і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Розробка уроку природознавства на тему :Як птахи підкорили повітряний простір?

Розробка уроку природознавства на тему :Як птахи підкорили повітряний простір?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Як птахи підкорили повітряний простір?

Мета: продовжити формувати в учнів поняття «птахи»; вдосконалювати вміння опису­вати птахів, визначати їх за істотними ознаками; розвивати спостережливість, мов­лення, мислення, пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

— У чому полягають особливості будови земноводних і плазунів?

— Дослідіть: який вигляд мають пуголовки.

— Яких плазунів можна побачити у вашому краї?

— Чому вимерли динозаври? Аргументуйте свою думку.

— Доведіть, що на нашій планеті повинні жити і жаби, і ящірки, і змії.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про будову, пристосування до по­льоту та способи живлення птахів.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 109–111)

— Пригадайте! Чим птахи відрізняються від інших тварин?

Робота в парах

— Роздивіться фотографії на с. 109 і розкажіть, у чому полягають особли­вості способу життя цих птахів?

— Запам’ятайте! Тіло птахів укрите пір’ям і поділяється на голову, шию, тулуб і кінцівки. На голові — дзьоб, за допомогою передніх кінцівок — крил — птахи літають.

— Як птахи підкорили повітряний простір?

Передні кінцівки у птахів перетворилися на крила, тіло має обтічну форму, пристосовану до польоту, і вкрите пір’ям. Пір’яний покрив зберігає тепло, і навіть у люті морози птах не мерзне.

У птахів дуже гострий зір. Вони можуть бачити предмети, розташовані на значній відстані. Наприклад, орли, яструби, грифи так високо ширяють у небі, що їх важко помітити, однак з висоти вони бачать усе, що відбувається на землі.

Чи швидко літають птахи? За допомогою спостереження з літаків, швид­кісної зйомки вдалося з’ясувати, що під час перельотів швидкість птахів досягає 50–90 км/год. Найшвидше літає чорний стриж — зі швидкістю 110 км/год.

Птахи не тільки літають. Наприклад, страуси, найбільші з існуючих птахів, швидко бігають. Гуси, чайки, пінгвіни — добре плавають і пірнають. Качки, гуси плавають за допомогою ніг, а пінгвіни ніби літають у воді за допо­могою крил.

Для того щоб літати, птахам потрібно багато корму. За формою дзьоба можна визначити, чим живиться птах.

— Відгадайте загадки

Сіли на помості.

Без сокири, без лопати,Збудували собі хати. (Птахи)

Довгі ноги, довгий ніс,

По болоті ходить скрізь. (Журавель)

Робота в групах

— Позмагайтеся! Яка група назве більше птахів, що різняться за способом живлення?

Висновки

У більшості птахів життя пов’язане з польотом. Тіло вкрите пір’ям. Для польоту птахам потрібно багато їжі. Дзьоби птахів пристосовані до певної їжі.

Птахи бувають осілими, перелітними, кочовими.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота над загадками

Біла латка,

Чорна латка

По дереву скаче. (Сорока)

Не лікар, а дерева лікує.

З дерева лунає звук:

Хто там стукає: тук-тук? (Дятел)

Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини,

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну. (Соловей)

Ноги довгі, мов жердини,

Чванькувата ця пташина,

Нові чоботи убрала,

По болоту почвалала. (Чапля)

Довгі ноги, довгий ніс.

Прилетів — обід приніс,

Смачних жабеняток

Для своїх маляток. (Лелека)

2. Практичне завдання

— Розкажіть про одного з птахів за планом:

1) назва птаха;

2) розмір (великий, середній, малий);

3) частини тіла (голова, тулуб, ноги, хвіст);

4) чим укрите тіло;

5) особливості зовнішньої будови.

3. Цікаво знати!

— Чи довго живуть птахи? Серед птахів довговічністю вирізняється крук. Відомі випадки, коли цей птах у неволі жив до 70-річного віку. Довго живуть хижі птахи. Наприклад, по 80 років і більше живуть у неволі орли, беркути. Сторічного віку досягають соколи, папуги.

Серед свійських птахів довговічними є гуси, які доживають до 40 років. Кури живуть до 20 років. До 30 років живе свійський голуб.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 111.

— За якими ознаками птахи відрізняються від інших тварин?

— Як птах пристосований до польоту?

— Яких птахів називають осілими, перелітними, кочовими? Наведіть при­клади птахів кожної групи.

— Яким є значення птахів у природі?

— Чи всі птахи літають? (Ні)

— Назвіть птаха, який не літає, але швидко бігає. (Страус)

— Є птахи, у яких замість крил лапи-ласти, і вони добре плавають. Це... (пінгвіни).

VІІ. Домашнє завдання

С. 109–111.

— Пригадайте казки або пісні про птахів. Про які особливості цих тварин у них ідеться?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: продовжити формувати в учнів поняття «птахи»; вдосконалювати вміння опису¬вати птахів, визначати їх за істотними ознаками; розвивати спостережливість, мов¬лення, мислення, пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до тварин.
  • Додано
    15.08.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    88
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    UD048733
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь