Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Розробка уроку читання у 3 класi на тему "Слухай маму й татка – усе буде в порядку. Н. Куфко «Гуси – лебеді»"

Літературне читання

Для кого: 3 Клас

01.04.2019

551

7

0

Опис документу:
Розробка уроку до п'єси-казки "Гуси-лебеді". Даний документ містить наступні матеріали для проведення уроку: гра "Згадайте казку", робота над серією малюнків до казки, ознайомлення із основними дійовими особами п'єси, словникову роботу, аналіз змісту п'єси, вибіркове читання, спостереження за мовленням дійових осіб, порівняльний аналіз, вправа "Павутинка".
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Слухай маму й татка – усе буде в порядку. Н. Куфко «Гуси – лебеді»

Мета: продовжити ознайомлювати з особливостями п’єси – казки; вчити учнів інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння твору; вдосконалювати навички виразного читання; вчити порівнювати твори; розвивати уяву і фантазію; виховувати у дітей любов і повагу до своїх братиків і сестричок.

Обладнання: серія малюнків до російської народної казки «Гуси-лебеді»; написи на дошці; таблиці зі словами; фішки-ролі, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І Організаційна частина

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

Бо гостей багато завітало.

- Повернемось,посміхнемось до гостей і радісно промовимо «Добрий день!»

ІІ Підготовка до вивчення нового матеріалу

  1. Гра «Згадайте казку».

(На дошці написані опорні слова, за якими діти мають зрозуміти, про яку казку йдеться)

Дідбабаяйцекуркамишка («Курочка ряба»)

Котиклискапівниклисенята («Котик і Півник»)

КнязівназмійКирило («Кирило Кожум’яка»)

ПтахоловХодитутДуплотес («Закляття золота й вогню»)

Бабусякаченятаведмідьпесик («Бабусина пригода»)

АльонушкаБабаЯгагуси-лебеді («Гуси-лебеді»)

  • Які з цих казок літературні?

  • А які – народні?

  • Який народ склав казку «Гуси-лебеді»?

  1. Робота за серією малюнків.

(На дошці виставлені малюнки до казки «Гуси-лебеді», але не за порядком. Учні повинні пригадати зміст казки і відновити порядок малюнків.)

(У чоловіка та жінки було двоє діток: хлопчик та дівчинка. Одного разу батьки пішли на роботу і наказали доньці ніде не ходити і глядіти братика.

Але донечка не послухала, тому Гуси-Лебеді вкрали хлопчика. Коли дівчинка бігала, на її шляху зустрілись: пічка, річка та яблунька. Дівчинка не виконала їхніх прохань, тому вони не схотіли їй допомогти.

Потім на галявині дівчинка побачила хатку на курячій ніжці. В ній жила Баба Яга. Мишка, що там жила, допомогла дівчинці та її братику втекти.

Коли вони поверталися додому, яблуня, річка та пічка допомогли сховатись дітям від гусей. Хлопчика та дівчинка щасливо повернулись додому.)

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

  • Українська письменниця Ніна Куфко оновила цю російську народну казку і створила віршовану п’єсу-казку із такою самою назвою.

  • Пригадаємо ознаки п’єси.

(Сцена, дійові особи, діалоги та монологи, ремарки.)

Ремарка – пояснення автора до тексту п’єси, яке стосується обстановки на сцені, поведінки акторів, манери говорити.

IV Робота над новим матеріалом

  1. Ознайомлення із дійовими особами п’єси.

  • Прочитайте мовчки перелік дійових осіб.

  • Як звати дівчину? А її брата?

  • Які дійові особи такі самі, як і в російській казці? (Мати, батько, подруги, піч, річка, гуси)

  • Яких нових героїв додала автор? (Кіт, сова, черешня, їжак)

  1. Словникова робота.

  • Щоб вистава була цікавою для глядачів, акторам слід багато працювати над роллю. Аби робота була легшою, попрацюймо над словами, які зустрінуться в тексті.

меткі веліла ганок

котичок кульгає мабуть

крашанки Великдень людожери

вклонились зустрічають домовились

(Читання слів «луною» за вчителем, хором.)

  • Поясніть значення слів:

метке – швидке, енергійне;

людожери – казкові істоти, які можуть з’їсти людину.

  • Доберіть слова, близькі за значенням до слів: Великдень (Пасха), веліла (наказала), кульгає (шкутильгає), мабуть (напевно, можливо).

  1. Фізкультхвилинка.

Гра «Ось так» (показують рухами).

  • Як живеш? – Ось так!

  • Як ідеш? Як біжиш? Як спиш? Як береш? Як даєш? Як граєшся? Як погрожуєш? Як посміхаєшся?

  1. Первинне ознайомлення з текстом.

  1. Розподіл «ролей».

  2. Діти читають п’єсу одразу за особами.

  3. Де відбуваються дії п’єси?

  1. Аналіз змісту п’єси. Вибіркове читання.

  • В яку пору року відбувається дія казки?

  • Чому так думаєте? Доведіть словами з тексту.

  • Якою була Орися? Прочитайте.

  • Хто викрав Іванка?

  • Кого першого зустріла Орися? Прочитайте, що наказала сова дівчинці.

  • Кого ще зустріла Орися?

  • Чи дотримувалась вона поради сови?

  • Чи добра була ця порада?

  • Хто пояснив Орисі, як визволити брата?

  • Прочитайте, хто живе у лісовій хатці?

  • Хто і як допоміг Орисі і Іванкові врятуватися?

  1. Спостереження за мовленням дійових осіб.

  • Хто з дійових осіб не має слів? Розкажіть і покажіть, як дії повинен виконувати кожен з них.

  1. Порівняльний аналіз.

  • Порівняйте казку Н. Куфко і російську народну казку:

- Чим вони подібні?

- Чим відрізняються?

  1. Визначення головної думки п’єси-казки.

  • Чому сталася біда?

  • Як часто ми буваємо неуважні до тих, кого любимо, не замислюючись про те, що можемо втратити дорогу нам людину: що маємо – не бережемо, а згубивши – плачемо?

  • Чого вчить нас ця п’єса-казка?

  • Попрацюйте в парах і складіть прислів’я, яке у вас на кожній парті. Слухайся маму і татка – і все буде в порядку.

  1. Вправа «Павутинка».

  • Скільки ж довелося подолати перешкод Орисі, щоб виправити свою помилку і в результаті стати слухняною і відповідальною? Давайте подумаємо, якими рисами характеру наділена дівчинка? (Вивішую портрет Орисі).

легковажна
горда
відважна
Дівчинка чуйна
доброзичлива
вихована
смілива

V Підсумок уроку.

  • Доведіть, що «Гуси-лебеді» чарівна казка.

  • Поміркуйте і продовжте речення: «Щоб показати п’єсу на сцені глядачам, потрібно …».

VI Домашнє завдання.

Навчитися виразно читати п’єсу-казку с. 120-127.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.