• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Математика
  • Розв’язування прикладів на додавання і віднімання. Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Розв’язування текстових задач на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць та за малюнком

Розв’язування прикладів на додавання і віднімання. Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Розв’язування текстових задач на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць та за малюнком

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 27.

Тема: Розв’язування прикладів на додавання і віднімання. Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Розв’язування текстових задач на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць та за малюнком.

Мета: закріпити знання таблиць додавання й віднімання числа 7, з додаванням і відніманням числа частинами виду 3 + 2 + 3; 6 - 2 - 3, із задачами на збільшення числа на кілька одиниць у непрямій формі; вчити будувати відрізки; формувати навички складання і розв'язування задач за малюнком; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру письма, інтерес до навчання.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Віршовані задачі

• Вітер листя обривав

І швиденько рахував.

5 листочків дубових

Та 3 різьблених кленових

Тихо він на землю клав

І  у діток запитав:

Скільки ж я листків зірвав? (8)

• Петрик книги протирав,

На полиці їх складав.

Ось поклав він 8 книг,

Потім ще 2.

Довго думав і гадав,

Скільки всіх книжок поклав? (10)

2. Математичний диктант

— 1 збільшити на 7;

— 8 зменшити на 7;

— від 10 відняти 7;

— до 3 додати 7;

— перший доданок 3, другий доданок 7. знайдіть суму.

3. Усне розв'язування задач

• Діти зірвали в саду 3 яблука і 7 персиків. Скільки всього фруктів зірвали діти?

• У трамваї було 10 пасажирів. 7 пасажирів вийшли на зупинці. Скільки пасажирів залишилося на зупинці?

• Іра зірвала 3 ромашки й стільки ж волошок. Скільки квітів зірвала дівчинка?

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

Робота за підручником

— Розгляньте таблицю додавання числа 7.

— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 7, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 7.)

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (7)

— Тому таблиця й називається «Додати 7».

— У цій таблиці кожна наступна відповідь на 1 більша від попередньої.

— Розгляньте таблицю віднімання числа 7.

— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 5. Яке число віднімали в кожному прикладі? (7)

— Тому таблиця й називається «Відняти 7».

— У цій таблиці перший приклад таблиці віднімання можна скласти з першого прикладу таблиці додавання і т. д.

— Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.

— Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь.

Завдання 1

— Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?

— Скільки всього додали? Як саме? Скільки всього відняли? Як саме?

Завдання 2

— Розгляньте таблиці. Що треба зробити з числами першої таблиці? Яку дію виконати? Що треба зробити з числами другої таблиці? Яку дію виконати?

Завдання 3

— Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (7 - 5; 5 – 3; 6 + 4; 5 + 5; 8 + 2; 1 + 5; 9 - 3) Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку спадання. (4 + 5; 3 + 5; 2 + 5; 8 — 5; 6 — 5)

Завдання 4

— Розгляньте малюнок. Скільки горішків у гнома? Це на 7 горішків більше, ніж у білочки. Що можна сказати про більчині горішки? У неї більше чи менше?

— Складіть і розв’яжіть задачу за малюнком.

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв'язування прикладів з коментуванням

3 + 7 - 2               

9 – 7 + 1              

2. Робота над текстовими задачами

Учитель читає текст задачі. Учні повторюють умову й запитання задачі. Учитель записує коротку умову задачі на дошці.

I — 7 яблук                          І — 7 яблук

II — ?, на 3 більше             II — ?, на 3 менше

— Порівняйте розв’язання задач.

— Чому першу задачу розв’язували додаванням?

— Чому другу задачу розв’язували відніманням?

3. Гра «Хто швидше?»

4. Самостійна робота

Поставте знаки >,<,=.

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що сподобалося на уроці?

— У чому ви зазнали труднощів?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!