Розробка уроку з природознавства на тему : Тема: Для чого потрібні скелет і м’язи?

Опис документу:
Мета: розширити знання учнів про опорно-рухову систему та її функції; розвивати пізнавальні процеси; формувати потребу в здоровому способі життя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Для чого потрібні скелет і м’язи?

Мета: розширити знання учнів про опорно-рухову систему та її функції; розвивати пізнавальні процеси; формувати потребу в здоровому способі життя.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Фронтальне опитування

— Для чого потрібно вивчати будову тіла людини?

— Доведіть, що людина є частиною живої природи.

— Чим люди відрізняються від тварин?

— Чи можна окрему бактерію і тіло людини назвати «організмом»?

2. Розгадування кросворда

1. Не годинник, а цокає. (Серце)

2. Нескінченний потяг, що розвозить по тілу поживні речовини. (Кишковик)

3. Коли ситий, він мовчить. Коли голодний — бурчить. (Шлунок)

4. Орган дихання людини. (Легені)

5. Повен хлівець білих овець. Що це за хлівець? (Рот)

— Яке слово вийшло по вертикалі? (Скелет)

— Скелет — це сукупність кісток організму людини або тварини.

3. Робота в групах

Учитель пропонує учням об’єднатися в групи і спробувати відповісти на за­питання (запитання — на картках):

1) Навіщо людині скелет, і які функції він виконує?

2) Що ще потрібно людині для руху?

3) Від чого залежить правильна постава? (Постава — це положення тіла лю­дини при ходьбі, сидінні.)

4) Чим небезпечне порушення постави?

Заслуховуються відповіді кожної групи.

— На які запитання було складно відповісти?

— Що необхідно зробити, щоб відповісти на поставлені запитання?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про опорно-рухову систему, формування постави.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 147–148)

— Пригадайте! Чим відрізняється будова тіла людини від будови тіл інших тварин у світі живої природи?

Робота в парах

— Роздивіться малюнки на с. 147 і розкажіть, чи в усіх тварин є скелет? Як пересуваються різні тварини?

— Запам’ятайте! Скелет визначає форму тіла і разом із мускулатурою за­хищає внутрішні органи від можливих ушкоджень. Кістки скелета рухають м’язи.

— Роздивіться малюнки на с. 147 унизу. Порівняйте будову скелета й м’язової системи людини із конструкцією робота.

— Знайдіть частини скелета у своєму тілі.

— Кістки черепа міцні й нерухомі. Вони захищають головний мозок від ушкоджень.

Скелет тулуба утворюють хребет, ребра і грудна кістка.

Хребет проходить уздовж тіла. Він складається з окремих кісток — хребців. Хребці мають отвори, які разом утворюють канал. У ньому розташо­ваний спинний мозок. Хребет захищає спинний мозок від ушкоджень.

До хребта прикріплюються ребра. Разом із грудною кісткою ребра утво­рюють грудну клітку. Вона захищає серце і легені. Бере участь у диханні.

До грудної клітки за допомогою лопаток і ключиць (нащупайте ці кістки у своєму тілі) прикріпляються кістки верхніх кінцівок — рук. Кістки рук, ло­паток і ключиць з’єднані між собою рухомо. Тому ми можемо опускати і підні­мати руки, згинати їх у ліктях.

До нижньої частини хребта приєднуються кістки, які утворюють таз. Та­зові кістки підтримують внутрішні органи і захищають їх від ушкоджень. З тазом рухомо з’єднані кістки нижніх кінцівок — ніг.

Ми не могли б рухатися, якби в нас не було м’язів. М’язи прикріплюються до кісток. У тілі людини 650 м’язів. Кожен м’яз необхідний для виконання того чи іншого руху. Наприклад, щоб зробити крок, потрібна робота двох де­сятків м’язів.

Скорочення і розслаблення м’язів призводить до зміни положення кісток. Так, коли м’яз скорочується, він тягне кістки, до яких прикріплений. А коли розслабляється, кістки займають вихідне положення. Скорочуючись і розслаблюючись, м’язи рухають кістки, а отже, і наше тіло. Це відбувається за ко­мандою головного мозку.

— Як пані Калина Пігулко радить піклуватися про правильність своєї по­стави.

— Як перевірити власну поставу?

Висновки

Скелет і м’язи утворюють опорно-рухову систему.

2. Фізкультхвилинка

— Постава буває не тільки у людей, а й у тварин.

Відтворіть поставу деяких тварин:

встати, розправити плечі й покрутити головою, як лев;

потягнутися вгору, як жирафа;

побігати на місці, як страус;

сісти за парту і потягнутися вгору, як котик.

— Постава якої тварини вам найбільше сподобалася?

— Яку поставу було легко показувати, а яку — складно?

— Удома ви можете копіювати поставу різних тварин. Це дуже корисно. А тепер будемо вчитися визначати правильну поставу в людей.

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Практичне завдання

1) Стань перед дзеркалом і визнач:

а) чи пряма в тебе спина;

б) чи піднятою ти тримаєш голову;

в) чи на одному рівні знаходяться в тебе обидва плеча.

Зроби висновок про те, яка в тебе постава.

2) Зігни ліву руку в лікті, а правою помацай м’яз. Що відчуваєш? Опусти руку. Тримай її вільно. Помацай м’яз. Які зміни відбулися?

2. Робота в групах

Виведення правил збереження і зміцнення постави

У групах за допомогою малюнків учні розробляють правила «Як виробити правильну поставу?».

(Рівно сидіти під час письма, не сутулитися під час ходьби; спати на пласкому ліжку, носити рюкзак за плечима; сидіти чи ходити по кілька хвилин із книжкою на голові...)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 148.

— З яких частин складається скелет людини?

— Яке значення має скелет в організмі людини?

— Яке значення для людини мають м’язи?

VІІ. Домашнє завдання

С. 147–148.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
6
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!