Розробка уроку читання у 2 класі на тему: «До уміння потрібне терпіння. Андрій М’ястківський «Мудра голка»

Літературне читання

Для кого: 2 Клас

01.04.2019

1551

112

0

Опис документу:
Розробка уроку літературного читання у 2 класі за оповіданням Андрія М’ястківсього "Мудра голка". В данному матеріалі є розділ із мотивацією навчальної діяльності, мовленнєва розминка, біографічна довідка про А.П. М’ястківсього, гра "передбачення, словникова розминка, читання оповідання "ланцюжком", аналіз із елементами вібірковго читання, читання в особах.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Смичинська ЗОШ І-ІІІ ступенів

с. Смичин Городянського р-ну

Чернігівської області

Розробка уроку

читання у 2 класі на тему: «До уміння потрібне терпіння.

Андрій Мястківський

«Мудра голка»

Вчитель:

Чорна С.І.

2016-2017 н. р.

Тема. До уміння потрібне терпіння. Андрій Мястківський «Мудра голка»

Мета. Вдосконалювати навички правильного і виразного читання та літературного аналізу твору, вміння працювати самостійно; формувати оцінні судження; розвивати читацькі навички; виховувати старанність, працелюбність.

Обладнання. Малюнки, плакати, роздатковий матеріал, написи на дошці, презентація до уроку, мікрофон, віночок, фартушок.

Хід уроку

І. Організаційна частина

  • Діти, до нас на урок сьогодні завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • А тепер ми проведемо автотренінг і налаштуємось на урок. (Учні сідають зручно. Я промовляю речення, а діти їх повторюють).

  • Я – учень. Я ходжу до школи. Мене навчають вчитись. Я все розумію. Я все хочу знати.

Вправа «Мікрофон»

(Ставлю запитання, учні, передаючи мікрофон, висловлюють свою думку щодо поставленого запитання).

  • Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок.

(Цікавим, навчальним, казковим, продуктивним, світлим, загадковим, зрозумілим…)

  • А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, активними, старанними, зібраними, наполегливими…)

  • Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивній урок. Чи буде наш урок таким все залежить від вашої активності, уважності і творчості. А працювати ми будемо під гаслом:

Щоб робота в нас кипіла,

Працювати будем:

Швидко! Дружно! Вміло!

ІІІ. Мовленнєва розминка

  1. Чистомовка

Енька-енька-енька – донечка маленька.

Ає-ає-ає – маму все чекає.

Ила-ила-ила – посуд перемила.

Ла-ла-ла – квіти полила.

Иця-иця-иця – росте в мами помічниця.

  1. Прочитайте текст декілька разів.

У лузі

Заєць в лузі сіно косить,

А зайчиха в скирту носить,

А маленькі зайченята,

Куцохвостики вухаті,

Возять возом сіно в хату,

Щоб було м’якенько спати.

  • Що читали?

  • Чому так вирішили?

IV. Оголошення теми і мети уроку

  • Над яким жанром літературної творчості ми працюємо зараз? (Оповідання)

  • Пригадайте, що таке оповідання? (Оповідання – невеликий за обсягом художній твір, написаний прозою.)

  • Сьогодні ми ознайомимося з творчістю відомого поета, прозаїка, перекладача Андрія Мястківського. (Портрет)

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Біографічна довідка

Народився Андрій Пилипович М’ястківський у селі Соколівці на Вінниччині. В усіх документах датою його народження позначено 14 січня 1924 р., хоч насправді мама подарувала йому життя 13 грудня 1923 року, якраз на Андрія Первозванного, тому й на звали його Андрієм. Там, у Соколівці, пройшло його дитинство, там закінчив він школу. Рано відчув потяг до слова.

Друкуватися почав ще до війни. Та в творчій біографії письменника була велика перерва, про яку сповістив не дзвінок, а бомби і гарматні постріли. Солдат Мястківський пройшов війну в роті фронтової розвідки, а це означає, що він воював на передовій, а частіше – в тилу ворога. За бойові заслуги він був нагороджений медаллю «За відвагу», ще й дослужився до найвищого солдатського звання – Єфрейтор, чим дуже пишався.

Після війни Андрій Пилипович продовжив навчання в Тульчинській фельдшерській школі. Якийсь час працював сільським фельдшером, а потім вступив на заочне навчання до Вінницького педінституту. Вчителював, а коли одна за одною стали з’являтися його збірки для дітей і дорослих, перейшов на редакційно-видавничу роботу.

Весь його творчий доробок втілився у понад сорок книжок поезії та прози, в численних текстах пісень і перекладів ( з білоруської, молдовської, румунської та інших мов). Писав щодня, а інколи «видавав» до десятка віршів за день. Деякі його поезії стали улюбленими в народі піснями.

2. Слухання пісні на вірші А. Мястківського

3. Опрацювання оповідання А. Мястківського «Мудра голка»

  1. Гра «Передбачення»

  • Прочитайте заголовок. Як ви вважаєте, про що йтиметься в цьому оповіданні? (Вправа «Мікрофон»)

  1. Виразне читання оповідання вчителем

  • Чи справдилися наші припущення?

  1. Словникова робота

вузли крамниця

рушничок мерщій

повернувшись розплутала

чорнобривці кольнула

гаптувати ножицями

  • читання слів «луною» за вчителем;

  • довідкове бюро;

  • читання в парах на одному диханні.

Фізкультхвилинка

  1. Виразне читання оповідання «ланцюжком»

  • Назвіть персонажів оповідання.

  1. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання:

  1. тестування:

Вибери і познач відповіді на запитання.

  1. Чим займалася у вільний час Марійчина мама?

А вишивала Б пекла пиріжки

  1. Що хотіла вишити Марійка?

А серветку Б рушничок

  1. Чи зуміла дівчинка впоратися з роботою?

А так Б ні

  1. - Чому в Марійки спочатку нічого не виходило?

  • Що на вашу думку можна порадити дівчинці?

  • Прочитайте слова, у яких зосереджено основну думку твору.

  • Словосполучення мудра голка – вжито у прямому чи переносному значенні?

  • Придумайте словосполучення із словом мудра, ужитим у прямому значенні.

  • Доведіть, що твір «Мудра голка»оповідання.

  1. Читання в особах.

VI. Підсумок уроку

  • Яке оповідання читала на сьогоднішньому уроці?

  • Хто його автор?

  • Оберіть речення, яке висловлює основну думку оповідання.

  • Всяка голка проворна, коли вона в мудрих пальцях.

  • Пішла мати до крамниці.

  • Мама мудрою голкою вишивала, а мені дала погану.

  • Чого ж навчає нас це оповідання?

VII. Домашнє завдання.

Читати оповідання в особах с. 125-126.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.