Розробка уроку української мови для 2 класу з теми "Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей"

Опис документу:
Розробка уроку української мови для 2 класу з українською мовою навчання за підручником М.Д.Захарійчук. Мета: Ознайомити учнів з іменниками на позначення власних і загальних назв; навчити розрізняти їх, писати з великої літери імена, по батькові та прізвища людей. Розвивати пізнавальну активність, вміння групувати слова за певними ознаками, критичне мислення, зв’язне мовлення. Виховувати увагу до слова. Для досягнення мети уроку використано прийоми і методи технології критичного мислення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок №3 Клас 2 – А Дата проведення: 05.12.2014

Тема: Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей.

Мета: Ознайомити учнів з іменниками на позначення власних і загальних назв; навчити розрізняти їх, писати з великої літери імена, по батькові та прізвища людей. Розвивати пізнавальну активність, вміння групувати слова за певними ознаками, критичне мислення, звязне мовлення. Виховувати увагу до слова.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення уроку: урок-дослідження.

Методично-дидактичне забезпечення уроку: картки оперативного контролю, віночок, картки для групової роботи, мультимедійний проектор, ноутбук, мультимедійна презентація уроку, підручник М. Д. Захарійчук Українська мова. 2 клас – Київ.: «Грамота», 2012.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Продзвенів уже дзвінок, 2 слайд

Час почати наш урок.

Активно будем працювати,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі –

Діти просто молодці!

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Перевірка виконання вправи 2 (два учні працюють за картками оперативного контролю).

- Що називається іменником?

- Які іменники у тексті відповідають на питання що? 3 слайд

- Які з іменників називають один предмет, а які багато? 4 слайд

2. Перевірка виконання звуко-буквеного аналізу слів осінній, снідання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1.Каліграфічна хвилинка. 5 слайд

Ба тьк вщ Батьківщина

  • Назвіть до слова Батьківщина близькі за значенням слова.

  • Чому це слово пишеться з великої букви?

  • А які ще власні назви пишуться з великої букви?

2.Асоціативний кущ. 6 слайд

міста, села, вулиці річки, моря, озера гори та долини

Велика буква

клички тварин імена по батькові прізвища

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

  • Послухайте і відгадайте загадку. 7 слайд

Всі хочуть, як народиться дитина,

Щоб я було красиве і дзвінке,

Бо носить все життя мене людина,

А відгадайте-но, що я таке? (Імя)

- Діти, як ви вже знаєте, усі предмети, що нас оточують, мають своє імя, свою назву. Тобто, «книжка» - це не зошит, бо зошит має своє ім’я. Так і люди. Як тільки дитина народжується, їй дають ім’я.

- Які імена хлопчиків і дівчаток ви знаєте?

- А от літніх людей, ваших батьків, вчителів кличуть не просто по імені, а й по батькові.

- Кожна людина має своє імя, по батькові, прізвище. Сьогодні ми спробуємо дослідити, як правильно вони пишуться, чому саме так, звідки прийшли до нас наші імена, яким способом утворились прізвища, по батькові. Навчимося правильно писати ці іменники, бо грамоти вчиться – завжди знадобиться. Для людини її імя звучить найсолодше, тому імена тих, хто гарно працюватиме, міркуватиме, буде красиво писати, правильно сидіти, даватиме цікаві відповіді на питання, звучатимуть найчастіше. Це буде найкращим визначенням його хорошої роботи на уроці.

V. Робота над вивченням нового матеріалу

1. Презентація імен дітей. 8 слайд

- Ім’я своїй дитині батьки вибирають за бажанням. Кожне імя неповторне і має особливе значення. Утворилися ваші імена дуже давно і примандрували до нас із різних країн.

- Зараз ми спробуємо сплести віночок ваших красивих імен.

- Принесіть квіточку до віночка і розкажіть, що означає ваше імя.

- Подивіться, який гарний віночок утворили ваші імена.

2. Проблемна ситуація. 9 слайд

Наша вчителька – алла анатоліївна юшко.

-Чи все правильно у записі речення?

3. Казка про велику букву. 10 слайд

Жила собі маленька буква. Її часто пропускали, інколи не помічали просто. Засмутилася маленька буква і вирішила все змінити.

Перейшла з середини речення на початок. І сталося диво! Почали поважати малу букву, писали її вже великою.

Але їй цього було замало. Захотілось дати ймення містам, селам, річкам, горам. Ще більше почали шанувати букву. Але їй і цього було мало! Задумала вона приєднатись до імен, по батькові, прізвищ. З тих пір всі слова, в які потрапила вона, пишуться з великої букви.

4. Колективна робота за вправою 1 ст. 75. Ознайомлення з правилом.

5. Дослідницька робота: вивчення походження прізвищ людей. 11 слайд

6. Фізкультхвилинка «Піднімись – великій літері вклонись». 12 слайд

Стілець, Сашко, діти, ніч, Олегівна, зорі, Максим Рильський, школа, учні, Маринка, дерева, Київ, хмара, підручник, Марійка Підгірянка.

7. Робота за вправою 2 ст. 75. Інформація для допитливих «Це цікаво знати». 13 – 16 слайди

VІ. Закріплення та систематизація знань учнів

1.Робота в парах. 17 слайд


Ірина Олег Михайло

-Запишіть імя та по батькові братика і сестрички. Яким правилом будете користуватись?

2. Довідка для допитливих «Це цікаво знати». 18 слайд

- Цікаво, що в Німеччині до імені дитини додається ім’я не батька, а матері. Тому імена звучать так: Вільгельм – Тереза, Марія – Стефанія, Еріх – Марія.

3. Робота в групах. 19 слайд

- Вставте пропущену букву (велику чи малу), обґрунтуйте свою думку.

1 група.

Дівчинка … юба всім дітям … юба,

Тому що … юбі всі люди … юбі.

2 група.

Сама підлога не …елася,

Її мела мала …елася.

3 група.

ила в мами взяла мило.

ила Маню милом …ила.

VІІ. Підсумок уроку

1.Робота з прислівям. 20 слайд

Не_______прикрашає людину, а людина прикрашає _____. (обличчя, очі, імя)

-Вставте пропущене слово, прочитайте прислівя. Як ви розумієте це прислівя?

2. Гра «Незакінчені речення». 21 слайд

1) Сьогодні на уроці ми вивчали тему…

2) Імена, по батькові та прізвища людей пишуться …

3) Найбільш цікавим на уроці було…

3. Самооцінка. 22 слайд

VІІІ. Домашнє завдання: ст. 76 вправа 3, вивчити правила на ст. 75.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
4
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!