Розробка уроку природознавства на тему :Птахи

Опис документу:
Мета уроку: ознайомити з характерними ознаками в будові птахів, з пристосуванням птахів до польоту; розширити та узагальнити уявлення дітей про птахів, їхній спосіб життя та значення в природі й житті людини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата 04___/_02___/_5014___ Клас ____1_____ Прізвище Гурин О.В. вчителя __________________________

Урок № 41

Птахи

Мета уроку: ознайомити з характерними ознаками в будові птахів, з пристосуванням птахів до польоту; розширити та узагальнити уявлення дітей про птахів, їхній спосіб життя та значення в природі й житті людини.

Очікувані результати: учні повинні називати спільні ознаки в птахів, наводити приклади деяких птахів своєї місцевості, розпізнавати їх на малюнках; учні повинні порівнювати будову різних видів птахів; учні повинні пояснювати пристосування птахів до польоту.

Обладнання і матеріали:ілюстрації із зображенням птахів, пір’їнки птахів.

Тип уроку: комбінований.

  • 1. Організаційний момент

  • 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. Бесіда.

— Чому тварини належать до живої природи?

— З якими видами тварин ви вже ознайомилися?

— За якими ознаками можна відрізнити риб від інших тварин?

— Яка будова тіла в риб?

— Де живуть риби?

— Чим вони харчуються?

— Яких ви знаєте хижих риб?

— Як розмножуються риби?

2.3. Гра «Визнай за описом».

Мета: актуалізувати знання учнів про риб.

Один учень описує рибу, не називаючи її, розказує про місце її мешкання, спосіб життя. Клас повинен назвати рибу. Після цього виходить інший гравець.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Відгадування загадок

  • 4. Розширення та систематизація набутих знань

4.1. Розповідь учителя.

На світі дуже багато птахів. Вони живуть у всіх куточках земної кулі. Одні птахи харчуються виключно комахами, інші — рослинною їжею. Водоплавні птахи їдять рибу і жаб. Є серед птахів і хижі. Вони полюють на мілких звірів та інших тварин.

Птахи відрізняються один від одного забарвленням, розміром. Серед них є велетні і карлики. Найменша пташка на планеті — бджолина колібрі. Її маса всього 2 г, а довжина її тіла — 57 мм. Найбільшим птахом вважають африканського страуса. Його висота — до 3 м, а маса — 150 кг.

На Україні найменший птах — корольок червоноголовий. Його маса менше за 5 г. А найважчий птах — дрохва (до 20 кг). Зате найвищим птахом (до 120 см) України вважають журавля сірого.

4.2. Практична робота.

Розгляд ілюстрацій із зображенням птахів.

— Які істотні ознаки можна виділити у всіх птахів (пір’я, крила, дзьоб). Яка із цих ознак найголовніша? (Пір’я.)

Роздивіться пір’їнки, що лежать у вас на партах. Пухові пір’їнки добре захищають птахів від холоду, а пір’їнки на крилах допомагають птахам літати в повітрі.

— На голові в кожного птаха є дзьоб, який допомагає захоплювати і подрібнювати їжу. Порівняйте дзьоби різних птахів. (У ластівки, синиці, горобця та інших комахоїдних птахів дзьоб невеликий і не міцний, бо вони споживають м’яку їжу. У шишкаря дзьоб схожий на маленькі кліщі. Ним зручно діставати насіння із шишок. У водоплавних птахів дзьоб широкий. Таким дзьобом зручно збирати ряску з поверхні води. У чаплі та лелеки — довгий дзьоб. Його зручно занурювати у воду, дістаючи жаб. У хижих птахів — дзьоб гачкуватий. Таким дзьобом зручно відривати шматки м’яса.)

Учні розглядають ілюстрації, називають відомих їм птахів. Учитель доповнює знання дітей, знайомить їх з іншими представниками птахів.

4.3. Гра «Хто де живе?». (Роздавальний матеріал.)

Учні з’єднують зображення птаха з місцем проживання. Називають інших птахів, які живуть у таких умовах.

— Як називають птахів, за якими доглядає людина? (Свійські.)

4.4. Бесіда про значення птахів для живої природи.

Птахи — корисні тварини. Більшість з них харчується комахами, які є шкідниками поля і лісу. Так у період вигодовування пташенят пара великих синиць приносить до десяти тисяч комах. Дятла називають санітаром лісу, бо він знищує шкідників дерев, а дупла, які він видзьобує, служать іншим пташкам домівкою. Сови і сичі знищують мишей, рятуючи таким чином урожай зерна на полях. Птахи сприяють розповсюдженню насіння різних рослин. Вони є їжею для хижих тварин. Люди, вирощуючи свійських птахів, отримують від них яйця, м’ясо, жир, пух.

4.5. Гра «Відгадай за описом».

Мета: закріпити знання про птахів.

Учень описує пташку, називає, де вона живе. Клас повинен відгадати.

  • 5. Підбиття підсумків уроку

Прийом «Мікрофон»

— Що ви дізнались про птахів?

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
8
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!