і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Розробка уроку природознавства на тему :Як птахи підкорили повітряний простір?

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Як птахи підкорили повітряний простір?

Мета: продовжити формувати в учнів поняття «птахи»; вдосконалювати вміння опису­вати птахів, визначати їх за істотними ознаками; розвивати спостережливість, мов­лення, мислення, пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

— У чому полягають особливості будови земноводних і плазунів?

— Дослідіть: який вигляд мають пуголовки.

— Яких плазунів можна побачити у вашому краї?

— Чому вимерли динозаври? Аргументуйте свою думку.

— Доведіть, що на нашій планеті повинні жити і жаби, і ящірки, і змії.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про будову, пристосування до по­льоту та способи живлення птахів.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 109–111)

— Пригадайте! Чим птахи відрізняються від інших тварин?

Робота в парах

— Роздивіться фотографії на с. 109 і розкажіть, у чому полягають особли­вості способу життя цих птахів?

— Запам’ятайте! Тіло птахів укрите пір’ям і поділяється на голову, шию, тулуб і кінцівки. На голові — дзьоб, за допомогою передніх кінцівок — крил — птахи літають.

— Як птахи підкорили повітряний простір?

Передні кінцівки у птахів перетворилися на крила, тіло має обтічну форму, пристосовану до польоту, і вкрите пір’ям. Пір’яний покрив зберігає тепло, і навіть у люті морози птах не мерзне.

У птахів дуже гострий зір. Вони можуть бачити предмети, розташовані на значній відстані. Наприклад, орли, яструби, грифи так високо ширяють у небі, що їх важко помітити, однак з висоти вони бачать усе, що відбувається на землі.

Чи швидко літають птахи? За допомогою спостереження з літаків, швид­кісної зйомки вдалося з’ясувати, що під час перельотів швидкість птахів досягає 50–90 км/год. Найшвидше літає чорний стриж — зі швидкістю 110 км/год.

Птахи не тільки літають. Наприклад, страуси, найбільші з існуючих птахів, швидко бігають. Гуси, чайки, пінгвіни — добре плавають і пірнають. Качки, гуси плавають за допомогою ніг, а пінгвіни ніби літають у воді за допо­могою крил.

Для того щоб літати, птахам потрібно багато корму. За формою дзьоба можна визначити, чим живиться птах.

— Відгадайте загадки

Сіли на помості.

Без сокири, без лопати,Збудували собі хати. (Птахи)

Довгі ноги, довгий ніс,

По болоті ходить скрізь. (Журавель)

Робота в групах

— Позмагайтеся! Яка група назве більше птахів, що різняться за способом живлення?

Висновки

У більшості птахів життя пов’язане з польотом. Тіло вкрите пір’ям. Для польоту птахам потрібно багато їжі. Дзьоби птахів пристосовані до певної їжі.

Птахи бувають осілими, перелітними, кочовими.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота над загадками

Біла латка,

Чорна латка

По дереву скаче. (Сорока)

Не лікар, а дерева лікує.

З дерева лунає звук:

Хто там стукає: тук-тук? (Дятел)

Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини,

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну. (Соловей)

Ноги довгі, мов жердини,

Чванькувата ця пташина,

Нові чоботи убрала,

По болоту почвалала. (Чапля)

Довгі ноги, довгий ніс.

Прилетів — обід приніс,

Смачних жабеняток

Для своїх маляток. (Лелека)

2. Практичне завдання

— Розкажіть про одного з птахів за планом:

1) назва птаха;

2) розмір (великий, середній, малий);

3) частини тіла (голова, тулуб, ноги, хвіст);

4) чим укрите тіло;

5) особливості зовнішньої будови.

3. Цікаво знати!

— Чи довго живуть птахи? Серед птахів довговічністю вирізняється крук. Відомі випадки, коли цей птах у неволі жив до 70-річного віку. Довго живуть хижі птахи. Наприклад, по 80 років і більше живуть у неволі орли, беркути. Сторічного віку досягають соколи, папуги.

Серед свійських птахів довговічними є гуси, які доживають до 40 років. Кури живуть до 20 років. До 30 років живе свійський голуб.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 111.

— За якими ознаками птахи відрізняються від інших тварин?

— Як птах пристосований до польоту?

— Яких птахів називають осілими, перелітними, кочовими? Наведіть при­клади птахів кожної групи.

— Яким є значення птахів у природі?

— Чи всі птахи літають? (Ні)

— Назвіть птаха, який не літає, але швидко бігає. (Страус)

— Є птахи, у яких замість крил лапи-ласти, і вони добре плавають. Це... (пінгвіни).

VІІ. Домашнє завдання

С. 109–111.

— Пригадайте казки або пісні про птахів. Про які особливості цих тварин у них ідеться?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: продовжити формувати в учнів поняття «птахи»; вдосконалювати вміння опису¬вати птахів, визначати їх за істотними ознаками; розвивати спостережливість, мов¬лення, мислення, пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
395 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти