Розробка уроку з музичного мистецтва , на тему: "Вишукана Франція"

Опис документу:
Розробка уроку з музичного мистецтва , на тему: "Вишукана Франція" складена 1-4 кл. на основі нової навчальної програми «Музичне мистецтво» 1-4 класи (авт. Л. Хлєбникова, Л. Дорогань, Л. Івахно, Л. Кондратова, О. Лобова О. Корнілова, Н. Міщенко К.: Видавничий Дім «Освіта», 2017 р.). Оновлена 02.08.2017р. на колегії Міністерства Освіти і науки України.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

КУ СУМСЬКА ЗАГАЛЬНЬООСВІТНЯ ШКОЛА

I-III ступенів №6

«Вишукана Франція»

підготував розробку уроку

для 4кл.

вчитель музичного мистецтва

Головченко А.І.

2019

Вишукана Франція

навчальна: збагатити уявлення учнів про французьку музику, про використання народних мелодій у творах композиторів різних національностей. Познайомити школярів із життям і творчістю Каміля Сен-Санса

розвивальна: розвивати в четвертокласників предметні та міжпредметні компетентності, творчі здібності, здатність розуміти і аналізувати музичні твори. Поширювати загальний та мистецький кругозір, збагачувати слуховий досвід школярів.

виховна: виховувати в учнів любов до музики, поважне ставлення до культурних традицій різних народів. Засобами музики здійснювати полікультурне виховання четвертокласників, формувати висококультурну й ерудовану особистість.

Музичний матеріал:КамільСен-Санс, «Карнавал тварин» (фрагмент на вибір вчителя); В.А. Моцарт, Варіації на тему французької пісні «Пастух.«Пастушок» франц.нар.пісня.

Тип уроку: урок поглиблення теми

Обладнання: музичний інструмент, ноти,фонохрестоматія, програвач, ілюстрації, портрети композиторів, підручники,телевізор.

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід («Пастушок»)

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Музичне вітання.

2. ОСНОВНА ЧАСТИНА

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Картографічна загадка.(відкрити зашифровану карту з країною, запитання на повторенняна теми)

1 Тема семестру?

2 В якій країні створили танець про картоплю та його назва?

3 Кого називають Генієм 18ст.з якої він країни?

4 З яким відомим німецьким композитором ми знайомились?

5 Назвіть танець який помилково за його назви вважають танцем іншої країни, та до якої країни насправді він відноситься?

6 Назвіть країну в якій кольори на прапорі означають боротьбу в минулому, сьогодення та світле майбутнє ? А тепер відео підказка.

ВІДЕО №1 Видатні пам’ятки Франції(2 хвилини)

Музика чарівної країни Франції сягає фольклорних витоків германських племен, які жили в давні часи на її території.

Пам’ятки культури, культурні центри прославили Францію на весь світ. Далеко за її межами відомі

собор Паризької богоматері- присвячений Діві Марії, матері Ісуса Христа

Версаль- резиденція франц.королів комплекс споруд садів парків…

університет Сорбонна (1253 р)800р. Лувр-найбільший музей світу

Тріумфальна арка - 19ст.по розпорядженню Наполеона на честь військових перемог і знаменних подій

Ейфелева вежа, зведена як тимчасова споруда до відкриття паризької Всесвітньої виставки 1889 р. Сам Густава Ейфель називав її «300-метровою вежею»(312-324 метри), інша народна назва — «Залізна леді» хотіли розібрати але завдяки уже встановленим там радіоантенам, це рішення було скасоване. Відвідують 6 млн.туристів

головна вулиця столиці (Єлисейські Поля),

Повідомлення теми, мети, завдання уроку.

Познайомимось з цікавими фактами про Францію,

Найулюбленішим композитором французів, дізнаєтесь чому найвідоміший твір Сен-Санса не виконували за життя композитора,

І найуважніші з вас зможуть в кінці уроку сказати і привести приклад як же музика єднає .

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ФРАНЦІЮ.

У Франції безліч старовинних замків, господарі яких грали на музичних інструментах, слухали мандрівних музикантів, співали...

У давнину величні споруди наповнювалися звуками музики, коли в них відбувалися лицарські турніри, весілля, бенкети, бали. Нині більша частина цих споруд перетворилися на музеї.

ВІДЕО №2 ТРАДИЦІЙНИЙ ТАНЦЮВАЛЬНИЙ ЗАХІД.

Перший бал, про який відомо з історії, відбувся саме у Франції в 14 ст. Відтоді вони набувають неймовірної популярності. Але не всі люди могли на нього потрапити: існували певні правила.

Бал мав свої правила, свою послідовність танців і свій етикет, особливі для кожного історичного часу. Дрес код. Обов'язковим для балу був оркестр чи група музик.

Сьогодні вишукані бали — рідкісне явище але дуже відвідувані та популярні. Назвіть найвідоміший бал? Віденський бал.

ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА

КамільСен-Санс був не тільки композитором, а й піаністом, органістом і письменником (він писав вірші та комедії). З раннього віку Сен-Санс чуйно прислухався до звуків природи: дзюрчання струмочка, шелестіння листя, тихого подиху вітру. Усі ці звуки втілилися згодом у його музичних творах.

Батьки хлопчика – паризькі музиканти – приділяли багато уваги музичним заняттям сина, і він робив великі успіхи. Каміль почав складати музику з п'ятирічного віку, а його перший концерт відбувся, коли юному піаністові ледве виповнилося десять років. Сен-Санс багато подорожував і з величезною цікавістю ставився до музики народів інших країн. Його твори вирізняються яскравістю, близькістю до народно-побутової музики.

Французький композитор КамільСен-Санс був надзвичайно талановитим митцем і водночас великим жартівником! Жартівлива збірка сюїта «Карнавал тварин», яку композитор ніколи не розцінював серйозно і називав «великою зоологічною фантазією», була написана на замовлення і за життя композитора виконана лише кілька разів у вузькому колі друзів. Адже сам композитор заборонив виконувати її тому що важав себе серйозним композитором. Кожен із 14 номерів сюїти е своєрідним «портретом» якоїсь тварини.

Він написав твір, який назвав «Карнавал тварин», що отримав велику популярність.

.

«Вступ і Королівський марш лева» 

«Кури та півні» 

«Антилопи»  «Черепахи» —

«Слон» ― 

«Кенгуру» — 

«Акваріум» 

«Персонажі з довгими вухами» —

«Зозуля в глибині лісу» —

«Пташник» 

«Піаністи» 

«Викопні» .

«Лебідь» «Фінал» 

Музика різних частин «Карнавалу тварин» часто використовується в кіно і мультфільмах, рекламі, театральних постановках.

Послухайте один iз номерів сюїти і визначте, хто саме зображений в музиці. Які почуття передає музика?

Слухання КамільСен-Санс, «Карнавал тварин» («Лебідь»).

•Хто цей граціозний і величний персонаж сюїти?

•Назвіть його.

Характеристика музики: Музика зобразила неквапливий, плавний, граціозний і величний рух. Водночас ми почули в музиці голос води – висхідні та низхідні пасажі віолончелі.

•Які почуття виразила музика?

Музика виразила світлі, замріяні, ліричні почуття.

Отже, п’єсу КаміляСен-Санса «Лебідь» із сюїти «Карнавал тварин» можна вважати втіленням, якого образу?????

-ліричного образу,

-героїчног

-жартівливого

Відео№3 Перегляд хореографічного образу на музику К. Сен-Санса

Хореографічний образ лебедя, створений російською балериною Майєю Плісецькою, відомий на увесь світ.

ФІЗКУЛЬТУРНА ХВИЛИНКА

Видатному австрійському композитору В. Моцарту дуже подобалась музична творчість французького народу. Тож написав на основі однієї з народних пісень власну музику.

Це - французька народна пісня «Пастух», що він створив на її тему варіації.

Варіації – це форма музики, яка складається з теми та її видозмінених повторень (варіацій). Тема у варіаціях піддається як мелодичним, так і ритмічним, динамічним і темповим змінам.

Послухайте твір і простежте за розвитком мелодії пісні порахуйте скільки варіацій прозвучало???

Слухання. Вольфганг Амадей Моцарт. Варіації на тему французької пісні «Пастух».

•Які зміни в музиці ви помітили?

У чому вони виражаються?

•У якій формі написаний музичний твір?

•Який характер варіації? (Світлий, радісний, мажорний.)

•Яка варіація є ближчою до теми за характером —

перша чи остання?

•Чи всі варіації звучать у мажорі?

Композитор нібито одягає мелодію в різнобарвні наряди, оплітає її гарним мереживом і виявляючи виразні можливості, закладені у темі.

Порада вчителю . Детальний розбір варіаційного розвитку мелодії в музиці В. Моцарта має збагатити слуховий досвід учнів, а також підтвердити думку що музика не знає кордонів.

Вокально-хорова робота

Розспівування

Розучування. «Пастушок»

3.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

-З якою країною знайомилися, та що запам’яталося про Країну?

-Що вперше відбулося у Франції у 14 ст?(Бал)

-Прізвище композиторів про яких говорили ну уроці?

-Який цикл чи збірку творів створив Сен-Санс?

-Кого зобразив фрагмент з твору?

- Що таке варіація?Хто її написав та на який твір?

-Яка інформація з уроку на вашу думку показала дійсно той факт, що музика єднає світ?

Обери слова, що характеризують фрагмент сюїти КаміляСен-Санса «Карнавал тварин», який прослухали.

повільний

стриманий

журливий

швидкий

спокійний

поривчастий

ліричний

веселий

схвильований

енергійний

таємничий

радісний

жартівливий

сумний

стриманий

4.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Разом із творамиКаміляСен-Санса Вольфганга Амадея Моцарта ми потрапили до Франції, співали та слухали музику, відому за межами цієї держави, адже музична мова зрозуміла всім народам.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»