Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Порядок передавання документів на зберігання до архіву закладу освіти
»
Взяти участь Всі події

Розробка уроку на тему: «. Виготовлення виробу. Прикріплення деталей аплікації до основи.»

Трудове навчання

Для кого: 6 Клас

09.01.2021

228

6

0

Опис документу:
Мета уроку: ознайомити учнів зі способами з’єднання деталей виробів,систематизувати й розширити знання про види ручних швів, дати уяву про технологію виконання ручних швів, які використовуються для прикріплення аплікації на основу, їх графічне зображення, навчити прикріплювати деталі на основу, розвивати моторику рук,акуратність під час виконання ручних робіт, удосконалювати прийоми роботи з ручними інструментами,закріплювати навички правильної та безпечної роботи.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Виготовлення виробу. Прикріплення деталей аплікації до основи.

Практична робота « Приметування деталей аплікації до основи»

Мета уроку: ознайомити учнів зі способами з’єднання деталей виробів,систематизувати й розширити знання про види ручних швів, дати уяву про технологію виконання ручних швів, які використовуються для прикріплення аплікації на основу, їх графічне зображення, навчити прикріплювати деталі на основу, розвивати моторику рук,акуратність під час виконання ручних робіт, удосконалювати прийоми роботи з ручними інструментами,закріплювати навички правильної та безпечної роботи.

Обладнання, матеріали та наочність: зразки швів, аплікації, тканина для основи, деталі аплікації, голки, нитки, ножиці.

Об’єкт праці: виріб з аплікацією з тканини.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Структура уроку

  1. Організаційний момент

  2. Актуалізація опорних знань та вмінь

  3. Мотивація навчальної діяльності

  4. Повідомленя теми,мети,завдань уроку

  5. Вивчення нового матеріалу

  6. Практична робота

  7. Закріплення нових знань та вмінь

  8. Підсумки заняття

  9. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка наявності учнів, підготовленість їх до уроку.

  • Створення позитивного емоційного настрою

Сподіваюсь, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм,але все ж таки хочу запропонувати вам оцінити його за допомогою « смайликів». Оберіть і підніміть той,що найбільше відповідає вашому настрою. Можливо, хтось хоче поділитися з нами причинами свого піднесеного настрою? (Відповіді учнів.) А що потрібно, щоб поганий настрій змінився на гарний? (Отримати позитивні емоції від вдалих відповідей, досягти успіху у роботі, радість від праці та її оцінювання тощо.)

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

Пропоную вам пригадати технологічну послідовність виготовлення нашого виробу та проаналізувати,яку частину роботи вже виконано й що потрібно робити далі. При виготовлені виробів які способи з’єднань ви використовували, від чого це залежало?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Міні-практикум

Учитель демонструє вироби і пропонує учням сказати, яким способом з’єднані деталі у виробі. Після обговорень діти роблять висновок: для виготовлення будь-якого виробу необхідно знати способи з’єднань деталей і технологію їх виконання.

ІV. Повідомлення теми,мети й завдань уроку

Тема нашого уроку - «Прикріплення деталей аплікації до основи»

V. Вивчення нового матеріалу

1. Способи з’єднання деталей виробу.

  • Яким способом можна прикріпити деталі аплікації на основу?

Підбиття підсумків «Мікрофону».

Гра «Що зайве в названому переліку?»

Склеювання, з’єднання цвяхами, з’єднання заклепками, різання, зшивання нитками, з’єднання липучками.

Висновок учителя, що вибір способу з’єднань деталей залежить від виду конструкційних матеріалів, а деталі з тканини найчастіше нашиваються на основу.

2. Технологія прикріплення деталей аплікації на основу.

Розповідь учителя

Для закріплення деталей аплікації на тканині використовуються різні машинні та ручні шви.

Учитель пропонує учням ознайомитися з корисними порадами під час виконання ручних швейних робіт

  • Бесіда

Які поради ви вважаєте найкориснішими? Чому?

  • Міні-тренінг

Учитель організовує перевірку знань правил безпечної роботи з ножицями, голками, шпильками, використовуючи дидактичні картки.

Розповідь учителя

Для з’єднання вручну застосовують різні ручні шви: шов «уперед голку», «назад голку», «петельний».

Шов «уперед голку», або зметувальний, уважають найпростішим.

Графічне зображення шва «уперед голку»

Учитель знайомить учнів з технологією виконання шва «уперед голку».

Технологія виконання шва «уперед голку»:

  1. Стібки прокладають справа наліво.

  2. Довжина стібка — до 5 мм залежно від призначення шва;

  3. Стібки на лицьовому й виворітному боках мають однакову довжину.

Методичні рекомендації

Перш ніж приступити до виконання практичної роботи, доцільно зорганізувати проведення міні-практикуму.

  • Міні-практикум (індивідуально)

Матеріали й інструменти: зразки шва «уперед голку», тканина, голка, нитки, ножиці.

Завдання. Виконати зразок шва «уперед голку».

Учитель надає необхідну допомогу, контролює дотримання правил безпечної роботи, виконання санітарно-гігієнічних вимог.

  1. Практична робота.

Прикріплення деталей аплікації на основу

Хід роботи

  1. Розкладіть деталі аплікації на основі згідно з рисунком.

  2. У разі потреби під певні деталі підкладіть синтепон або тонкий поролон.

  3. Прикріпіть деталі аплікації до основи шпильками.

  4. Приметайте деталі швом «уперед голку» дрібними стібками. Самоконтроль: перевірте правильність прикріплення деталей (відсутність перекосів, стягування тканини), відповідність задуманій композиції, стібки шва дрібні.

Під час роботи вчитель контролює дотримання технології виконання шва, правил безпечної роботи й санітарно-гігієнічних вимог, звертає увагу учнів на критерії якості виконання шва (вигляд лицьового й виворітного боків, однакова довжина стібків).

  1. Закріплення нових знань і вмінь учнів

  • Рефлексія

«Мікрофон»

Учитель просить учнів проаналізувати роботу на уроці й відповісти на запитання.

  1. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

  2. Чого навчилися?

  1. Підсумки заняття

Учитель оцінює результати роботи учнів, демонструє кращі роботи, аналізує типові помилки учнів, виставляє оцінки.

  1. Домашнє завдання

Підготувати заготовки аплікації, нитки, голки,ножиці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.