Розробка уроку з української мови на тему : Змінювання іменників за зразком «один — багато». Складання речень.

Опис документу:
Мета: навчати учнів змінювати іменники за зразком «один — багато»; вчитися доповнювати і складати речення; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес та любов до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Змінювання іменників за зразком «один — багато». Складання речень.

Мета: навчати учнів змінювати іменники за зразком «один — багато»; вчитися доповнювати і складати речення; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати пізнавальний інтерес та любов до рідної мови.

Хід уроку

І.Організаційний момент

Дзвоник всім нам дав наказ-

До роботи швидше в клас.

Біля парти станем чемно-

Час хай лине не даремно.

Будьмо уважні і старанні всі-

Сядьмо рівненько на місця свої.

Девіз уроку

Мову українську

будем ми вивчати.

Рідну Батьківщину

будем прославляти.

Кожному народу дорога його мова, а нам, українцям, найдорожча і найближча до серця-українська. А тому ми завжди повинні пам’ятати, що той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може викликати повагу до себе.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Робота за картками.( Поставити питання до поданих слів. Корова, квітка, стіл, день, сонце, Тетяна. )

-Зачитати іменники, які відповідають на питання Хто? Що?

-Що таке іменник?

2. Складання « Асоціативного куща »

Іменник

III. Актуалізація опорних знань

1. Каліграфічна хвилинка

— Відгадайте загадку.

  • У нас цю професію знають усі:

Сидить за кермом вантажівки й таксі,

Вантаж і людей він по місту розвозить

У літню спекоту й зимові морози. (Шофер)

ер шоф шофер

Складіть і запишіть речення з цим словом.

2. Розподільний диктант

- Записати данні слова, розподіливши їх у два стовпчики.

Хто? Що?

( Кінь, дерево, білка, учень, парта, зошит, Олена, день, учитель, сонце.)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Оголошення теми і мети уроку.

Тема уроку: «Змінювання іменників за зразком «один – багато». Складання речень».

Завдання уроку

  1. Навчати учнів змінювати іменники за зразком один-багато;

  2. Вчитися доповнювати і складати речення;

  3. Розвивати зв’язне мовлення;

  4. Збагачувати словниковий запас;

  5. Виховувати любов до рідної мови.

2.Пояснення нового матеріалу.

  • Що ви бачите на малюнку?

  • Скільки предметів зображено з правої сторонни?

  • Скільки з лівої?

  • Який висновок можна зробити?

Змінити слова за зразком

Один Багато

метелик -

заєць -

вовк -

книга –

3.Фізкультхвилинка

Задивились котики

На вербові котики.

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Час прийшов їм спочивать.

Відпочине і наш клас.

Всі піднесли руки – раз!

Два! – присіли, руки вниз

На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз.

На сусіда не дивись.

Ще присіли, піднялись,

Головою похитали

Й працювати знов почали.

  1. Словникова робота. Це цікаво знати!

Портфель — це назва сумки із застібкою, в якій носять книжки, зошити, олівці тощо. А прийшло до нас це слово з французької мови («порте» означає «носити», «фель» — «аркуш»), тобто портфель — це те, в чому носять аркуші паперу. «Родичами» даного слова є «портмоне» (те, в чому носять гроші), «портсигар» (те, в чому зберігають сигарети).

Диктант — це слово колись означало «говорити для записування», потім — «розпоряджатися», «нагадувати». Від нього пішли слова «диктат», «диктатор».

Зошит. У сиву давнину (коли не було ще паперу) роль зошитів виконували зшиті міленькі коритця, залиті воском. Писали на них паличками. У жарку погоду такий «зошит» міг розтанути. Щодо походження самої назви, то стверджують, що її зошит отримав від слова зошитий (так тоді вимовляли слово «зшитий»), тобто це аркуші паперу, зшиті між собою.

  • Складіть речення із цими словами.

  • Одне із речень запишіть у зошит.

  1. Робота в групі

  • Складіть речення зі слів:

троянди на цвітуть клумбах.

Цікаво знати!

Чи знаєте ви чому так назвали троянду? Назва ця грецького походження. Тріандофуло по-грецьки означає « квітка, яка має тридцять пелюсток». Згодом квітку почали називати тріанда, а в нашій мові це слово вимовлялось, як троянда.

  1. Робота з підручником

Вправа 3 сторінка 70.

  • Прочитайте перший абзац вправи.

  • Ким працює дід Данило?

  • Що він вирощує в розсаднику?

  • Змініть слова- іменники за зразком.

Багато Один

  1. Робота в парі

  • Придумати слова - іменники і змінити їх за зразком один-багато.

V. Підсумок уроку.

Гра « Мікрофон».

  • Чого навчилися сьогодні на уроці?

  • Що нового дізналися?

  • Яке завдання викликало труднощі?

  • Для чого ми вивчаємо українську мову?

  • Що б ви побажали один одному стосовно сьогоднішнього уроку.

VІ. Домашнє завдання.

  • завд. стр.71

* впр.1 стр.70 ( для учнів високого рівня навчання )

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
6
дн.
1
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!