Розробка уроку 25." Правопорушення"

Опис документу:
Урок 25. Правопорушення Мета: пояснити учням сутність правопорушень як порушення прав інших людей; формувати вміння стримувати безглузді бажання і вчинки, керувати собою, виробляти тверду волю; виховувати почуття правової самосвідомості, бажання дотримувати правових свобод та обов’язків, відповідати за свої вчинки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 25. Правопорушення

Мета: пояснити учням сутність правопорушень як порушення прав інших людей; формувати вміння стримувати безглузді бажання і вчинки, керувати собою, виробляти тверду волю; виховувати почуття правової самосвідомості, бажання дотримувати правових свобод та обов’язків, відповідати за свої вчинки.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань (див. додаток)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що є правопорушенням та якими бувають наслідки правопорушень.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 97–100)

— Розгляньте малюнки на с. 97. Які правила порушують діти? До яких наслідків це може призвести?

— Прочитайте текст на с. 98 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Що треба пам’ятати, обираючи вчинок?

— Що таке правопорушення?

— Який обов’язок громадянина не виконують учні-забіяки?

— Які права іншої людини вони порушують?

— Що захищає людину від негідних учинків?

Робота в групі

— Розгляньте малюнки на с. 99. Чому хлопчик каже «Ні»?

— Ознайомтеся з думками про людину Григорія Сковороди на с. 100 і поділіться своїми враженнями щодо прочитаного.

Робота із словничком

Знайдіть у словничку (с. 140–141) слово правопорушення. Дізнайтеся його значення.

Робота в групі

— Розгляньте малюнки на с. 100. Які права людини порушують діти?

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Складання «асоціативного куща»

1) Які основні правопорушення поширені серед дітей?

  • Недотримання правил для учнів

  • Порушення дисципліни

  • Бійки

  • Крадіжки

  • Неслухняність

  • Порушення правил переходу вулиці

  • Азартні ігри в громадських місцях

  • Бродяжництво

2) Чому люди порушують права іншої людини?

Причини правопорушень:

а) погано виховані, низькі моральні якості;

б) жорстокість, агресія;

в) безглузді бажання і вчинки, невміння керувати собою і відповідати за свої вчинки;

г) неблагополучні сім’ї, діти — сироти, діти вулиці;

д) конфлікти з однолітками;

е) погіршення умов життя;

ж) незайнятість дітей;

з) сучасний репертуар дитячих театрів, кіно, мультфільмів.

2. Робота в групах

Іноді діти бувають дуже жорстокі, не думають, до чого може призвести той чи інший необдуманий учинок. Вони можуть знущатися над тваринами, а пізніше — над людьми, забуваючи про людяність і мораль.

— А що таке мораль?

Мораль — це сукупність уявлень людей про те, що добре, а що — погано, як треба чинити в тому чи іншому випадку, які людські вчинки заслуговують на повагу, а які — на осуд.

Завдання для груп: навести якомога більше тверджень, які свідчать про аморальні вчинки.

Наприклад:

— Аморально не співчувати людині, коли з нею трапилася біда.

— Аморально заздрити успіхам однокласників.

— Аморально когось кривдити, ображати.

— Аморально хуліганити, бешкетувати.

— Аморально бути жадібним і зажерливим.

— Аморально користуватися результатами праці інших.

— Аморально розкидатися обіцянками і не виконувати їх.

Чи поважає себе людина, яка чинить аморально? (Все те, що ти робиш комусь, робиш собі.) Чи вмієте ви відмовляти собі в аморальній поведінці? (Навести приклади.)

3. Робота в парах

1) Оберіть правильне твердження.

Ніхто не має права: ображати, читати, їсти, карати, подорожувати, свистіти, принижувати, працювати, бути жертвою війни, експлуатувати, грабувати, бути злодієм, приносити шкоду довкіллю.

2) Оберіть правильну відповідь.

Що означає слово правопорушення?

а) Те, що належить до правознавства, правове;

б) те, що зобов’язує ставитися належним чином до інших і до себе;

в) порушення прав інших людей, поведінка, наслідки якої шкодять іншим;

г) відповідальність перед законом.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Хто такий правопорушник?

— Чому діти стають правопорушниками?

Які правопорушення найпоширеніші серед дітей? (Крадіжки хуліганство, порушення правил дорожнього руху, бродяжництво, жебракування і т. ін.)

— Перед ким ще доводиться відповідати за свої вчинки? Як?

VІІ. Домашнє завдання

С. 97–100.

Додаток до уроку 25

Тестування «Правопорушення серед казкових героїв»

1. Казка Г.-К. Андерсена «Дюймовочка». Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?

а) Шахрайство;

б) вбивство;

в) викрадення;

г) розбій.

2. Казка Ш. Перро «Попелюшка». Чи є порушення закону в діях Принца?

а) Ні;

б) так;

в) частково.

3. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василини Прекрасної?

а) Канібалізм;

б) шахрайство;

в) викрадення;

г) розбій;

д) хуліганство;

е) вбивство.

4. Чи порушив Буратіно закон своїм небажанням учитися?

а) Ні;

б) так;

в) це його особиста справа.

5. Казка Г.-К. Андерсена «Снігова королева». Який злочин учинила Снігова королева?

а) Хуліганство;

б) шахрайство;

в) розбій;

г) викрадення;

д) вбивство.

6. Хто з тварин у казці «Колобок» учинив найнебезпечніший злочин?

а) Вовк;

б) лисиця;

в) ведмідь;

г) слон.

7. Казка «Вовк і семеро козенят». Який злочин учинив вовк?

а) Хуліганство;

б) шахрайство;

в) викрадення;

г) вбивство з канібалізмом.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн