Розробка уроку ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ для 2класу НА ТЕМУ: Тема: Захаріас Топеліус «Казка про старого гнома» (продовження)

Опис документу:
Мета: продовжити роботу над «Казкою про старого гнома» Захаріаса Топеліуса; вдосконалювати навички читання в особах; вчити аналізувати прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати образне мислення; виховувати почуття відповідальності за дане слово.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Захаріас Топеліус «Казка про старого гнома» (продовження)

Мета: продовжити роботу над «Казкою про старого гнома» Захаріаса Топеліуса; вдосконалювати навички читання в особах; вчити аналізувати прочитане, оцінювати вчинки дійових осіб; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати образне мислення; виховувати почуття відповідальності за дане слово.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над чистомовкою

Ище-ище-ище — подув холодний вітрище.

Аї-аї-аї — облітає листя в гаї.

Го-го-го — ми збираємо його.

Ас-ас-ас — принесемо листя в клас.

2. Робота над скоромовкою

Гра «Дощик»

Діти читають скоромовку хором:

накрапає дощ (тихо);

дощ пускається сильніше (голосніше);

злива (голосно);

дощ слабшає (тихіше);

дощ припинився (читання припиняється).

Космонавт в ракету сів,

Двигуни гучні завів.

Та велить матуся з хати

Двигуни повимикати,

Бо він рано їх завів —

Манну кашу не доїв.

III. Перевірка домашнього завдання

Робота в парі. Гра «Дуель»

Учні в парах ставлять запитання одне одному за змістом першої частини «Казки про старого гнома» Захаріаса Топеліуса.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

— Чи сподобалася вам казка?

— Чи хочете дізнатися, чим вона закінчилася?

— Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з «Казкою про старого гнома» Захаріаса Топеліуса.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Опрацювання «Казки про старого гнома» Захаріаса Топеліуса (с. 43–48)

1. Читання казки учнями в особах.

— Яка основна думка прочитаного?

2. Словникова робота

Гра «Блискавка»

Учитель показує слова, надруковані на картках. Учні мають їх прочитати за 3 секунди.

Метушня, засклені, весілля, келихи, чудувалися, невидимий, перемовлялися, заблищало, опинилися, щабель, іржавого.

Фізкультхвилинка

3. Повторне читання казки учнями «ланцюжком»

— Як ви оцінюєте вчинок Матса Мюрстена?

4. Мозковий штурм. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання

— Як гном довів свою відданість другові Матсу?

— Розкажіть, як він допомагав готуватися до весілля, що подарував нареченій.

— Чому гном покарав тітку молодого, її сина й сторожа?

— Як ви гадаєте, чи допомагатиме він після цього Матсові?

— Чи зможуть гном і сторож знову стати друзями?

— Як ви розумієте значення вислову тримати язика на припоні?

— Які риси характеру споріднюють героїв вірша Ірини Жиленко (с. 42) та старого гнома з казки З. Топеліуса?

5. Робота за ілюстраціями

— Розгляньте ілюстрації до казки.

— Кого на них зобразив художник?

— Яким уривкам тексту вони відповідають?

6. Робота в групах

— Прочитайте за особами розмову гнома з Матсом Мюрстеном. За допомогою інтонації передайте почуття співрозмовників.

8. Гра «Голосування ногами»

Діти стають у дві шеренги: права шеренга — «я вважаю, що твердження правильне»; ліва шеренга — «я вважаю, що твердження неправильне».

— Я читатиму речення, деколи навмисне замінюючи слово чи вираз, а ви швидко шукайте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупотить ногами права шеренга, неправильне — тупає ногами ліва шеренга та називає правильну відповідь.

VI. Підсумок уроку. Мікрофон

— Чи сподобалася вам казка?

— Хто з її персонажів викликав у вас симпатію?

— Чий учинок ви засуджуєте?

— Чого нас навчає ця казка?

VII. Домашнє завдання

Стисло переказувати казку.

*Порівняти риси характеру героїв вірша Ірини Жиленко « Вечір гномів « та старого гнома з казки Топеліуса.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!