Розробка уроку українська мова на тему : Вправи на визначення числа іменників

Опис документу:
Мета: формувати вміння учнів визначати число іменників та змінювати іменники за числами; розвивати увагу, спостережливість; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 79. Вправи на визначення числа іменників

Мета: формувати вміння учнів визначати число іменників та змінювати іменники за числами; розвивати увагу, спостережливість; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 277, с. 116)

— Прочитайте іменники.

— Визначте число цих іменників.

— До якої професії належать ці слова?

2. Словникова робота

Кого називають космонавтом? (Того, хто літає в космічному просторі.)

— Яких космонавтів ви знаєте?

— Назвіть, хто був першим українським космонавтом.

— Хто керує космічними ракетами?

— За допомогою яких приладів?

— Утворіть словосполучення зі спільнокореневими словами.

Новий к__р, к__ий клас, к__а гра.

— Складіть і запишіть свої речення зі словами, поданими в рамках на с. 116 підручника.

— Запишіть їх каліграфічно в зошити.

— Запам’ятайте їх правопис.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

— Сьогодні на уроці ми вправлятимемося у визначенні числа іменників.

ІV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота за вправою 278 (с. 116)

— Прочитайте текст, розкриваючи дужки.

— Про що йдеться в тексті?

— Чим тішиться річка?

— У якому числі написані іменники в дужках?

У якому числі їх треба записати? (У множині)

— Чому?

— Спишіть текст, розкриваючи дужки.

2. Спостереження за іменниками, які вживаються тільки в однині або тільки у множині

— Відгадайте загадки:

  • Рідке, а не вода, біле, а не сніг. (Молоко)

  • У зимову веселу пору

Ми — кращі друзі дітвори.

Вивозять діти нас на гору,

А ми веземо їх з гори. (Сани)

  • Хто входить і виходить,

той першим нам руку подає,

ми стоїмо завжди при вході,

нас у хаті кілька є. (Двері)

  • Хто свою голову влітку накриває

І по двадцять хусток має? (Капуста)

— Запишіть відгадки. Визначте число іменників.

Висновок. В українській мові є такі іменники, які вживаються тільки в однині або тільки у множині.

Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька разів понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у світлий клас.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутися до справ.

3. Диктант з «ключем»

— Запишіть іменники у дві колонки: вжиті в однині; вжиті в множині.

— У кожному іменнику підкресліть першу літеру. З цих літер прочитаєте народне прислів’я.

Доля, ножиці, екзамени, озеро, приклади, радощі, берег, радість, експеримент, дочка, обеліски, птахи, іграшка, абрикоси, дерева, ліс, олівець, експонати.

(Добре діло не пропаде.)

4. Робота в групах (вправа 279, с. 116)

— Прочитайте текст, уставляючи слова з довідки.

— Про який місяць йдеться у тексті?

— Які зміни відбуваються в природі у лютому місяці?

— Чим небезпечні бурульки?

— Як можна «боротися» з бурульками?

5. Списування із завданням

— Спишіть текст вправи 279.

— Визначте число виділених іменників.

— Поставте ці іменники в однині.

З підкресленого речення утворіть словосполучення. (Ворони каркають; каркають голосно)

V. Підсумок уроку

— Що повторили на уроці?

— Що для вас було новим?

— Як визначити число іменників?

— Наведіть приклади іменників, які вживаються в однині.

— Які іменники ніколи не вживаються в однині?

VІ. Домашнє завдання

Вправа 280, с. 117.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
9
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!