Розробка уроку . Коли твір відкриває свої таємниці. Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» (скорочено)

Опис документу:
Мета: поглиблювати знання учнів про творчість Ганса Крістіана Андерсена; вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів; учити аналізувати прочитане, робити самостійні висновки, аналізувати вчинки дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до природи, милосердя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

13.10.15р.

Уроки 21 Коли твір відкриває свої таємниці.

Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» (скорочено)

Мета: поглиблювати знання учнів про творчість Ганса Крістіана Андерсена; вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів; учити аналізувати прочитане, робити самостійні висновки, аналізувати вчинки дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до природи, милосердя.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Ґава годувала

Ґавенят на ґанку.

Все приготувала

Ґава для сніданку.

Ґоґель-моґель, аґрус

І гарячі грінки,

Голубці і рибу,

І смачні тартинки.

2. Прочитайте, посміхніться!

Муха -цокотуха

Сіра муха-цокотуха

Сіла Грицеві на вухо.

Грицик чує — щось дзижчить,

Та як крикне: «Звір гарчить!».

І сміються всі з тих пір,

Що для Гриця й муха звір.

П. Воронько

III. Перевірка домашнього завдання

Гра «Обличчям до обличчя»

Учні в парах переказують одне одному казку братів Грімм «Бременські музиканти».

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

— «Дюймовочка», «Гидке каченя», «Стійкий олов’яний солдатик», «Русалонька». Що об’єднує всі ці казки? (Їх написав Ганс Крістіан Андерсен.)

— Сьогодні ми поглибимо знання про творчість цього всесвітньо відомого датського казкаря.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Біографічна довідка

— Ганс Крістіан Андерсен народився в Оденсе — місті на датському острові Фюн. Його батько був бідним швецем, мати Ганна Марі Андерсдаттер —прачкою. У Данії існує легенда про королівське походження Андерсена, бо в ранній біографії він писав, що в дитинстві грався з принцом Фрітсом, згодом — королем Фредеріком VII, і у нього не було друзів серед вуличних хлопчаків —лише принц. У ранньому дитинстві Ганс Крістіан був замкнутим хлопчиком з великими блакитними очима. Він сидів у кутку і займався своєю улюбленою грою — ляльковим театром. Це захоплення він зберіг і в юності. З 1835 р. друкує казки, яких за 40 років написав аж 156. У цьому жанрі найповніше виявився художній талант Андерсена. Казки Андерсена тісно пов’язані з фольклором, дуже динамічні, в них багато гумору, фантастика поєднана з реальним життям.

2. Опрацювання казки Г. К. Андерсена «Ромашка» (скорочено) (с. 36–40)

1) Гра «Упізнай квітку».

Наче сонце, серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка,

Що звуть квіточку... (ромашка).

2) Опрацювання першої частини казки (с. 36–38) до слів «Бідна маленька квітка побачила, що вони зовсім не в гуморі, і їй стало дуже прикро».

а) Словникова робота.

Довідкове бюро

Рівчак — не дуже глибокий і широкий рів; канава.

Непоказна — яка нічим не виділяється серед інших, не приваблює своїми зовнішніми рисами; неприваблива.

Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем

Обличчя дзьобиком височінь

спересердя кольорами огороджений

самісінького буденний поважних

пелюсточки виструнчились блискотіли

б) Читання частини «буксиром» за вчителем.

Учні починають читати мовчки одночасно із учителем, який читає вголос. Його темп дещо швидший від середнього. Учні мають устигати за вчителем.

— Чи знайома вам ця казка?

— Хто її головна дійова особа?

— Де виросла ромашка?

— Знайдіть опис цієї квітки.

— Який настрій був у ромашки? Кому вона найбільше зраділа?

— Прочитайте перший опис квітів, які росли в саду.

— Якими їх побачила ромашка?

— Куди злетів жайворонок?

— Про що співала маленька пташка?

— Чому була щаслива ромашка?

— Якими були тюльпани та півонії?

Фізкультхвилинка

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
1
2
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!