Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Навчаємось за новим правописом: особливості розвитку мовної компетентності учнів і учениць
»
Взяти участь Всі події

Розробка уроку на тему "Вторинна переробка сировини"

Трудове навчання

Для кого: 9 Клас

23.01.2022

171

17

0

Опис документу:

Розробка уроку трудового навчання в 9 класі до проєкту "Друге життя старих речей" на тему "Вторинна переробка сировини". Урок складається з теоретичної частини та практичної діяльності учнів в групах. В ході уроку використовується презетація.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 9кл.-

Урок №18

ТЕМА: Вторинна переробка сировини. Добір матеріалів і технологій їх обробки з метою виготовлення якісного та конкуренто­спроможного виробу.

Мета: освітня - сприяти формуванню в учнів вмінь та навиків «сталого стилю життя» завдяки зміні власного стилю поведінки; проінформувати  про можливість вторинного використання старих речей та продемонструвати можливі для цього варіанти;

розвиваюча –розвивати творчі здібності та вміння створювати з непотрібних речей абсолютно нові, неповторні речі;

виховна - виховувати працелюбність, екологічну культуру особистості, почуття прекрасного, свідоме дотримання правил безпечної праці під час практичної роботи.

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, комп’ютер.

Інструменти та матеріали: вживані речі (стаканчики для кави, втулки для фольги, паперових рушників, старі компютерні диски), ножиці, клей, декоративні елементи.

ХІД УРОКУ:

І. Організаційна частина

Доброго дня! Почнімо наш урок. Девіз нашого уроку: «Вигадуй, пробуй, твори! Фантазію прояви!»

Тож я бажаю вам наполегливості, старанності та працездатності на цьому занятті.

II. Актуалізація опорних знань учнів

Кожного дня будь яка людина стикається з безліччю проблем. Але ці проблеми стають дрібними та незначними на тлі глобальних викликів, які постають вцілому перед людством.

  • прийом «Мозкова атака»:

Давайте пригадаємо, які ви знаєте глобальні проблеми, що на сьогодні є актуальними для населення нашої планети (складання схеми)

Ми, звичайно, не можемо вирішити всіх цих проблем, але змінити своє відношення хоча б до однієї з них, зрушити її – в наших силах.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Сьогодні більш докладно ми розберемося з проблемою забруднення оточуючого середовища, спробуємо знайти підходи до її вирішення.(слайд 1)

У природі немає ніякого сміття. Усе створене природою слугує початком чогось нового.
Але ми, люди, у процесі життєдіяльності створюємо сміття, з яким не знаємо, що робити і куди подіти. ( слайд 2). Стає все менше і менше місць, де його можна розмістити, тому що люди не хотіли б жити поруч зі сміттєзвалищами. Чим більше місто – тим більше звалище. В Україні під цими горами сміття вмирає земля, на якій можна було б зростити сади та хліби, а підземні води забруднюються настільки, що жителі сіл черпають зі своїх колодязів не воду, а незрозумілу рідину, часто непридатну для пиття. Люди сьогодні стурбовані тим, що небезпечні речовини зі сміттєзвалища можуть потрапляти до ґрунтових вод, створюючи проблеми для майбутнього.

Фахівці стверджують...
- Кожного року в містах і селищах міського типу України накопичується біля 1 млрд. тонн твердих промислових відходів, з яких приблизно 10 % (
слайд 3) знаходять використання як вторинні ресурси.


Більшість відходів потрапляє на звалища, терикони, які зараз займають площу 160 000 га, а загальний об'єм їх складає понад 25 млрд. тонн.(слайд 4)


- Типовий розподіл вмісту відра для сміття у великих містах України такий: папір – 41 %; органіка – 21 %; скло – 12 %; залізо – 10 %; пластмаси – 5 %; дерево – 5%; ґума і шкіра – 3 %; текстиль – 2 %; алюміній – 1%.(
слайд 5)

Окрім звалищ офіційних, за які відповідають певні служби, існують ще так звані «стихійні». Ти бачив їх за містом і навіть у самому місті у дворах чи лісопаркових зонах. За них часто взагалі ніхто не відповідає, і мішанина з різноманітних видів сміття розкладається (чи не розкладається) просто неба, отруюючи повітря, воду й землю. Усе це змушує нас змінити наше ставлення до відходів. Так далі тривати не може. (слайд 6)

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом.

Вчитель:

Земля - не рабиня наша, а мати,

Сонце - не вітчим наш, а рідний батько.

Ліси - наші брати,

Річки - сестри.

Ми на своїй планеті - не тимчасові мешканці,

А мудрі господарі.

Учень1 Щодня ми пізнаєм життя

Учень2 І розкриваємо ми всесвіту закони.

Учень3 Ми дивимося у світле майбуття,

Учень4 Долаємо усякі перепони.

Учень5 Ти мрієш ствердитись, як особистість?

Учень6 Щоб у житті усього досягти?

Учень 7 Але запам’ятай, що майбуття планети

В своїх руках тримаєш лише ти!

Вчитель:

На Землі, у домі вселюдському,

Протиріч і негараздів тьма.
Будьмо люди обережні в ньому,
Іншого житла у нас нема.


Учень 1: Папір не приносить користі, не перегниває, а є брудом, сміттям

близько двох років.

Учень 2 : А кинута людьми консервна банка буде знаходитись в природі понад 90 років.

Учень 3 : Поліетиленовий пакет знаходиться в природі 200 років.

Учень 4 : Скло може пролежати в землі 1000 років і може спричинити пожежу.

Учень 5 : Все задумано мудро в природі:

Жити усьому у мирі і в згоді.

Учень 6 : Зупинімось останній є шанс.
Ця планета - не тільки для нас.


Вчитель:

Зізнайтеся щиро – чи знаєте ви, яка частина того, що ви використовуєте для себе, стає відходами?

Поміркуйте, чи не є відходи насправді невикористаними ресурсами?
Розумне використання ресурсів має стати повсякденною звичкою. Це досить складно, але такий спосіб життя мусить бути нашою ціллю, якщо ми хочемо створити суспільство стійкого розвитку. Розглядай це як цікаву подорож і отримуй задоволення від цього!

Можливо, ти станеш першим серед мешканців вашого дому чи міста, хто не створюватиме ніякого сміття. Розумне використання ресурсів має стати повсякденною звичкою

Сьогодні, ми з вами дамо нове життя старим речам.(слайд 7)

  • Робота над термінологією

Не так давно в нашому словнику зявилося слово «апсайклінг».

  • Хто-небудь може пояснити, що воно означає?

Апсайклінг – це перетворення відходів (сміття) в предмети мистецтва, модні речі, предмети побуту та багато іншого. Цей напрямок не потребує якихось додаткових витрат виробництва і переробку матеріалу. Сама ідея цього модного зараз напрямку об'єднує в собі безліч елементів з інших технік виготовлення в прямому сенсі предметів мистецтва. Найбільше апсайклінг популярний в Європі, де можна зустріти магазини з різним асортиментом виробів, виконаних в цій техніці, з використанням різних матеріалів. Так само і в Україні стає дуже популярним перетворення сміття в корисні, модні речі та аксесуари. Існує цілий рух – апсайклінг.

Апсайклінг – художнє творче перетворення старих речей, мотлоху, вже нікуди непридатного (пляшки, лампочки, і т.д.) в новий вид якості предмета, цінність якого навіть перевершує вихідний продукт.

У перекладі з англійської термін «upcycling» означає переробку, вторинне використання чогось. (слайд 8)

Вдихати в старі речі нове життя – це круто, модно та сучасно!

Чого лише не під силу створити вмілим рукам!


V. Практична робота.

- повторення правил безпечної роботи з ножицями, голками, гарячим клеєм;

- інструктаж по виконанню роботи.(слайд 9-13)

- практична діяльність:

робота в групах

І група – виготовлення декоративного кошика з одноразового стаканчика для кави;

ІІ група – виготовлення декоративної упаковки з циліндрів для фольги, паперових рушників, туалетного паперу;

ІІІ група – виготовлення панно з СD та DVD дисків.

VІ. Підсумок уроку. Презентація виготовлених робіт.

 Немає якоїсь загальної формули, яка допоможе створити оригінальну

річ з непотрібних предметів.Головне – вміти помічати прекрасне в

кожній дрібниці, надихатися усіма оточуючими нас предметами і не забувати про те, що друге життя старої речі – це легко і просто! (слайд 14)

VІІ. Домашнє завдання.

  • Знайти значення слів «модель», «макет»





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.