можу…. Я відчув(ла), що… Я зміг(змогла) … Мене здивувало…

Дякую за урок!
Слайд № 54

Дякую за урок!

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Відкритий урок в 6 класі

Тема: Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами

Мета:

  • навчальна: узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів з теми «Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами»; удосконалити вміння розв’язувати задачі і вправи на всі дії зі звичайними дробами, у тому числі на знаходження дробу від числа та знаходження числа за його дробом;

  • розвивальна: розвивати ключові й предметні компетентності: уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, уміння логічно мислити; розвивати увагу, пам'ять, математичну мову, чіткість, сприяти розвитку пізнавального інтересу до предмету, що вивчається;

  • виховна: виховувати повагу до національних традицій, любов до рідної України, до природи, відповідальне ставлення до результатів навчальної праці, самостійність, активність, вміння переборювати труднощі.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок.

Обладнання: комп’ютер, презентація, картки із завданнями.

Епіграф: «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці

знання».

Арістотель

«Не бійся, що не знаєш, бійся, що не навчишся»

Китайська мудрість.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Добрий день діти.

Сьогодні ми з вами проведемо не звичайний урок, а відкритий урок.

Якщо усміхнутися перехожому – він посміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися небу та сонцю – розійдуться хмари. Давайте посміхнемося та подаруємо один одному найкращі побажання. Ці побажання нехай приносять вам успіх протягом уроку.

Я маю надію, що він буде для вас цікавим і корисним. Я вірю у ваші здібності і сподіваюся, що ви вийдете з уроку з більшим багажем знань, ніж був у вас перед цим.
Я бажаю вам знання подвоїти,

Уміння потроїти,

Здібності піднести до квадрату,

А поганий настрій давайте помножимо на нуль!

ІІ. Формулювання мети і завдань уроку .

  • Яку тему ми закінчуємо вивчати? (Дії зі звичайними дробами)

Ця тема в курсі математики займає одне з перших місць,тому що протягом свого життя ми зустрічаємось з дробами. Тож сьогодні на уроці ми повторимо, узагальнимо та систематизуємо знання та вміння з теми; удосконалити вміння розв’язувати задачі і вправи на всі дії зі звичайними дробами.

(Запис теми в зошити)

Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

А девізом уроку нехай будуть слова Арістотеля: «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання». Слайд 2

На уроці ми з вами поринемо у чудовий світ науки - світ математики і матимемо можливість бачити не лише красу математики, а й красу квітів. Адже квіти - вічні супутники нашого життя, а вінок, сплетений з квітів – символ долі, життєвої сили, дівочої краси. Здавна повелося, що традиційний вінок має сплітається з квіток, кожній з яких надано певного символічного змісту.

Ми побудуємо наш урок так, що будемо сплітати віночок, а основою для нього будуть ваші знання. За кожне виконане завдання будемо символічно вплітати певні квіточки та ще й познайомимось з їх значенням. Краса віночка залежить від вашої працьовитості. Приступаємо до роботи.

ІV. Узагальнення та систематизація знань та вмінь

1 завдання. Дидактична гра «Кошик знань» (Слайд 3)

Перед тим, як розпочати плетіння вінка завжди збирають квіти і перевіряють матеріали, які знадобляться. Тому і ми зараз перевіримо і зберемо ваш кошик, тобто кошик ваших знань.

(Учні відповідають на питання, записані на картках і той, хто відповів правильно, кладе картку до кошика.)

  1. Яку дію означає риска дробу?

  2. Як називається число, записане під рискою дробу?

  3. Як називається число, записане над рискою дробу?

  4. Який дріб називається правильним?

  5. Який дріб називається неправильним?

  6. Як називаються числа, що містять цілу і дробову частини?

  7. Що означає скоротити дріб?

  8. Поставте замість зірочки число так, щоб дістати правильну рівність:

Слайди 4-7

  1. Як називаються дроби, добуток яких дорівнює одиниці?

  2. Чи існує число, для якого немає оберненого?

  3. Назвіть число обернене до ; 4; .

  4. Як додати дроби з різними знаменниками?

  5. Як помножити звичайні дроби?

  6. Яке число потрібно поставити замість зірочки, щоб отримати правильну рівність?

; ; . Слайд 8-10

  1. Як помножити звичайний дріб на натуральне число?

  2. Як помножити мішані числа?

  3. Якою дією знаходиться дріб від числа?

  4. Щоб поділити дріб на дріб, треба…

  5. Яке число потрібно поставити замість зірочки, щоб отримати правильну рівність?

; ; ; . Слайди 11-14

  1. Якою дією знаходиться число за його дробом?

  2. Як перетворити звичайний дріб у десятковий?

Слайд 15-16. Вплітаємо перші дві квітки – цвіт яблуні та барвінок. Квіти яблуні – символ материнської любові. Квіти барвінку – символ життя й безсмертя людської душі, вірність, оберіг домашньої оселі.

Слайд 17. Кошик ваших знань ми зібрали. Починаємо роботу. Обчислимо, скільки годин протриває наша робота (у годинах). Для цього ви повинні скоротити два дроби, а отримані результати додати.

і Відповідь: 1.

2 завдання. Усні вправи (Слайд 18-20)

Щоб дізнатися про наступну квітку віночка треба порахувати усно.

Слайд 21-22. Вплітаємо квітки – калини та безсмертника. В центрі було гроно калини – символ краси і дівочої вроди, символ України – вродливої нашої. Безсмертник – символ здоров’я.

3 завдання. Обчислення.

Продовжуємо плести наш віночок. І, щоб вплести наступні квіти – виконаємо завдання , виконавши яке ви дізнаєтесь з якого віку дівчинці можна було вплітати у вінок цвіт яблуні.(Слайд 23)

3) Обчисліть значення виразу, результат запишіть десятковим дробом та округліть до одиниць.

(Учні виконують біля дошки по черзі дії)

Відповідь:

Слайд 24. Отже, Для 7-річної дівчинки плели вінок із 7 квіточок і вперше вплітали цвіт яблуні.

Слайд 25-26. Вплітаємо ромашку – символ дівочої чистоти, доброта, ніжність, мир, кохання. Волошка у вінку – це символ людського прозріння, краса і велич неба. Де волошка росте, там ворог гине.

4 завдання. Робота в парах. Розв’язування задач.(Слайд 27)

Всі квіти, які вплітаються у віночок мають не лише символічне значення, але ще й мають цілющі властивості. Кожну з них можна вважати лікарською.

А скільки ж всього є видів українських віночків? Це ви дізнаєтесь, коли розв’яжете наступні задачі. Відповідь однієї з задач і є відповіддю на наше запитання. Працюємо в парах.

1

Учні шостих класів збирали лікарські рослини. За перший тиждень було зібрано усіх лікарських рослин, а за другий – решту 16 кг. Скільки всього кілограмів лікарських рослин зібрали учні за два тижні? Відповідь: 30 кг.

2.

Довжина триденного туристичного маршруту дорівнює 72 км. У перший день туристи пройшли всього шляху, у другий день - того, що вони пройшли в перший день Скільки кілометрів залишилося пройти туристам в третій день?

Відповідь: 12 км

№3

На бульварі необхідно висадити акації, клени та каштани – всього 270 дерев. Акації складають всіх дерев, клени - решти. Скільки необхідно посадити каштанів?

Відповідь: 70 каштанів

Отже, як ви думаєте, скільки всього існує видів українських віночків? (Близько 70 видів) Слайд 28

Слайд 29-30. Влітаємо – м’яту та мак. Повна рожа, мак чубатий, між кущами м’ята. І барвінок хрещатий стелиться до хати – все це обереги духовної спадщини. Мак у віночку, то символ боротьби українського народу за волю.

Фізкультхвилинка.(Слайд 31-32)

Доки ми вчилися, тихенько та швидко

До класу ввійшла синьорита-помилка.

І щоб вона геть пішла без зупинки,

Ми зробимо зараз фізичну хвилинку.

Правильно – руки вгору, неправильно – вперед,

Правильно лічимо, помилкам – кінець!

1) (так)

2) Обернене до є . (ні)

3) (так)

4) (ні)

5) (ні)

6) (так)

5 завдання. Розв’язування рівнянь. Самостійна робота. Слайд 33

Давайте розв’яжемо рівняння. Перед вами рівняння різного рівня складності. Виберіть те, яке ви вважаєте за потрібне і самостійно його розв’яжіть. Розв’язавши рівняння, ви дізнаєтесь, яку частину становить кожна квіточка у віночку

І варіант

ІІ варіант

(Розв’язком всіх рівнянь є дріб . Під час виконання роботи, перевірити зошити у деяких учнів).

Який корінь ви дістали? Отже, яку частину становить кожна квіточка у вінку? Що це означає? Що всього традиційний вінок складається з 12 квіток.

Слайд 34. Дріб стародавні римляни називали унцією. Це частина основної міри ваги. Унція – термін латинського походження. Однак не тільки масу нею вимірювали. Взагалі може, здатися, що слово це римлянам дуже полюбилося. Так іноді говорили: «Я пройшов чотири унції шляху до …» або «Я прочитав три унції книги».

Слайд 35-36. Вплітаємо чорнобривці та деревій. Чорнобривці, що в народі називають ще оксамитки, бархатки, бо яскраві суцвіття виграють у промінні сонця. А також – деревій – символ нескореності.

6 завдання. Логічні вправи (Слайд 38-39)

1. Чи можна 3 яблука розділити між двома батьками і двома синами так, щоб кожен отримав по одному яблуку? (Можна, якщо це дідусь, тато, син)

2. Продовжте ряд чисел ()

3. «Дивись уважно!»

Слайд 40. Любисток у віночку це символ людської відданості, уміння бути корисним.

7 завдання. Самостійна тестова робота (взаємоперевірка).

1. Виконайте множення

А)

Б)

В) 2

Г)

Д)

2. Виконайте ділення

А)

Б)

В)

Г)

Д)

3. Знайдіть число, обернене до

А)

Б)

В)

Г)

Д)

4. Запишіть десятковим дробом

А)

Б)

В)

Г)

Д)

5. Виконайте додавання

А)

Б)

В)

Г)

Д) 6

6. Виконайте віднімання

А)

Б)

В)

Г)

Д)

7. Знайдіть від 63

А)

Б)

В)

Г)

8. Мультфільм займає об’єму пам’яті диска, що становить 420 Мб. Який об’єм інформації може вміститися на диску?

А)

Б)

В)

Г)

Відповіді. 1б; 2в; 3б; 4а; 5в; 6г; 7а; 8б Слайд 40

Слайд 41. Вплітаємо гілочки хмелю. Зведе він докупи наш віночок, зробить його міцним та довговічним, як наша земля, на якій ростуть всі ці квіти.

Слайд 42-43. Наш віночок – сплетений. І урок підійшов до завершення.

Ми сьогодні ознайомилися з одним з національним символом українського народу – віночком. Розв’язуючи математичні завдання склали віночок, дізналися, що символізують квіти у вінку.

VІ. Домашнє завдання. Слайд 44

  • Скласти кросворд, ребус або казку по темі.

  • Виконати № 506(4), №513 або тести с.282

  • Повторити §9 - §11

Додаткова задача:

Козак Василь наварив кулешу. Сам з'їв казана, козаку Чубу він дав залишку, козаку Біловусу - нового залишку, а козаку Мамаю - решту. Після обіду козаки ніяк не могли з'ясувати, кому з них дісталося більше кулешу. Допоможіть їм розібратися.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

На рефлексивному екрані – початки речень:

  1. Сьогодні я дізнався…

  2. Було цікаво…

  3. Було важко…

  4. Я виконував завдання…

  5. Я зрозумів, що…

  6. Тепер я можу….

  7. Я відчув, що…

  8. Я зміг …

  9. Мене здивувало…

Як би ви оцінили свої здобутки на уроці? Зробіть самооцінку своїх вмінь і виберіть ту квіточку, яка вам відповідає.

Зелена - Я все зрозумів, я все роблю правильно

Жовта - Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді припускаюсь помилок

Червона - Я майже нічого не розумію, це все для мене дуже складне

(Оцінювання)

У давнину дії зі звичайними дробами викликали великі труднощі. Вавилоняни пояснювали це «втручанням злих духів». Англійський чернець Бєда (VIIст), який був досить освіченою людиною свого часу, писав: «У світі є багато речей, але немає нічого важчого, як чотири дії арифметики».Тоді ж, мабуть, і виникло німецьке прислів’я: «Потрапити у дроби», що означало – опинитися у скрутному становищі. А причина цих труднощів полягала в тому, що не було відповідної теорії.

Я думаю, що ви не потрапите в скрутне становище через дроби, оскільки вмієте виконувати дії над ними, і ваші знання з кожним роком будуть поповнюватися. Бо як говорить українське прислів’я: «Хто знання має – той мур зламає»

Спасибі вам за урок, ви гарно на ньому працювали.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.