Розробка уроку з української мови для 1 класу НУШ "Письмо великої букви Н"

Опис документу:
Українська мова Тема. Письмо великої букви Н. Мета:  вчити писати велику букву Н, порівнювати велику букву Н з великою І, вчити списувати речення з рукописного тексту, розміщувати слова на одній відстані, закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів;  розвивати дрібну моторику руки, зв'язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас;  виховувати в учнів охайність, уважність, старанність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська мова 09.11

Тема. Письмо великої букви Н.

Мета:

  • вчити писати велику букву Н, порівнювати велику букву Н з великою І, вчити списувати речення з рукописного тексту, розміщувати слова на одній відстані, закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів;

  • розвивати дрібну моторику руки, зв'язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас;

  • виховувати в учнів охайність, уважність, старанність.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Уже дзвоник пролунав, на урок нам дав сигнал.

Ми роботу починаєм, багато нового пізнаєм.

ІI. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Знайди пару»

  • Сьогодні вночі мені наснився Незнайко. Він просив допомоги і сказав, що завдання залишить у різних видах техніки. Перше завдання я знайшла у холодильнику. Воно називається «Знайди пару».

Учні біля дошки до друкованих букв добирають відповідні рукописні літери.

О

е

а

У

е

О

л

а

У

І

И

м

І

л

м

и

  • Назвіть звуки, які позначають ці букви (хором).

  1. Читання складів

  • Прочитаємо склади з цими літерами.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку Створення проблемної ситуації

  • Діти, а чому саме Незнайко наснився мені і завітав до нас у гості? (Бо його ім’я починається зі звуку «н»)

  • А як пишуться імена? (з великої букви)

  • Які іще імена, що починаються з букви «Н», ви знаєте?

  • Отже, чи потрібно уміти писати велику букву «Н»?

  • Сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати велику букву «Н».

ІV. Робота над новим матеріалом

  1. Гра «Упіймай звук»

  • Наступне завдання було на пральній машині. Це гра «Упіймай звук». Послухайте вірш і упіймайте слова зі звуком [н].

Ворона сороці намисто купила,

В намисті сорока намистинки лічила.

  1. Складання звукової схеми до слова «намисто».

  • Давайте складемо звукову схему слова «намисто». (1 учень викладає схему на дошці, інші на партах)

  • Давайте перевіримо, чи правильно ми виконали це завдання. Для цього відкриємо зошити на с.37.

  • Знайдемо у вкладці наліпку із зображенням намиста. Приклеїмо її над схемою до цього слова.

Фізкультхвилинка

  1. Ознайомлення з великою рукописною буквою «Н».

На письмі звук «н» позначається буквою «ен». Із друкованою буквою ми ознайомилися на попередньому уроці. Розгляньте велику рукописну букву «Н». З яких елементів вона складається?

(демонстрація картки)

  1. Викладання елементів великої букви «Н» на робочому рядку.

  • Наступне завдання Незнайка я побачила під феном – викладання великої букви Н. Велика буква Н складається з трьох елементів: короткої прямої лінії, довгої лінії з заокругленням внизу вліво та петельки з заокругленням вправо. Викладемо велику букву Н на робочому рядку сітки.

  • Проведіть пальчиком по цій букві.

  • Зробіть фотографію цієї букви. Подивіться на неї уважно та запам’ятайте, як вона виглядає. А зараз заплющіть очі та згадайте її, проявіть фотографію.

  1. Письмо великої букви Н.

  • Пояснення вчителя.

Ми вже підготувалися і можемо виконати наступне завдання Незнайка, яке він залишив біля навушників: прописати букви та буквосполучення у зошиті. Велику букву Н починаємо писати нижче від міжрядкової лінії невеликою прямою лінією вгору вправо, торкаючись міжрядкової, потім, не відриваючи руки, пишемо пряму похилу лінію вниз до нижньої лінії робочого рядка і заокруглюємо ліворуч. Відриваємо руку. Від середини похилої лінії починаємо писати петельку вгору. Торкнувшись міжрядкової лінії, заокруглюємо її вліво та продовжуємо писати вниз до нижньої лінії робочого рядка, торкнувшись якої, заокруглюємо її вправо.

  • Перегляд відео «Написання великої букви «Н»»

  • «Написання» букви у повітрі під час перегляду відео пальчиком, носиком, підборіддям.

  • Написання букви учнями на дошці.

  • Написання великої букви Н у зошиті

Пальчикова гімнастика «Ми писали…»

  1. Письмо поєднань великої букви Н з іншими буквами.

  • На

  • Пояснення вчителя.

Прочитайте буквосполучення у наступному рядку (На).

Спробуємо скласти речення з цим словом. (1–2 речення)

Подивіться, як це слово можна написати. (демонстрація написання слова на дошці)

  • Обведення та написання у зошиті. (2 рази)

Музична фізкультхвилинка.

  • Но!

  • Пояснення вчителя.

Прочитайте слово у наступному рядку (Но!).

Який знак ви бачите? Що він означає?

Коли і кому говорять таке слово?

Давайте і ми уявимо себе вершниками і скажемо нашому коню: «Но!». Візьмемо в руки віжки і поїдемо.

  • Демонстрація написання на дошці.

  • Обведення та написання у зошиті. (2 рази)

Пальчикова гімнастика «Моя сім’я»

  • Речення: У Ніни … . А у Наума?

  • Пояснення вчителя.

Прочитайте речення у наступному рядку. Давайте приклеїмо потрібну наліпку.

  • Демонстрація написання речення учителем на дошці.

  • Написання у зошиті.

  • Порівняння перших звуків в іменах дітей.

  • З якої букви починається ім’я Ніна? А Наум?

  • Який звук позначає буква «Н» в слові «Ніна»? Який він? Якою фішкою він позначається?

  • А в слові «Наум»? Який він? Якою фішкою він позначається?

  • Отже, буква «Н» може позначати як твердий звук, так і м’який.

Зорова гімнастика

  • Нумо!

  • Прочитайте речення в останньому рядку. Що означає це слово?

Словникова робота. Нумо – вживається при звертанні до багатьох людей як заклик до дії, яку треба виконати разом. Наприклад: Нумо гратися!

  • Демонстрація написання речення учителем на дошці.

  • Написання у зошиті. (1 раз)

V. Закріплення вивченого матеріалу. Робота в парах

Залишилося останнє завдання від Незнайка, яке я помітила біля вентилятора. Він залишив аркуші з різними буквами. Наша задача обвести всі великі букви «Н».

Скільки таких букв ви знайшли?

VI. Підсумок уроку

Дітки, ми виконали всі завдання, які приготував для нас Незнайко.

  • Яку букву вчилися писати?

  • Для написання яких слів потрібна велика буква Н?

  • Ой, вибачте, мені прийшло смс-повідомлення. Це від Незнайка. Як ви думаєте, що він написав? Він написав: «Дякую!»

4

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
4
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!