До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
5
міс.
1
1
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Розробка виховного заходу "Зірковий марафон"

Опис документу:
Виховний захід присвячений Всесвітньому дню рідної мови, містить різнорівневі завдання, які учні можуть собі вибирати, заробляючи зірочки для своєї групи. Завдання розроблені для учнів 6-10 класів, розраховані на 40 хвилин

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ведучий 1.

Волошкові очі у моєї мови.

В тих очах відбито калиновий жар

І блакить небесна, й спалах колисковий,

І Дніпра могуча, праведна душа.

Ведучий 2 .

Це вона світилась у мою колиску,

Щоб я гідно ріс, до сонця виростав.

Як забути можна мову українську

Ту, що нам як матір, рідна і свята?

Ведучий 1.

Солов’їний голос у моєї мови.

В ній бринить зажура, радощі і гнів,

І козацька дума, і гаї-діброви,

І врожайний шепіт золотих ланів.

Бережімо мову, мову українську,

Бо вона, як матір, рідна і свята.

Ведучий 2.

Вона вся з гомону полів, лісів і морів отчої землі, мережана сходом і заходом сонця, гаптована сяйвом місяця, зірок і переткана калиною, барвінком і вишневим цвітом.

Ведучий 1.

Вона з голосу тура, мисливських сурм, скрипу дерев’янного рала, стогону вола в борозні, рокоту комбайна – вся з колосся, обсмаленого війнами і торкнута „мирною” радіацією. Вона із блиску козацької шаблі і весла невільницького човна, як напнуті паруси волі, - вся змочена удовиною сльозою, повита дівочою тугою на мирних та окупантських торгах.

Ведучий 2.

Вона з першого радісного щебету немовлят і тихих похоронних плачів, з потаємного шепоту і зітхань закоханих… вона вся з тучі й грому, як з води й роси – така українська мова. Ніжна й тендітна, а міцніша броньованої броні, бо єднає дух і тіло, бо в її основі – непорочність і чистота. 22 лютого- Всесвітній день рідної мови. Ми сьогодні проведемо «Зірковий марафон»

Для цього конкурсу потрібно три команди по три учасники. Кожна команда матиме змогу заробити для своєї команди зірки. Працювати будете 40 хвилин. Команда обирає завдання на скільки зірок буде виконувати. Кожна команда обирає стратегію, чи більше виконати завдань легшого рівня, чи менше складнішого. Найлегші завдання-1 зірка, важчі -2,3,4,5.Якщо завдання виконане невірно, воно повертається команді і вона його переробляє, гаючи свій час. Команда не має права брати наступне завдання, якщо не виконала попереднього.Якщо завдання не вдається виконати, можете взяти підказку, яка коштуватиме (-1) хвилину з вашого часу

Завдання за ціною 1 зірки

1.Слово «ключ» багатозначне.Складіть кілька словосполучень , щоб мали різне значення

2. Затранскрибувати слово «джміль».Вказати скільки звуків і букв

3. Скільки частин мови в українській мові?Назвіть всі

4. Вкажіть питання додатку.

5.Поділіть поширене словосполучення «багатий урожай винограду» на можливі непоширені

6.Як називається частина слова без закінчення?Визначіть її у слові «Україна»

7.Який префікс у слові «при(пре)хилився»?Придумайте ще одне слово з таким префіксом

8. Назвіть синонім до слова «сильний».Доберіть антонім

9. Скільки голосних в українській мові?Назвіть їх

10 Поставте дієслово «вчити» в ІІІ ос. однини теп. часу.

11. Якою частиною мови виражений підмет у реченні «Старий сидів».

12 Чи є поєднання слів «біля лісу» словосполученням? Придумайте словосполучення

13.Який суфікс у слові «малесенький»?Доберіть слово з таким суфіксом

14. Який словник допоможе правильно перевірити написання того чи іншого слова? Які ще словники виз знаєте

15. Поясніть значення фразеологізму «накивати п’ятами».

16 Як називається склад, що закінчується на приголосний звук?Наведіть приклад

17. Скільки дієвідмін має дієслово? Доберіть по одному дієслову кожної дієвідміни

18. Виділіть головне слово у словосполученні «надміру весело».

19 Яким способом утворене слово «листопад»?

20 Назвіть орфограму у слові «осінній».Доберіть ще один приклад

21.Вкажіть присудок у реченні «Київ – столиця України».

22. Фразеологізму пяте через десяте відповідає слово похапцем, швидко, неправильно, як-небудь.

23.Тільки зовні ми близнята,

В змісті ж треба розрізняти.

Зовні схожі. Різні ми,

То й звемось …

Завдання на 2 зірки

  1. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку?

  2. Займенник з однієї букви.

  3. Речення «Ми танцюєм і співаєм» просте чи складне?Підкресліть члени речення

  4. Утворіть форми слова «ніч».

  5. Який префікс –з чи –с поставимо у слові «фотографувати»?Складіть ще 3 слова з цим префіксом

  6. Назвіть синонім до слова «тринькати».Доберіть антонім

  7. Скільки букв в українському алфавіті?Скільки звуків?

  8. Якими частинами мови може бути виражене слово «мати»?

  9. Словосполучення « цікава книжка» іменне чи дієслівне?Напишіть ще одне таке словосполучення

  10. Скільки префіксів у слові «перерозподіл»?Скласти по одному слову з кожним цим префіксом

  11. Як пишемо слово «синьо/жовтий»Скласти з ним речення

  12. Правильною є відмінкова форма числівника: п’яти (родовий), шестидесятьом (давальний), стами (орудний), на п’ятьохстах (місцевий).

  13. Назвіть зайве за морфемною будовою слово поні, коні, жалюзі, івасі.

  14. Слово відкрити правильно вжито в словосполученні: відкрити кватирку, відкрити душу, відкрити очі, відкрити підручник.

Завдання на 3 зірки

1.Пояснити фразеологізми

1.     Язик до Києва доведе.

2.     Як дві краплі води.

3.     Сидіти на шиї.

4.     Як баран на нові ворота.

5.     Вилами по воді писано.

2.Пояснити фразеологізми

1.     Як сніг на голову.

2.     Водити за носа.

3.     Тягнути за язик.

4.      Дивитися крізь пальці.

5. Ставити крапки над і.

3.„Докажи прислів’я ”

1. Книга вчить, ...

2. Учення - світ, ...

3. Не кажи гоп, ...

4. З миру по нитці, ...

5. Слово - не стріла, а ...

4.„Докажи прислів’я

1. Слово не горобець,…

2. Під лежачий камінь…

3. Хочеш їсти калачі –…

4. Краще синиця в руках,…

5.Яблуко від яблуні…

5.Перекласти українською мовою словосполучення:

Ему нечего терять

Терять голову

Терять сознание

Терять время

6.Перепишіть. Замість крапок уставте, де потрібно, пропущену літеру або апостроф.

Боро..ьба, чес..ність, кр..ниця, фу..бол, тр..маєт..ся, щас..ливий, мавп..ячий, каж..мо, здоров..я, ро..м..якшити, рутв..яний, арф..яр, у вишен..ці, на травин..ці, скаж..ш, ріж..мо.

7. Доберіть до фразеологізмів з довідки антонімічні. Запишіть вислови парами.

Зразок. Не мати клепки мати кебету.

Бити лихом об землю –

Розсипати кислиці –

Обливатися потом –

Довідка. Шкірити зуби. Справляти посиденьки. Опустити вуха.

8.Узгодьте числівники з іменниками й запишіть їх.

Два (лимон), сорок три (апельсин), чотири (фахівець), півтора (місяць), півтори (літр).

9.Перепишіть, уписуючи замість крапок пропущені літери та розставляючи пропущені розділові знаки.

Дрібний ромен як вижовкла м..режка красол..ка мак і королевий цвіт усе цвіте і кланяється літу .А над л..вадою ніжні-ніжні шати з золотого с..рпанку

10. Запишіть слова в алфавітному порядку. Побудуйте звукову модель виділених слів.

Шовк, волосся, кулька, узлісся, ґедзь, Юхим, квасоля, алфавіт, сонце, пір’їна, чагарник, Вінниця, насіння.

11.Доповніть фразеологізми назвами тварин. З одним із них складіть речення.

Упертий, як ......... Полохливий, як .................

Надутий, як........ Балакучий, як ...............

Завдання на 4 зірки

1.Знайдіть помилки в реченнях:

1. Регістрація учасників форуму проводиться з дев’яти до одинадцяти годин. 2.Не мішайте працювати в класі. 3.Відкрийте форточку! 4. Автобус по заказу прибув воврем’я. 5. Слідуюча зупинка площа Івана Франко.

2.Знайдіть помилки в реченнях:

1. Осторожно, закриваю двері! 2. Пенсіонери в городському транспорті мають льготи. 3. Постав салфетки на стіл! 4. Я опоздала на виставу. 5. На послідній літак на Львів я не вспів. І.

(1. Реєстрація учасників форуму проводиться з дев’яти до одинадцяти годин. 2.Не заважайте працювати в класі. 3.Відкрийте кватирку! 4. Автобус по заказу прибув вчасно. 5. Наступна зупинка площа Івана Франко.

ІІ. 1. Обережно, закриваю двері! 2. Пенсіонери в міському транспорті мають льготи. 3. Постав серветки на стіл! 4. Я запізнилася на виставу. 5. На останній літак на Львів я не встиг.)

. 3. Запишіть правильно слова

Воз..єднання, з(с)цідити, казна/чого, інт..ліген..ський, С(с)узір’я В(в)еликого П(п)са, Хмел..нич..ина, різ..б..яр, спагет..і, уман..ський, фіто/т..рапія,

4. Запишіть правильно слова

хіміко/технологічний, їж…жу, мар..во, в/аби/кого, довгождан..ий, напів/відчинений, пів/Єгипту, міні/опера, без..якірний, брун..ці.

5.Побудуй звукові моделі слів.

Україна, вогнище,єдина,сім’я, джерело,льодок

6.Запиши слова за алфавітом, постав наголос. Склади речення з одним із слів.

  Горизонт, кефір, очерет, черешня,зошит, ознака, виразно, запитання, новий, високо, одинадцять. 

7.Підкресли в реченні іменники однією лінією та визнач їх відмінки.

Січень одягає срібні шати кожному дереву.

8.Установи зв'язок між частинами прислів’їв. Випиши із утворених прислів’їв слова, у яких букви позначають два звуки.

Мудрим ніхто не вродився, … земний рай.

Хто людям добра бажає, … а навчився.

Рідний край - … той і собі має.

Україна- рідний край,… розіб’єш- не склеїш.

Дружба-як дзеркало: … про його добробут дбай.

9.Випиши слова із записаних речень, які відповідають поданим схемам. Розбери їх за будовою.

, , .

Зів’яле листя м’яко стелиться під ногами. Білий сніг засипав усі стежки й доріжки.

10. Відредагуйте речення.

Мама поставила на святковий стіл новий посуд та тарілки.

Закрийте двері – сквозняк!

У продажу є соняшникове масло.

11. Перекладіть англійські слова української мовою та запишіть їх.

Trolleybus –

Villa –

Assimilation –

Andorra –

Manhattan –

Tennis

12. Перепишіть. Замість крапок уставте, де потрібно, пропущену літеру або апостроф.

Різдв..яний, артис...чин, перс..ні, пів..ящика, пес..ливо, д..т..ясла, Марин..чин, мадон..а, пр..жовклий, запорі..ький, турис..ський, ..фальшувати, м..реж..во, ..цідити, куп..юра, брин..чати.

13.Побудуйте і запишіть чотири питальні речення за змістом розповідного.

На яблуневу гілку сіла весела синичка.

14. Визначте речення, яке відповідає схемі. Письмово встановіть зв’язок слів у реченні.

.. … ….. …. .

Пишається над водою червона калина.

Зацвіли яскраві червоні маки у саду.

Стоять білокорі берізки зачаровані красою.

15.Доберіть до кожного слова іншомовного походження український відповідник з довідки.
Екстраординарний, бізнесмен, трансформер, міленіум, блокбастер, лімітувати, маркетинг, моніторинг, дилер, трейдер, шеф, тост, симптом, котон, генерація, респектувати.
Довідка. Шанувати, покоління, бавовна, збут, контроль, посередник, особливий, заповзятник, перевертень, торговець, керівник, грінка, ознака, тисячоліття, бойовик, обмежувати.

Завдання на 5 зірок

1.Скласти вірш за поданими закінченнями рядків:
…………погоду –
…………воду.
…………чотири,
…………відпочили.
…………на п’ять,
…………погулять.

2. Запишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки, зробіть синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте характеристику речення за метою висловлювання та будовою).

Через тумани лихі через великеє горе ти світиш мені моя зоре

3. Відредагуйте словосполучення.

Невірний результат, цікаве міроприємство, найбільш талановитіший актор, відкрити очі, слідуючий пацієнт, хороше відношення, коврове покриття, пропустити по хворобі, надіслати відкритку, розумний вундеркінд.

4.Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки, зробіть синтаксичний розбір речення (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частини мови, дайте загальну характеристику).

Хвиля котиться грає співаючи пісню дзвінку і пустує сміється цілуючи скелю стрімку (М. Вороний).

5.Спиши речення так, щоб утворився текст. Добери і запиши до нього заголовок.

За літо звірята підросли. Навесні у неї вивелися малі білченята. Вони полюбляють ганятися за сонячним зайчиком. Так цікаво за ними спостерігати! А потім промінь бігає за малою білочкою. Пробіжить він по дереву, а білочка – за ним! У сосновому лісі живе білка.

6.Прочитай текст. Спиши другий абзац, змінюючи виділені прикметники на протилежні за значенням слова.

Бабусине село ще було вкрите снігом, але в повітрі вже пахло весною. Галинка уявляла бабусин різнобарвний квітник.

Дівчинці здалося, що сумний чарівник перекинув над ним малий кошик із квітами. Стрункі, низькі мальви всміхалися біля бабусиної чорної хатинки. Золоті тьмяні голівки соняшників визирали з-за тинів. Боязкі темно-червоні чорнобривці стали обабіч доріжок. Над ними літали ліниві бджілки.

7. Перепишіть прислів’я. Замість крапок упишіть самостійно дібрані до виділених слів слова-антоніми.

Де гірка праця, там … відпочинок.

Праця годує, а … марнує.

За роботою добро ходить, а за лінощами – ….

Похвалити не вмію, … не смію.

Без початку не буде й ….

Казати легко, та робити … .

8. Випишіть іменники, які вживаються тільки у множині. Додайте до трьох слів можливі прикметники.

Споруди, морози, канікули, шахи, ножиці, береги, сани, щипці, тополі, гнізда, дріжджі, ковзани, шашки.

9. Підберіть по 2 слова з буквами Я, Ю, Є, у яких ці букви позначають два звуки й один звук, транскрипцією пояснивши це явище. (6 б.)

10. Синтаксичне конструювання. Складіть речення за схемами.

  1. О, О, і О.

  2. _____, ВС, _____.

  3. ЗВ, _____.

  4. ЗВ, ВС, _____.

11. Уявіть, що на прогулянці зник Ваш улюбленець (песик, котик). Складіть оголошення, увівши до нього опис тварини.

11. Випишіть у три колонки слова, у яких:

1) Звуків і букв порівну.

2) Звуків менше, ніж букв.

3) Звуків більше, ніж букв.

Радію, праця, рідня, дзюркіт, авіалінія, алюміній, дощ, жолудь, емальований, цятка, об'їзд, сім'я, розбуджений, електродзвоник, троє, ячмінь, льон, ідея, обсаджувати.

12. Запишіть правильно подані слова, знявши риску.
Людино/люб, 100/річчя, авіа/завод, діаметрально/протилежний, жовто/гарячий, мовно/літературний, пів/міста, пів/України, чітко/окреслений, суспільно/необхідний, батько/мати, свят/вечір, мати/й/мачуха, супер/обкладинка, яхт/клуб, фото/копія, міні/фабрика,аеро/вокзал

  1. Ведучий:

Зараз підрахуємо скільки ж зірок набрала кожна з команд і визначимо переможців

Калиновою, солов’їною називали прекрасну українську мову поети. Проте слово несе людям Добро, Правду, Істину. Його не можна не любити, без нього не можна жити. Любити мову і добре знати її – взаємопов’язані.

Ми маємо зробити все для того, щоб не згорнулися її крила, щоб не обірвалася золота нитка, яка веде з давнини у наші дні. Ми повинні стати гідними синами й дочками тих, хто в найтяжчих випробуваннях зберіг мову й передав її нам.

Над всі багатства і припливи мод

Шануймо мову серцем і вустами.

Народ без мови – це вже не народ,

Без мови всі б ми сиротами стали.

Шануймо мову над усі Боги,

Якщо ми хочем зватися народом.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.