Розробка уроку. "Слова, що розрізняються тільки одним звуком "

Опис документу:
Урок 2. Слова, що розрізняються тільки одним звуком Мета: закріпити і поглибити знання учнів про звуки - голосні та приголосні; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; виховувати уважність, старанність, любов до рідної мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 2. Слова, що розрізняються тільки одним звуком

Мета: закріпити і поглибити знання учнів про звуки; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; виховувати уважність, старанність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 5, вправа 6)

— Чому берези сумували?

— Назвіть слова, вжиті в переносному значенні.

— Послідовно вимовте звуки у виділених словах.

2. Гра «Чим відрізняються слова?»

Мак — рак, шишка — мишка, сірка — зірка, коса — коза, ворона — во­рота, сливи — слава, пічка — річка.

Порт — спорт, Оля — Коля, боби — бобри, сова — слова, оса — роса, оси — коси.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з українською абеткою.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 6–7)

Вправа 7

Учні читають і відгадують загадку. (Гілка — білка)

— Вимовте звуки в словах — відгадках.

— Чим схожі і чим відрізняються ці слова?

Вправа 8

Учні добирають до поданих слів такі, що відрізняються першим звуком.

Клин — млин, калина — малина, чайка — майка, колос — голос, пічка — річка, шибка — рибка, парта — карта, балка — палка.

— Запишіть слова за зразком, підкресліть букви, якими вони відрізня­ються.

— Усно складіть речення з двома словами.

Вправа 9

Учні читають вірш І. Січовика «Букви пожартували», пояснюють, що наплутав автор, виправляють помилки, записують слова за зразком: рік — рак, колосок — колобок, клітку — квітку.

— Послідовно вимовте звуки у записаних словах.

Робота в парах. Хвилинка спілкування

Учні читають діалог і продовжують розмову.

Вправа 10

Учні читають слова, вилучають один звук так, щоб вийшло інше слово. (Косар — коса, страва — трава, рукав — рука, перон — перо, умова — мова.)

— Послідовно вимовте всі звуки у записаних словах.

— Усно складіть речення зі словом мова.

— Пригадайте прислів’я про мову.

  • Птицю пізнають по пір’ю, а людину — по мові.

  • Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

  • Слово до слова — зложиться мова.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

— Замініть перші звуки в словах суп, син, рак, а в словах сом, сік, сир, гак, брат, ніж — останні звуки так, щоб утворилися слова з іншим значенням.

— Зробіть висновок про роль звуків у мові.

— Як ніч можна перетворити на рака, змінюючи почергово лише одну букву? (Ніч — річ — рік — рак.)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Назвіть слова, які читаються однаково зліва направо і справа наліво. (Дід, біб, вів, око, піп, зараз...)

VII. Домашнє завдання

С. 7, вправа 11.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.