і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Розробка уроку математики для 1 класу "Дія додавання і віднімвння. Їх зв"язок"

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мета:  продовжувати роботу над формуванням в учнів вміння розрізняти дії віднімання та додавання; дати поняття про те, що при відніманні результат обов’язково зменшується, а при додаванні — збільшується; вдосконалювати навички усної лічби; повторити склад чисел; розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення. Виховувати інтерес до уроків математики.

Обладнання:  предметні малюнки, таблиці «Склад числа», медіапрезентація, математичні віяла, набірне полотно, числа,завдання  з геометричних фігур, відеозапис фізкультхвилинки «Ялинка».

Тип уроку. Урок закріплення отриманих знань.

 Метод. Урок - гра «Лісова школа».

                                                    Хід уроку

І. Організація класу

ІI. Мотивація навчальної діяльності

 --   Сьогодні у нас незвичайний урок математики.   І відбудеться він у незвичайній школі. Що ж це за дивна школа, дізнаєтесь, як розставите по порядку числа.  

-- Отже, наш урок пройде у лісовій школі. І учні у ній незвичайні -  звірята.

ІІI. Контроль, корекція і закріплення знань

1. Усна лічба

Учитель читає вірш і поступово виставляє силуетні малюнки звірів.

Якось влітку в надвечір’я лісові зійшлися звірі

В теплий затишний барліг     до ведмедя     на пиріг:

Вовк, єнот, їжак, вовчиця, заєць, білка, та лисиця.

Всяк свого шматка чекав, та хазяїн «сплохував»!

Він, ведмідь, ніяк не міг розділити той пиріг,

Тричі потом він облився, та нічого не добився.

Хто бажає підказати, з чого треба починати?

Чому ведмідь не зміг розрізати пиріг? (Треба порахувати гостей.)

— Скільки всього звірят зібралося на пиріг? Що означає число 8? (Кількість звірят.) На якому місці Їжак, якщо лічити зліва направо? А якщо полічити справа наліво? Який за порядком прийшов до ведмедя Вовк? Заєць? Що означають слова «сьомий», «третій»? (Порядкову лічбу)

2. Робота з таблицею «Склад числа»

3. Робота в групах.      Гра «Де чий приклад?»

4.  Гра «Хто перший?»

 5. Каліграфічна хвилинка Написання цифр в зошитах.

  Повторення послідовності чисел у межах10.

 Жив –був жук-цифроїд,

 Їв він цифри на обід.

 Ось він скільки з’їв із чаєм!

Встав, яких не вистачає:

 10…8 7…  …  …3 … 1

— У якому порядку—збільшення чи зменшення—записані числа.

Ось біля лісової школи з’явилась зграйка пташок. Куди ж вони вас запрошують?

6. Фізкультхвилинка

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

  Перед нами стоїть завдання допомогти звірятам засвоїти дію віднімання та навчити їх складати і розв’язувати  приклади на віднімання.

 —Як називається знак віднімання?

—Що означає відняти? (Зменшити число.)

V. Розвиток і закріплення математичних знань

1.  Робота за підручником. Складання прикладів за малюнками підручника с. 44 (№ 1, 2).

--Що відбувається, коли між двома числами з’являється знак мінус?

(Завд. 2 - письмово)

  6-3=3                     4-2=2

  5-1=4                     6-4=2

Висновок. При відніманні число  – зменшується.

 

2.  Складання прикладів на додавання та віднімання. Складання прикладів за малюнками монет (С. 44, № 3)  

—Допоможіть наступному учню лісової школи.

В магазині зайчик плаче,

Полічить не вміє здачу:

«П’ять копійок, дві  й одна,

Скільки разом їх, хто зна?»

 Ви йому допоможіть.

 Скільки здачі підкажіть?

 Зайчик  приніс малюнки, а ми повинні скласти за ними приклади на додавання та віднімання.  ( на набірному полотні)

 5-3=2             2+5=7

 

3. Самостійна робота

5. Задачі з логічним навантаженням

— Ось і останній гість нашого уроку

Не стулить і на мить очей,

Вночі полює на мишей.

Зате удень відпочива.

Ні, це не кішка, це... (сова).   Сова— вчитель лісової школи.

Мудра сова приготувала для  вас задачі на кмітливість.

*Киця й котик залюбки випікали пиріжки.

  Киця з тіста п’ять зліпила, котик теж із снігу п’ять.

  Скільки всіх, скажіть, будь ласка, пиріжків вони з’їдять?

* Ведмедик поклав у курточку 5 монет. У курточці дві кишені - ліва і права. Скільки  монет може  бути в кожній кишені? (2 і 3, 1 і 4, усі в одній, а друга порожня)

VІ. Робота з геометричним матеріалом.

З яких фігур склали малюнки?

VІІ. Підсумки уроку. —Над якою дією ми працювали на уроці?

— Як називається знак віднімання ?

-— Що відбувається, коли ми виконуємо дію віднімання 

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: продовжувати роботу над формуванням в учнів вміння розрізняти дії віднімання та додавання; дати поняття про те, що при відніманні результат обов’язково зменшується, а при додаванні — збільшується; вдосконалювати навички усної лічби; повторити склад чисел; розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення. Виховувати інтерес до уроків математики.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти