Розробка уроку "Освіта на українських землях наприкінці ХVІ ст"

Опис документу:
Конспект відкритого уроку з історії України 8 клас

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Розвиток освіти на українських землях наприкінці ХVІ ст.

Мета:

  • Дати характеристику навчальним закладам, які були на території українських земель наприкінці ХVІ ст.

  • Скласти уявлення про розташування навчальних закладів на українських землях

  • Розвивати вміння учнів роботи з історичними джерелами, Інтернет ресурсами

  • Формувати в учнів інтерес до культурних надбань українського народу

  • Виховувати учнів на кращих зразках української культури

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: зошит, комп’ютери з виходом до Інтернету, настінна карта, малюнки із зображенням історичних пам’яток

Хід уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Доброго ранку діти! Мене звуть Тетяна Владиславівна. Дозвольте мені, сьогодні провести у вашому класі урок з історії України? Сьогоднішній урок буде своєрідне змагання: ви будите змагатися по командам та заробляти гроші за вірно виконані завдання. Придумаєте назви своїм командам та напишіть на відповідній таблиці. Нагадую правила роботи у групах:

1.Працюють всі.

2.Один висловлює думку всіх.

3.Говорити коротко й чітко. Головне – не перебивати один одного.

4.Критикуй – не товариша, а ідею.

5.Ми працюємо разом, щоб було добре всім.

6.Культурна людина вміє не тільки говорити, а й слухати.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Для початку пропоную вам розім’ятися. Перед вами шифрована таблиця, з групи виходить один учасник, обирає певний квадрат, в якому зашифроване питання, та дає відповідь, команда може йому допомагати. Якщо команда не може дати вірну відповідь – це може зробити інша команда. За вірну відповідь ви заробляєте одну монету. Завдання зрозуміли? Розпочинаємо.

Ви відповіли на всі запитання та пригадали основні поняття та події, які характерні для українських земель.

Ми не випадково сьогодні знаходимося у комп’ютерному класі. Адже я знаю що вам подобається працювати в Інтернеті. Тому для вас я заготовила завдання на своєму сайті

ІІІ. МОТВАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Якою ж буде тема нашого уроку? Для цього прочитаємо лист, який прийшов до мене на е-mail.

Вам необхідно виправити помилки. Слова з помилками запишіть на аркуш та виправте їх. Хто справиться першим отримає монету.

Це не все: зберіть всі виправлені букви та назвіть тему нашого уроку.

Тема нашого уроку «Розвиток освіти на українських землях наприкінці ХVІ ст.».

З листа ми дізнались що перед вами постало проблемне запитання: Яке навчання на українських землях може здобути студент з Європи?

Мета уроку:

  • Навчитися характеризувати навчальні заклади, які працювали наприкінці ХVІ ст. , виділяти особливості процесу навчання у цю добу

  • Розвивати вміння описувати територію знаходження цих навчальних закладів та визначити значимість навчання для дітей того часу

  • Виховувати кращі якості громадянина-патріота

Очікувальні результати від уроку визначте самі із запропонованих слів відштовхуючись від слова ОСВІТА

О – опишемо навчальні заклади

С – створимо стислу характеристику стану освіти

В – визначимо територію розташування навчальних закладів

І – Інтернет допоможе вивчити тему

Т – творчо попрацюємо в командах

А – активно проведемо час

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Мориц Оранський хотів навчатися у навчальному закладі на українських землях, але він не знав який обрати, де якісніше була освіта?

  • Братські школи

  • Єзуїтські школи

  • Вищий навчальний заклад

Розкрийте зміст навчання (за допомогою таблиці у мережі Інтернет) та зробить на аркуші паперу представлення вашого навчального закладу (за допомогою заготовлених мною малюнків) планом:

  • Міста, в яких існували навчальні заклади

  • Верстви населення, які могли навчатися

  • Тривалість навчання

  • Навчальні предмети, які викладалися

  • Досягнення навчальних закладів

  • Висновок

Для цього розподіліть ролі у команді:

  1. Спікер - організовує порядок виконання завдання, заохочує групу до роботи

  2. Секретар - заносить до таблиці, яка заготовлена у мережі Інтернет, інформацію

  3. Спостерігач - слідкує за часом, заохочує групу до роботи

  4. Доповідач - доповідає про результати роботи групи

  5. Дизайнери - оформлюють представлення навчального закладу У цій підготовці вам допоможе список Інтернет ресурсів.

На виконання завдання відводжу вам 10 хвилин.

Презентуємо ваші результати. Отримайте монети за презентацію вашого навчального закладу

Дуже добре ви слухали один одного, тепер я пропоную вам разом на контурну карту нанести в яких містах були розташовані братські школи, єзуїтські школи, вищій навчальний заклад

Братські школи : Лівів, Перемишль, Кам’янець, Галич, Вінниця

Єзуїтські школи: Ярославль, Перемишль, Львів, Кам’янець, Бар

Обміняйтесь своїми контурними картами, разом перевіряємо результати.

Розігрується додаткове запитання: Чому на західній частині українських земель найбільше навчальних закладів наприкінці ХVІ ст..?

Отже, дослідивши навчальні заклади на українських землях ми можемо дати відповідь на проблемне запитання: Яке навчання може здобути студент з Європи на українських землях наприкінці 16 ст.?

V.ЗАКРІПЛЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗНАНЬ

І фінальне завдання: для підвищення монет своєї команди пройдіть тестування по сьогоднішній темі. Чия команда це зробить швидше і вірно отримає 2 монети, хто зробить це вірно отримає 1 монету. Час пішов.

На цьому наше змагання завершено.

Ми сьогодні О – охарактеризували навчальні заклади

С – створили стислу характеристику стану освіти

В – визначили територію розташування навчальних закладів

І – Інтернет допоміг вивчити тему

Т – творчо попрацювали в командах

А – активно провели час

Тепер давайте з’ясуємо, чия команда перемогла. Тепер проведіть свою самооцін

VІ.РЕФЛЕКСІЯ

Але це не все, пропоную вам оцінити урок. Так як сьогодні перший день зими зробіть з чистого аркушу паперу сніжку. Кому сподобався урок той закидає сніжку до цієї коробки, а кому не сподобався той залишає її собі.

Дякую діти ви були сьогодні всі молодці!!!!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.