Розробка уроку ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ для2класу . Урок позакласного читання. Тема: «Казка — це диво, сповнене краси»

Опис документу:
Мета: удосконалювати вміння творчо працювати над текстом; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати смислову та образну пам’ять, вмiння узагальнювати; розвивати кмiтливiсть, швидкість мислення, творчi можливості учнiв; виховувати любов до художнього

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок позакласного читання.

Тема: «Казка — це диво, сповнене краси»

Мета: удосконалювати вміння творчо працювати над текстом; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати смислову та образну пам’ять, вмiння узагальнювати; розвивати кмiтливiсть, швидкість мислення, творчi можливості учнiв; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми помандруємо у чарівний світ казок.

Казки — найпопулярніші в народі твори. Їх люблять усі: від маленьких дітей, котрі ще ходити не вміють, але вже з великою цікавістю слухають «Курочку рябу», до стареньких дідусів і бабусь, які залюбки читають своїм онукам та правнукам казочки.

Казка — це світ чарівний та незвичайний,

Казка — це диво, сповнене краси,

Поринь у казку — це ж бо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Гра «Казки переплуталися»

Сорока-ворона на припічку сиділа, діткам кашку варила. Дід бив-бив, не розбив, баба била-била, не розбила. ... тягнуть-потягнуть, витягти не можуть. Вернеться Коза додому, постукає ріжками в двері і заспіває:

Я по засіку метений,

Я на яйцях спечений,

Я від баби втік,

Я від діда втік.

Були собі дід та баба. Пішов дід на город гуп, гуп ... та й загубив дід рукавичку. Став на воротях у червоних чоботях та й каже: «Півникубратику, відчини! А як не відчиниш, віконце видеру, борщик виїм і тебе візьму». Поклав він пироги на стіл, а мишенята тут як тут.

Колобок скочив їй на язик та й почав співати. А Лисичка ув’язла зубами, ніяк не вирветься. Баба дідові сказала, дід укинув у погріб і Лисичку. Добра бабуся лежала в ліжку, бо справді трохи нездужала. Вона гукнула: «Смикни за мотузку, клямка і відчиниться». От поліз Рак у хату та й питається: «А хто в заячій хатці є?». А Коза з печі: «Я, Бичок-Третячок, з соломи зроблений, смолою засмолений».

2. Конкурс «Чи знаєте ви казки?»

— Відгадайте казку, героя казки, назвіть автора.

На городі виростала,

Сили набирала,

Непомітно, дуже швидко,

Великою стала.

Став тут дід усіх гукати

Та красуню рвати.

А цю казку, діти, ви

Встигли відгадати?

(Українська народна казка «Ріпка»)

Старенька бабуся у лісі жила.

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто відгадав?

(Шарль Перро «Червона Шапочка»)

До школи прямує хлопчак

дерев’яний,

Чомусь потрапляє у цирк

полотняний.

Відома ця казка тобі, чи не так?

В пригодах яких побував цей

хлопчак?

(Олексій Толстой «Пригоди Буратіно»)

Він веселий і не злобний,

Цей хороший дивачок.

З ним господар хлопчик Робін

І товариш П’ятачок.

До прогулянок він ласий,

Є на мед чутливий нюх,

Зветься плюшевий ведмедик,

Всім відомо,.. (Вінні-Пух).

(Олександр Мілн «Вінні-Пух»)

Хто моторчик свій заводить?

З даху в гості хто приходить?

І на свято він дістався.

Скажем дружно:

«Здрастуй, ... (Карлсон)!»

(Астрід Ліндгрен «Малюк і Карлсон, який живе на даxy»)

3. Робота в групах. Конкурс «Казкореклама»

— Створіть казкову рекламу. Для цього необхідно знайти щось спільне між казкою та рекламою та скласти сучасну «казкорекламу». (Наприклад: ніколи б не загинув Кощій, якби застрахував своє життя в «Оранті».)

4. Гра «Склади бутерброд»

— Що таке бутерброд, ви знаєте,— це коли на хліб чи булку щось накладається. Але ми сьогодні не будемо мати справу з продуктами, ми складатимемо «літературні» бутерброди.

Складіть бутерброд, у якому прізвище автора накладіть на назву його твору.

Андерсен «В Країні Сонячних Зайчиків»

Маршак «Сіра Шийка»

Чуковський «Дюймовочка»

Михалков «Дванадцять місяців»

Нестайко «Дядя Стьопа»

Одоєвський «Лис Микита»

Мамін-Сибіряк «Муха-Цокотуха»

Франко «Мороз Іванович»

5. Робота в групі. Конкурс «Стара казка на новий лад»

— Створіть казку:

1-ша група — «Карлсон у підземеллі»;

2-га група — «Русалонька на сонці».

IV. Підсумок уроку

— Чи цікавим був наш урок?

— Що вам найбільше сподобалося?

— Пам’ятайте: казка — це джерело народної мудрості. Вона не тільки розважає, а й навчає. Поспішайте до нашої бібліотеки, розважайтеся і вчіться разом із казковими героями.

V. Домашнє завдання

— Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою «Казки народів світу».

Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
2
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!