• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Біологія
  • Розробка уроку з біології в 6 класі на тему: "Корінь та типи кореневих систем", вчителя біології Андріївської загальноосвітньої школи Педан Анастасії Володимирівни

Розробка уроку з біології в 6 класі на тему: "Корінь та типи кореневих систем", вчителя біології Андріївської загальноосвітньої школи Педан Анастасії Володимирівни

Опис документу:
Мета уроку: ознайомити учнів з будовою кореневої системи та її типами; розвивати практичні навички учнів визначенні типів кореневих систем різних рослин ,удосконалювати знання учнів про розмаїття рослин на планеті Земля та усвідомлення значення кореня для рослини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

РОЗРОБКА УРОКУ БІОЛОГІЇ

Тема уроку: Корінь та типи кореневих систем

Мета уроку: ознайомити учнів з будовою кореневої системи та її типами; розвивати практичні навички учнів визначенні типів кореневих систем різних рослин ,удосконалювати знання учнів про розмаїття рослин на планеті Земля та усвідомлення значення кореня для рослини.

Обладнання й матеріали: гербарні зразки з рослин, картинки з зображеннями кореня та кореневих систем.

Базові поняття й терміни уроку: корінь, головний корінь, додаткові корені, бічні корені, мичкувата коренева система та стрижнева коренева система.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Привітання учнів та налаштування їх на діяльність.

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Питання для бесіди:

1. Які органи рослини ви знаєте?

2 . Які органи рослини називають вегетативними?

3. Які органи рослин називають генеративними?

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Повідомлення теми і мети уроку

Я маленький корінець
Ще й великий молодець

З мене виросте росточок

Ще й зелененький листочок,

А за ним іще один,

Другий , третій господин

Діти презентують підготовані до уроку доповіді «Цікаві факти про корені рослин».

Як же з одного маленького дерева може вирости величезний, густий ліс? Все просто: спочатку виростає одне-єдине деревце, з гілок якого виходять паростки, що тягнуться до землі.Звичайно, більшість з них засихають.

Та паростки, яким все ж вдалося досягнути земної поверхні, пускають корені та згодом стають міцними стовбурами. І ось вже в дерева два стовбури, потім три, чотири і так до нескінченності, на скільки вистачить площі.

Раніше корінь мандрагори за схожість з фігурою людини наділяли магічними властивостями. І недарма: навіть сучасна наука вважає мандрагору унікальною рослиною

Незважаючи на те, що ще з давніх-давен люди знали про лікувальні властивості мандрагори, вирощування, а особливо збирання цієї рослини вважалося вкрай небезпечним заняттям. Справа в тому, що наші предки вірили в те, що якщо корінь мандрагори вирвати з землі, він почне голосно кричати, намагаючись змусити людину посадити його назад. Згідно легендам, від крику мандрагори можна було зійти з розуму або навіть померти.

Саме тому для того, щоб використовувати корінь мандрагори для чаклунства або лікування, люди добували його не самі, а за допомогою домашніх тварин. Найчастіше це були собаки. Складальник кореня, попередньо заліпивши вушні проходи воском, прив'язував один кінець мотузки на шию собаці, а інший – до рослини. Потім собаку приманювали з допомогою ласощів. Таким чином корінь опинявся в руках людини. Зрозуміло, що, почувши нестямний крик мандрагори, тварина одразу падала замертво.

Учитель з'ясовує, що відомо учням про значення кореня в житті рослин,узагальнює наявні в школярів знання про функції кореня, орієнтує учнів на вивчення будови кореня у зв’язку з виконуваною ним функцією.

Здійснюється формування знань про розвиток стрижневих та мичкуватих кореневих систем

Корінь – це вегетативний орган рослини, який забезпечує мінеральне живлення рослини та закріплює її в грунті.

Розрізняють три види коренів: головні, додаткові й бічні.

  

При рості насіння першим розвивається зародковий корінець. Він перетворюється на головний корінь.

Коріння, що утворюються на стеблах, а у деяких рослин на листках, називають додатковими.

Від головного і додаткового кореня відходять бічні корені.

Учні дають визначення термінам та записують їх в зошитах:

Види коренів:

Головний корінь –

Бічні корені –

Додаткові корені –

Коріння однієї рослини у ґрунті утворює кореневу систему.

 

Існує 2 типи кореневих систем:

 Стрижнева коренева система складається з одного головного і безлічі бічних коренів

  

Стрижнева коренева система складається з одного головного і безлічі бічних коренів

.

Мичкувата коренева система складається з додаткових і бічних коренів приблизно одного і того ж розміру. Головний корінь у рослин з мичкуватої системою недостатньо розвинений або рано відмирає

Учні дають визначення термінам та записують їх в зошитах:

Стрижнева коренева система –

Мичкувата коренева система –

IV.ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Діти працюють з гербарними зразками (поділившись на команди, одна команда відбирає та презентує гербарні зразки рослин зі стрижневою кореневою системою, а інша – з мичкуватою.

Учитель: Пропонує переписати речення вставивши пропущені слова

Корінь, який розвивається з коріння зародка, називають………….

Корені, які відростають від стебла або листка, називають………

Корені, які розвиваються на головному або додаткових коренях називають…….

Перевірка виконаного завдання

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Домашнє завдання

  1. Підготувати на наступний урок коренеплоди.

  2. Замалювати в зошиті типи кореневих систем

  3. Опрацювати текст підручника

  4. Створити кросворд на тему: «Корінь»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
2
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!