Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Цивільний захист у закладах освіти: складаємо мобілізаційний план
»
Взяти участь Всі події

Розробка тематичного дня "Рослини навесні" у 1 класі до тематичного тижня "Рослини"

НУШ

Для кого: 1 Клас

19.09.2021

66

3

0

Опис документу:

Розробка тематичного дня "Рослини навесні" до тематичного тижня "Рослини" у 1 класі НУШ (за програмою О. Савченко) з орієнтовним конспектом заняття із впроваженням інтегрованого та діяльнісного підходів.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тематичний день у 1 класі

(за програмою О. Я. Савченко)

на тему «Рослини навесні»



Тема. Рослини навесні.

Орієнтовні дослідницькі питання.

  1. Як пробуджуються рослини навесні?

  2. 2. Назви і особливості перших весняних квітів.

Завдання заняття.

  1. Навчити спостерігати за явищами природи і аналізувати їх.

  2. Формувати уявлення про першоцвіти.

  3. Розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, творчі здібності.

  4. Навчити висловлювати власну думку, взаємодіяти.


Приклади навчальної діяльності Очікувані результати учіння


І. Ранкова зустріч. З увагою сприймає всі репліки

1. Привітання. вчителя і однокласників, доречно

2. Обмін інформацією реагує на усну інформацію.

3. Новини дня Об’єднується в групу з іншими

дітьми для навчання і гри.

Організовує робоче місце з

урахуванням вимог.

ІІ. Слухання вірша Олени Пчілки Сприймає монологічне мовлення.

«Весна-чарівниця». Розпізнає зміни в живій і неживій

природі.

ІІІ. Ознайомлення з цілями і метою Створює карту знань ( з допомогою

дня. вчителя.)

Фіксує інформацію.

ІY. Відтворення у різних видах Обговорює а парі проблемне

діяльності знань про рослини. питання за темою дня.

Аналізує явища живої природи.


ІY. Мовні завдання, пов’язані з темою Списує з друкованого тексту.

дня. Добирає прикметники до поданих

іменників.

Складає загадки про квіти.

Y. Математичні завдання про рослини. Оцінює правильність розв’язування

задач.

Розв’язує приклади на додавання і

віднімання в межах 20 на 1 дію.


YІІ. Створення аплікації з кольорового Дотримується правил безпечної

паперу «Підсніжники з нашого саду». роботи з ножицями.

Прогнозує, яким має бути виріб.

Описує, як він виглядає.

Виготовляє виріб знайомими

технологіями.

ІY. Рефлексія. Щоденник вражень. Поважає думку інших.

І. Ранкова зустріч.


1. Привітання.

Діти стають в коло. Вітаються за допомогою вірша.


Усміхнися сонечку:

«Здрастуй, золоте!»

Усміхнися квіточці –

Хай вона росте!

Усміхнися дощику:

«Лийся, мов з відра!»

Друзям усміхнися,

Побажай добра.


2. Обмін інформацією

Запитайте дітей, з яким настроєм вони сьогодні прийшли до школи.

Попросіть їх намалювати відповідний смайлик, підписати його і почепити на дошку.

Поцікавтеся, чи бачили діти дорогою до школи якісь ознаки весни. Попросіть розказати, які саме.


3. Новини дня

• Сьогодні гарний весняний день. Вівторок, 16 березня. Сонце на горизонті стоїть високо. Посилає нам багато світла , і досить тепла. Якраз вдалий день, щоб поговорити про весняні зміни в житті рослин. Це буде темою нашого навчального дня.


ІІ. Слухання вірша Олени Пчілки «Весна-чарівниця». Проблемне запитання

«Чому весна почала пробудження з рослин, а не з тварин?»

Весна-чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса вставала:

І проліски, і травка,

Зелена муравка,

І кульбабка рясна,

Й фіалочка ясна.

Олена Пчілка


ІІІ. Ознайомлення з цілями і метою дня.

  1. Складання карти знань.

  2. Утворення груп (за вибором кольору цеглинок LEGO).


ІY. Відтворення у різних видах діяльності знань про рослини.

  1. Вправа з LEGO. Робота в групах.

Завдання: скласти зображення квіткової рослини. Проаналізувати, з яких частин складається квіткова рослина.


  1. Запис на дошці (великому аркуші) друкованими літерами частин рослин.

СТЕБЛО, ЛИСТОК, КОРІНЬ, КВІТКА


  1. Кожна група обирає цеглину LEGO певного кольору.


  1. Узгодження кольору цеглини з певною частиною рослини. Завдання: подумати про значення і роль цієї частини рослини.

Зелений – листя,

Синій, блакитний – стебло,

Червоний – квітка,

Жовтий, оранжевий – корінь.


  1. Узагальнення роботи груп над проблемним питанням.


6. Робота з чарівним мішечком.

У мішечку є картки із зображенням дерев, кущів і трав. Дістати кожній групі по 2 навчальні картки і порівняти рослини.

- Що спільного ?

- Чим відрізняються?

7. Встановлення відповідності. Робота з картками.

Завдання: з’єднати стрілкою частини одного поняття.

Дерева декілька тонких стебел

Кущі зелені соковиті стебла


Трави одне товсте стебло


8. Перегляд фотографій з першоцвітами, впізнавання їх. Встановлення назв рослин.


9. Практична робота.

Вимірювання довжини стебел підсніжника і троянди. Порівняння розмірів.

Встановлення причини , чому у перших квітів весни стебло коротке?

Гіпотези дітей. ( Наприклад, …. бо мало часу і тепла в природі на ріст цих рослин… тощо)



Y. Мовні завдання, пов’язані з темою дня.

  1. Запис слова ПЕРШОЦВІТИ на дошці. Утворення з його букв нових слів.

  2. Запис назв першоцвітів нашої місцевості.

ПРОЛІСОК, РЯСТ, ФІАЛКА, ПІДСНІЖНИК

  1. Добір прикметників до поданих іменників за кольором та іншими ознаками.

Пролісок (який?) блакитний.

Ряст (який?) рожевий.

Підсніжник (який?) білий.

  1. Відгадування загадок про першоцвіти нашої місцевості .

Фіолетові фіранки
у світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
весну люблять зустрічати. (Фіалки)


Квітень жовту фарбу взяв,
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)


Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)


Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)


Лист зелений не пропав,
а під снігом задрімав,
щоб у синю сукенчину
одягнуть весняну днину. (Барвінок)


Квітка сонячна, красива,
Стане згодом сива-сива,
Вітерець її подмуха –
Стане миттю сивим пухом.
(Кульбаба)
 

  1. Складання власних загадок про весняні квіти.

Робота в групах.


YІ. Математичні завдання про рослини.


  1. Розв’язування прикладів на додавання і віднімання у межах 20.

На магнітній дошці кошик із зображенням весняних квітів. На звороті кожної картинки з квітами – приклад. Завдання: обери свою улюблену весняну квітку і знайди вирази на звороті. Обчисли.

10+3 18-8 20-10 10+7 15+1 19-9 15+1 тощо


  1. Задачі про рослини.


  1. Ряст квітує 12 днів, а підсніжник – 10. На скільки днів більше цвіте ряст?

  2. Катруся подарувала мамі 5 тюльпанів, а Оля – стільки ж. Скільки всього квітів подарували дочки мамі?

  3. Спостерігаючи за рослинами, що занесені до Червоної книги, котрі ростуть у шкільному парку, діти порахували, що у квітні зацвіли 10 тюльпанів Шренка і, а в травні – 8 конвалій. Скільки всього квітів цвіло у парку школи?

  4. Іринка відгадала 14 загадок про квіти, а Тетянка – на 2 менше. Скільки загадок відгадала Тетянка?


YІІ. Створення аплікації з кольорового паперу « Підсніжники з нашого саду».


YІІІ. Рефлексія. Щоденник вражень.

Діти друкують назву своєї улюбленої весняної квітки або малюють її.


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.