і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Розробка уроку природознавства на тему : Де на Землі міститься вода?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

10.09.2015р.Зустріч 3. Де на Землі міститься вода?

Мета: розширити знання учнів про воду, про прісну та морську воду; розповісти про способи опріснення води та використання прісної і морської води людиною; розви­вати допитливість; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

— Назвіть властивості води.

— Доведіть, що лід легший за воду. Яке значення для природи Землі це має?

— Які властивості води-розчинника ви щодня застосовуєте? Назвіть свої улюблені розчини.

— Чим дихають водяні організми?

— Чи погоджуєтеся ви із твердженням, що вода — найзагадковіша речо­вина на Землі? Поясніть свою думку.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про розподіл води на Землі.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 13–16)

— Вода — найдивовижніша рідина в природі. Без води неможливе існу­вання життя на Землі. У природі вода знаходиться в океанах, морях, озерах, річках, болотах. Є й штучні водойми для зберігання води — ставки, водосхо­вища і канали. Вода є також і в глибинах Землі, і на високих вершинах гір, і в повітрі.

Пригадайте! Які властивості води ви знаєте?

Робота у парах

— Поміркуйте! Роздивіться краєвиди на с. 13 та скажіть, що в них спіль­ного. Які водойми вам відомі? Назвіть водойми рідного краю.

Запам’ятайте! Завдяки властивостям води на Землі існують сприятливі умови для життя.

— Про що запитувала рибка-мандрівниця Немо? Дайте відповідь на її за­питання.

— Роздивіться фотографії на с. 14 та поміркуйте! Яка речовина «захова­лася» в рослині, тварині і людині? Де її міститься більше?

— Поміркуйте: чому кажуть, що вода — це колиска життя?

— Про що цікавився Карасик Золотенко?

— Що відповіла рибка Немо?

— Знайдіть і покажіть океани на глобусі та карті атласу.

— Поміркуйте! Чому кажуть, що Світовий океан об’єднує людство?

— Розгляньте фотографію на с. 15.

— Яким ви уявляєте музей Світового океану?

— Поміркуйте! У чому полягає різниця між морською та річковою або дже­рельною водою?

Запам’ятайте! У морській воді солей розчинено більше, ніж у прісній. Тому люди вживають прісну воду й називають її питною.

— Відгадайте загадку на с. 15.

— Чи доводилося вам куштувати морську воду? Вона гірко-солона, непри­ємна на смак. Недарма люди, що зазнають аварії у відкритому морі, без запасу прісної води можуть загинути від спраги, адже пити морську воду неможливо.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Дослідницький практикум. Як опріснити воду?

— Морська вода може бути опріснена та використовуватись як питна.

Один із методів опріснення — нагрівання очищеної води до температури кипіння. Коли вода кипить, вона випаровується, а солі, в свою чергу, залиша­ються в ємності.

Існують і інші методи опріснення, зокрема — заморожування, засноване на принципі того, що сіль не потрапляє на лід при заморожуванні.

2. Як очистити воду для пиття?

— Уявіть, що ця вода з річки. Чи можна її пити прямо з річки?

— Що ж робити? Як зробити так, щоб воду можна було пити?

— Воду потрібно очистити. Для цього існують спеціальні фільтри.

Фільтр — пристрій для очищення рідини.

Удома у багатьох є фільтри системи «Джерельце». Основна частина фільтру — активоване вугілля, але ним може служити і спеціально очищений пісок.

3. Гра «Виправ помилки»

Учням пропонують твердження з помилками. Помилки необхідно знайти та виправити.

Солоною є вода річок. (yПрісною)

Світовий океан об’єднує 5 океанів. (yЧотири)

Прісної води на планеті набагато більше, ніж солоної. (yНавпаки)

Один глечик солоної води дорожчий від цілої прісної річки. (yНавпаки)

Моря та океани містять прісну воду. (yСолону)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Яка вода є на нашій планеті?

— Де знаходиться солона вода?

— Де знаходиться прісна вода?

— Якої води на планеті більше — прісної чи солоної?

VІІ. Домашнє завдання

С. 13–16.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: розширити знання учнів про воду, про прісну та морську воду; розповісти про способи опріснення води та використання прісної і морської води людиною; розви¬вати допитливість; виховувати інтерес до предмета.
  • Додано
    15.08.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    66
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    WV762203
  • Вподобань
    0
Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь