Розробка відкритого уроку з природознавства на тему: "Рух повітря. Виникнення вітру."

Опис документу:
Мета: пояснити учням, як утворюється вітер; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, вміння робити узагальнення та висновки; продовжити екологічне виховання. Тип: комбінований. Методи і прийоми: словесні (бесіда, розповідь, пояснення), наочні (ілюстрація, демонстрація), практичні (метод вправ), інтерактивні (ігри)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема.: Рух повітря. Виникнення вітру.

Мета: пояснити учням, як утворюється вітер; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, вміння робити узагальнення та висновки; продовжити екологічне виховання.

Тип: комбінований.

Методи і прийоми: словесні (бесіда, розповідь, пояснення), наочні (ілюстрація, демонстрація), практичні (метод вправ), інтерактивні (ігри)

Обладнання: малюнки, плакати, відео матеріал.

Література:

  1. Володарська М. О. Природознавство. 3 клас (за підручником Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак). — Х. : Вид. група «Основа», 2013. — С. 29 – 30.

  2. Грущинська, І. В. Природознавство : підруч. для 3 кл. / І. В. Грущинська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – С. – 34 - 35.

Хід уроку

I. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок, починаємо урок! Сідайте будь-ласка на свої місця.(сл.1)

ІІ. Фенологічні спостереження (погода у куточку новин)

Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

IIІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

Перевірка домашнього завдання у формі вікторини (сл.2)

  • Ви на сьогоднішній урок підготували міні-проекти на тему «Властивості повітря», але щоб перевірити ваші знання за попередніми темами , зараз ми з вами пограємо в гру, яка називається «Відгадай». Ваше завдання по-черзі загадувати число від 1 до 10, а я на загадане вами число буду зачитувати вам питання, на яке ви маєте без підказок дати відповідь.

  1. Що таке повітря?

  2. Назвіть властивості повітря.

  1. Чому взимку кулька у теплій кімнаті збільшується, а на вулиці зменшується?

  2. Як змінюється стан повітря під час нагрівання й охолодження?

  3. Що легше повітря чи вода?

  4. Чому м’яч підскакує після удару?

  5. Чому рослини не замерзають під снігом?

  6. З чого складається повітря?

  7. Що потрібно організмам для життя?

  8. Чому ліс називають зеленими легенями Планети?

  • Молодці, тепер я бачу що ви впоралися із своїм домашнім завданням.

  • Діти, сьогодні до нас з вами у гості прилетить наш давній друг, відгадайте хто це?

Рукавом махнув — дерева нагнув.(Вітер)

  • Але ж в класі зовсім немає вітру, то де ж він, напевно запізнюється? Хтось знає як покликати його? Я вам допоможу.

  • Підніміть руки догори на рівні обличчя і помахайте ними в різні сторони, але обережно не зачепивши свого сусіда по парті.

  • Ось і він. Нам вдалося покликати його!

IV. Повідомлення теми і мети уроку (сл.3)

Сьогодні на уроці ми більше дізнаємося про виникнення вітру. Та я впевнена що під час уроку ви дізнаєтесь багато нового та корисного.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 34-35) (сл.4)

— Що розповіли про повітря Повітряні Дракончики? Давайте зачитаємо.

— Отже, повітря весь час рухається над поверхнею Землі. Тепле повітря піднімається вгору. На його місце переміщається холодне повітря.

Рух повітря — це вітер. (сл.5)

2.Перегляд відео

Вітер буває різної сили: слабкий, помірний та сильний. І я вам пропоную попраювати над словниковими словами та зрозуміти що робить вітер і яку роботу він виконує.

(ВІДЕО 1)

Але ми повинні знати, яку руйнівну силу і шкоду може також завдати вітер. Вашій увазі декілька роликів, які стихійні лиха відбувались у нас на Україні.

(ВІДЕО 2)

-Після перегляду, допоможіть мені назвати як саме називається по -різному види сильного руйнівного вітру.( Тайфун, Торнадо, Смерч, Ураган, Віхола, Буря, Буревій) (сл.6)

І зараз я вам пропоную створити фотоколаж. Де І група знайде малюнки та оформить свій фото колаж там де вітер приносить користь. А ІІ група там де спричиняє лихо. По завершенню пропоную по 1 людині від групи презентувати свої роботи та відповісти на питання чим вітер корисний, а чим навпаки.

Презентація робіт

Фізкультхвилинка

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»