Розробка уроку навчання грамоти для 1 класу на тему:Звук [и]. Позначення його буквою и

Опис документу:
Мета: ознайомити з артикуляцією звука [и], позначенням його буквою и; вдосконалювати навички читання складів з буквою и; закріпити вивчені букви; розвивати уміння робити звуко-буквений аналіз слів; розвивати вміння слухати, пам’ять; ознайомити дітей з багатозначними словами; виховувати старанність, любов до природи, бажання активно працювати.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Звук [и]. Позначення його буквою и

Мета: ознайомити з артикуляцією звука [и], позначенням його буквою и; вдосконалювати навички читання складів з буквою и; закріпити вивчені букви; розвивати уміння робити звуко-буквений аналіз слів; розвивати вміння слухати, пам’ять; ознайомити дітей з багатозначними словами; виховувати старанність, любов до природи, бажання активно працювати.

Обладнання: набір карток з буквами і словами; предметні малюнки; малюнок букви и; чистомовки; скоромовки; малюнки для гри «Що зайве?».

ХІД УРОКУ 36 (читання). Тема. Звук [и]. Позначення його буквою и, уроки навчання грамоти 1 клас

І. Організаційний момент

Швидко пролунав дзвінок:
Розпочати час урок.
Ми навчаємося старанно,
І попрацюєм залюбки.
Друзі скажуть: «Бездоганно,
Ви усі — розумники!»

II. Актуалізація опорних знань учнів
На дошці прикріплені малюнки огірка, осла, одягу.

— Розгляньте малюнки на дошці. Що на них зображено?
— Доберіть до цих предметів слова-ознаки, які їм підходять: зелений, дитячий, впертий. (Зелений огірок, дитячий одяг, впертий осел)
— Яким звуком починаються ці слова? Якою буквою позначається звук [о]?

III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо вивчати новий звук. Але який саме, ви дізнаєтесь, коли послухаєте віршик.

И — ця літера цікава!
Зліва дивиться направо.
— Ич! — дивується сама,—
Я у дружбі з усіма, —
Гарно мовлюсь, голос маю,
Але слів не починаю!

IV. Вивчення нового матеріалу
— Діти, до нас завітала гостя — лисичка Лиска. Вона прийшла із проханням — допомогти їй. Лисичка зовсім не знає букву и. Давайте допоможемо їй, навчимо Лиску.

Ознайомлення з буквою и
— Звук [и] позначається на письмі буквою и. Розгляньте друковану букву. Подивіться, де «живе» ця буква в касі.

Ніякі риби, ні тварини, ні птахи
Не починаються у нашій мові з и.
Але в кінці та в середині слова
Потрібна дуже и у нашій мові.

Чистомовка

Із-із-із — барсучок в нору заліз.
Ди-ди-ди — наступили холоди.
Ить-ить-ить — барсучок тут смачно спить
Ни-ни-ни — аж до самої весни.

Скоромовка

Три лисички, три сестрички
Миють лапки, миють личка.
Не виводить тато лис
Їх немитими у ліс.

— Про кого ця скоромовка?
— Зробіть звуко-складовий аналіз слова лисички.
— Назвіть звук, який повторюється. Що це за звук?

Фізкультхвилинка

Робота за Букварем. Ознайомлення з багатозначними словами

V. Узагальнення вивченого матеріалу
— Допитлива Лиска приготувала для вас, діти, завдання. Вона хоче перевірити, чи добре ви вже знаєте букву и.

Гра «Що зайве?»
Учні називають предмет, у назві якого немає звука [и].

(Лисички, заєць, листок. Зайвий малюнок — заєць.)

(Єнот, шишка, нитки. Зайвий малюнок — єнот.)

Фізкультхвилинка

Гра «Упіймай букву и»
— А ось і останнє завдання від нашої гості. Лисичка хоче перевірити, чи такі ви кмітливі, як вона. Я зачитаю вам віршик, а ви, коли почуєте слово, в якому є буква и, плескайте в долоні. Приготувалися? Почнемо!

У вишнях кричить синиця:
— И нікуди не годиться!
В словнику нам не знайти
Слова жодного на И!
И образилося дуже,
Із синицею не дружить!
Аж прокинулась синиця:
— Ич, могло ж таке насниться!

VI. Підсумок уроку
— З якою буквою ви сьогодні ознайомилися?
— Який звук вона позначає?
— Що цікавого дізналися на уроці?
— Лисичка дуже дякує вам, що навчили її читати цю літеру. І в знак подяки запрошує вас до себе в гості.

Впіймай звук а

Автобус, ананас, дощ, вітер, акробат, миш, малина, парта, дошка, відро, арка, дерево, зошит, папуга, кавун, жирафа, вікно.

Ребус – метод

Коза, вікно, парта, зошит, кавун, дошка, жирафа, відро, молоко, міша, коля, таня, малина,кущик, дощик, веселка.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!