Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Робота над граматичною будовою мови на корекційних заняттях з розвитку мовлення для дітей з ООП
»
Взяти участь Всі події

Розробка STEM-уроку для учнів 9-их класів (14-15 років) з фізики та біології на тему: “Лінзи. Оптична сила лінзи” для конкурсу STEM-майстерня

Фізика

Для кого: 9 Клас

28.01.2022

145

10

0

Опис документу:

Тип уроку: STEM-урок - вивчення нових знань.

Мета: сформувати знання про лінзи та фізичні величини, які характеризують лінзу.

  1. Навчальна:

(Біологія): ознайомити учнів із будовою ока як оптичною системою, з найбільш поширеними дефектами зору – короткозорістю і далекозорістю та методами їх виправлення; розширити знання учнів про властивості ока, гігієну зору; показати прояви законів фізики в живій природі;

(Фізика): розширення та поглиблення знань учнів про явище заломлення світла та використання цього явища в оптичних системах. Формування понять про різні типи лінз, їх оптичні властивості. Формування знань про формулу тонкої лінзи;

  1. Розвиваюча:

(Біологія): пояснити дефекти зору та можливу профілактику та корекцію цих дефектів;

(Фізика): розвиток аналітичного та логічного мислення, формування наукового світогляду та прагнення до пізнання навколишнього світу;

  1. Виховна:

(Біологія): виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших;

(Фізика): виховувати цікавість до оточуючих фізичних явищ та їх дослідження, підтримувати інтерес до предмету.

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

11


Розробка STEM-уроку для учнів 9-их класів (14-15 років) з фізики та біології на тему: “Лінзи. Оптична сила лінзи”, підготувала Монастирська Ірина Олександрівна, вчителька фізики ліцею імені Богдана Лепкого Дрогобицької міської ради. Урок проведено спільно з Ларіоновою О.Т., вчителькою біології ліцею імені Богдана Лепкого Дрогобицької міської ради.

Тип уроку: STEM-урок - вивчення нових знань.

Мета: сформувати знання про лінзи та фізичні величини, які характеризують лінзу.

  1. Навчальна:

(Біологія): ознайомити учнів із будовою ока як оптичною системою, з найбільш поширеними дефектами зору – короткозорістю і далекозорістю та методами їх виправлення; розширити знання учнів про властивості ока, гігієну зору; показати прояви законів фізики в живій природі;

(Фізика): розширення та поглиблення знань учнів про явище заломлення світла та використання цього явища в оптичних системах. Формування понять про різні типи  лінз, їх оптичні властивості. Формування знань про формулу тонкої лінзи;

  1. Розвиваюча:

(Біологія): пояснити дефекти зору та можливу профілактику та корекцію цих дефектів;

(Фізика): розвиток аналітичного та логічного мислення, формування наукового світогляду та прагнення до пізнання навколишнього світу;

  1. Виховна:

(Біологія): виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших;

(Фізика): виховувати цікавість до оточуючих фізичних явищ та їх дослідження, підтримувати інтерес до предмету.



Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати: учні повинні давати означення лінзи, розпізнавати різні види лінз, називати основні характеристики лінз і розуміти їх зміст.

Тип уроку: комбінований.

Необхідні матеріали для проведення STEM-уроку (обладнання, демонстраційні матеріали): навчальна презентація, комп’ютер, підручник, різні види лінз, джерело, яке випромінює паралельні промені світла, модель ока, картки із завданнями, таблиці.

Використовувані технології: інформаційно-комунікативні, здоров'язберігаючі.

При дистанційній формі навчання використовуємо платформу Google Workspace for education (Classroom, Meet, Jamboard, Documents, Forms).

Час проведення:

Очна форма навчання - 45 хвилин.

Дистанційна форма - 30 хв. + Рефлексія проходить асинхронно на https://padlet.com/monastyrska1/y3ipp1agonz0cm7o

План уроку:

Організаційний момент; мотивація знань; актуалізація; вивчення нового матеріалу: фізичне тлумачення і пояснення явища дисперсія, складні і прості світлові хвилі, вплив атмосфери на сприйняття навколишнього середовища в кольорі, комп'ютер і колір; закріплення; домашнє завдання; підведення підсумків; рефлексія.

Використані підходи дизайн-мислення до розробки STEM-уроку:

Для розробки даного STEM-уроку використала наступну прослухану інформацію під час тренінгу “Інформаційно-комунікаційні технології в освіті: інтеграція мобільних, комп'ютерних та вебпрограм у заняття” та інших технологій, якими користуюся вже давно і які подобаються та зрозумілі дітям: LearningApps - використовую для повторення, тренування та закріплення знань, тестування на освітньому порталі “На урок” - для перевірки знань та набутих умінь учнів, YouTube - добре відомий дітям та популярний відеохостинг використала для розширення уяви та впровадження пошукового методу дослідження, дошку Miro - використала як візуалізацію набутих знань для перевірки та закріплення знань, Jamboard - для впорядкування та закріплення набутих знань, Padlet - цікава та корисна дошка для створення висновків та рефлексії, Google Forms - для анонімного вхідного та вихідного опитувань з метою розуміння бажань, уподобань та зацікавлень учнів.

Емпатія: спілкування, обмін думками, навчилися формулювати запитання та висновки по темі, продовжили та вдосконалили навички користуватися віртуальною дошкою Jamboard.

Карта емпатії

Хто мої учні/учениці?

учні/учениці 9 класів, покоління Z, здобувачі освіти

Що їм потрібно зробити?

активна участь на уроці, отримувати радість від навчання та зрозуміти предмети: фізику та біологію

Що вони бачать?

соціальні мережі, часто беззмістовну начитку матеріалу без можливості використати набуті знання

Що вони говорять?

говорять, що їм подобається застосовувати набуті знання

Що вони роблять?

навчаються з задоволенням та використовують набуті знання у житті

Що вони чують?

цікаву та корисну інформацію

Що вони думають та відчувають?

відчувають те, що ці знання їм знадобляться у подальшому навчанні та житті

Фокусування: формулюємо конкретне завдання уроку, щоб зрозуміти наскільки цікавим може стати урок (запитання про дефекти зору, основні поняття геометричної оптики).

Генерація ідей: групова взаємодії у форматі аналізу реклами, змагання між групами та досліджень окремих пар учнів.

Прототипування: висновки за результатами виконання вправ, тестів.

Тестування: повторення під час формування висновку за допомогою карти знань, рефлексія на завершення уроку, та демонстрація презентації (під час дистанційного навчання учні мають можливість переглядати презентацію у Класрумі).

Хід уроку:

1.Організаційний момент. Організаційний момент (вітання).

Вчитель біології: Скільки у людини органів чуття? Зір, слух, смак, нюх, дотик, почуття рівноваги - "зовнішні" почуття. Є ще й такі, що слухають організм зсередини. Мозок кожну мить отримує різноманітну інформацію про стан кісток у суглобах, напругу м'язів, про хімічне наповнення шлунка тощо.

Вчитель фізики: Античний філософ Геракліт Ефеський зауважив, що «очі – більш точні свідки, ніж вуха». 90% усієї інформації люди отримують через очі. Довгий час вважалося, що очі випромінюють особливі промені, і таким чином людина бачить.

2. Мотивація знань. Тема уроку «Лінзи. Оптична сила лінзи». Запишемо дату і тему уроку в зошити. Згадаймо будову ока людини.

3 Актуалізація знань. Повторюємо вивчений матеріал, а для цього:

Вчитель біології: Виконання завдання на дошці. Вставити правильні відповіді замість пропущених слів у запропонованому тексті за посиланням https://learningapps.org/display?v=pgmvnjum521

Вчитель фізики: А тепер ми повторимо основні положення геометричної оптики за посиланням: join.naurok.ua. Код доступу 7675489

Перевірити виконання вправи № 13: 1 – 5 – усно.

4. Вивчення нового матеріалу

Вчитель біології: Наймасовіший недолік зору людини – незрозуміла видимість близьких чи віддалених предметів.

Проблемне питання. Як виникають ці дефекти зору та як їх виправити?

При короткозорості зображення припадає не на певну область сітківки, а розташоване в площині перед нею. Тому вона сприймається нами як нечітка.

При далекозорості зображення припадає не на певну область сітківки, а розташоване у площині за нею. Що і призводить до нечіткості зображення. Короткозорість і далекозорість можна виявити при визначенні гостроти зору в кабінеті офтальмолога за особливими таблицями.Як же можна виправити дефекти зору?

Виправити цей дефект вдається за допомогою окулярів. При короткозорості слід застосовувати окуляри з лінзами, що розсіюють. Такі окуляри мають від'ємну оптичну силу.

При далекозорості застосовують окуляри з лінзами, що збирають (опуклі). Оптична сила таких лінз є позитивною.

За формою лінзи поділяють на опуклі й увігнуті.

Вчитель фізики. Проведемо практичне дослідження.

Опукла лінза – лінза, товщина якої посередині більша, ніж біля країв. (двоопукла, плоско-опукла, увігнуто-опукла) (рис. а)

Увігнута лінза – лінза, товщина якої посередині менша, ніж біля країв. (двоввігнута, плоско-ввігнута, опукло-ввігнута) (рис. б)

Рис. а Рис. б


Діяльність вчителя

Завдання та дослідження учнів

Вчитель фізики дає завдання отримати зображення тексту, який лежить на столі, за допомогою двоопуклої лінзи.

Діти отримують збільшене перевернуте, зменшене перевернуте і збільшене пряме зображення.

Вчитель фізики дає завдання утворити відповідності:

Який пристрій дає, яке зображення?

Учні обирають пари з переліку: Зображення:

  1. перевернуте і збільшене;

  2. Перевернуте і зменшене;

  3. Пряме і збільшене.

Пристрої:

а) Фотоапарат

б) Кіноапарат

в) Лупа

Лінзи поділяють на збиральні та розсіювальні.

Збиральна лінза – це лінза, яка перетворює паралельний пучок променів в збіжний.

F – дійсний фокус лінзи (точка у якій перетинаються заломлені промені).


Розсіювальна лінза – це лінза, яка перетворює паралельний пучок променів в розбіжний.

F’ – уявний фокус лінзи (точка у якій перетинаються продовження заломлених променів).


Завдання. Розподіл на 2 групи. Перегляд рекламних роликів за посиланнями. Продублювати ролик так, щоб глядач зрозумів які є можливості для покращення зору.

https://www.youtube.com/watch?v=cMRm_kO4SGc&t=21s

https://www.youtube.com/watch?v=vD4auhqRNxs

Вчитель біології. Як ви вже знаєте наші очі відрізняються кольором, формою, але всі вони мають однакову будову. Саме з будовою ока і тим, як утворюється і сприймається оком зображення, які дефекти зору існують і як їх усунути продемонстрували учні при дублюванні рекламних роликів.

Вчитель фізики. Давайте поговоримо про оптичну силу лінзи

Кожна лінза має два фокуси, розташовані на однаковій відстані від оптичного центра лінзи.

Фокусна відстань лінзи – це відстань від оптичного центра лінзи до фокуса.

Фокусну відстань збиральної лінзи домовилися вважати додатною (F > 0), а розсіювальної – від’ємною (F < 0).

Чим меншими є радіуси сферичних поверхонь, що обмежують лінзу, тим сильніше ця лінза заломлює світло, отже, тим менша її фокусна відстань.


Оптична сила лінзи – це фізична величина, яка характеризує заломлюючі властивості лінзи та є оберненою до її фокусної відстані.

F – фокусна відстань лінзи.

Одиниця оптичної силидіоптрія:

1 діоптрія – це оптична сила лінзи, фокусна відстань якої дорівнює 1 м.

Оптична сила збиральної лінзи є додатною (D > 0), а розсіювальної лінзи – від’ємною (D < 0).

Вчитель фізики. Побудова зображень, що надаються лінзою. https://bit.ly/3qZR69R

Як виходить зображення у лінзах і яке воно?

Завдання за варіантами (кожній групі вибрати схему та зображення за характеристиками побудованого зображення)

Група 1. Справжнє, зменшене, зворотне.

Відповідь: Побудова зображення в лінзі, що збирає (предмет за подвійною фокусною відстанню)

Група 2. Справжнє, рівне, зворотне.

Відповідь: Побудова зображення в лінзі, що збирає (предмет на подвійній фокусній відстані)

Група 3. Справжнє, збільшене, зворотне.

Відповідь: Побудова зображення в лінзі, що збирає (предмет між подвійною фокусною та фокусною відстанню)

Група 4. Уявне, збільшене, пряме.

Відповідь: Побудова зображення в лінзі, що збирає (Предмет між фокусом і лінзою)

Складання пам'ятки «Гігієна очей» за посиланням https://jamboard.google.com/d/1MsS9MR5kdoJkuGXXtHsddxM9L1iUqklegMTVhygHzvw/edit?usp=sharing

  1. Слідкуйте за режимом зорового навантаження.

  2. Відпочинок для очей – це сконцентрований погляд вдалину.

  3. Велике значення має місце, де дитина готує уроки.

  4. Правильне, здорове харчування дитини теж суттєво впливає на здоров’я очей.

  5. Здоровий сон.

  6. Щороку перевіряти зір.

5. Закріплення матеріалу

1. На рисунку показано скляні лінзи, розташовані в повітрі. Які з цих лінз збиральні та які розсіювальні? Які з них мають уявний фокус?

Коли оптична густина середовища менша (повітря) за оптичну густину матеріалу (скляна лінза), то опуклі лінзи є збиральними, а увігнуті лінзи – розсіювальними.

б, г, д – збиральні (товщина лінз посередині більша, ніж біля країв)

а, в – розсіювальні (товщина лінз посередині менша, ніж біля країв)

Уявний фокус мають розсіювальні лінзи а, в

2. На рисунку показано повітряні лінзи (порожнини) у склі. У яких із випадків лінзи є збиральними?

Коли оптична густина середовища більша (скло) за оптичну густину матеріалу (повітряна лінза), з якого виготовлена лінза, то опукла лінза розсіюватиме промені (тобто буде розсіювальною), а увігнута, навпаки, збиратиме промені (тобто буде збиральною).

В даному випадку збиральними лінзами будуть лінзи а, в, д


3. Чому в сонячний літній день не можна поливати квіти в саду?

В сонячний літній день не можна поливати квіти в саду тому, що крапельки води, поводять себе як маленькі збирають лінзи та можуть сфокусувати сонячне світло і пропалити пелюстки або листочки квітів.


4. Оптична сила лінз у бабусиних окулярах +3 дптр, а в маминих –3 дптр. Чим відрізняються ці лінзи?

Якщо лінза збиральна, то її оптична сила є додатною. Оптична сила розсіювальної лінзи є від’ємною. Це означає, що в бабусиних окулярах стоять збиральні лінзи, а в маминих – розсіювальні.


5. Чому дорівнює оптична сила лінзи, фокусна відстань якої дорівнює 10 см?

Дано:

Розв’язання


Відповідь:



6. Оптична сила лінзи дорівнює –4 дптр. Якою є фокусна відстань цієї лінзи? Ця лінза збиральна чи розсіювальна?

Дано:

Розв’язання

Оскільки D < 0, то лінза розсіювальна.


Відповідь: , лінза розсіювальна.



6. Підведення підсумків

Бесіда за питаннями

1. Дайте означення лінзи.

2. Які види лінз вам відомі?

3. Чим розсіювальна лінза відрізняється від збиральної?

4. Що називають дійсним фокусом лінзи?

5. Чому фокус розсіювальної лінзи називають уявним?

6. Що називають фокусною відстанню лінзи?

7. Дайте означення оптичної сили лінзи. У яких одиницях її вимірюють?

8. Оптичну силу якої лінзи взято за одиницю?

7. Рефлексія

Тепер прошу вас за допомогою кольору відтворити свій настрій. Чому ви вибрали ці кольори?

Рефлексія проходить асинхронно на https://padlet.com/monastyrska1/y3ipp1agonz0cm7o (для обидвох класів за одним посиланням)

8. Домашнє завдання

Опрацювати § 14, Вправа № 14 (1 – 3 письмово; 4, 6 усно)

При асинхронному режимі також пройти тестування за посиланням https://vseosvita.ua/test/start/srh510 (дати відповідь на запитання).

9. Питання вхідного та вихідного опитування, результати цих опитувань.

Анкета вхідного опитування

  1. Чи цікаво Вам на уроці фізики?

  2. Яке Ваше ставлення до предмету “Біологія”?

  3. Що Ви хочете дізнатися на уроці?

  4. Чи подобається Вам виконувати інтерактивні завдання?

  5. Чи цікаво Вам переглядати відео на уроці (після уроку)?

Анкета вихідного опитування

  1. Чи цікаво Вам було сьогодні на уроці фізики?

  2. Чи покращилося Ваше ставлення до предмету “Біологія”?

  3. Чи дізнатися Ви щось цікаве на уроці?

  4. Чи сподобалося Вам виконувати інтерактивні завдання?

  5. Зрозумілі та корисні були відео на уроці (після уроку)?

Посилання на Диск, де знаходяться результати опитування: https://drive.google.com/drive/folders/1sj604vrSulTcKGYUlfeMvPZCInMcj-be?usp=sharing

10. Звіт про проведення уроку за посиланням https://docs.google.com/document/d/1xz86gq_GSGhcGUBUcJPyY9HZJjKcya7yw0SeTZcOcLg/edit?usp=sharing


Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
УРОК 30 Лінзи. Оптична сила лінзи
Слайд № 1

УРОК 30 Лінзи. Оптична сила лінзи

Повторюємо вивчений матеріал Перейдіть за QR-кодом та вставте пропущені слова
Слайд № 2

Повторюємо вивчений матеріал Перейдіть за QR-кодом та вставте пропущені слова

Повторюємо вивчений матеріал Що між цими пристроями спільного? Їх основною частиною є лінза Перейдіть за кодом або QR-кодом
Слайд № 3

Повторюємо вивчений матеріал Що між цими пристроями спільного? Їх основною частиною є лінза Перейдіть за кодом або QR-кодом

Лінзи Лінза – прозоре тіло, обмежене з двох боків сферичними поверхнями
Слайд № 4

Лінзи Лінза – прозоре тіло, обмежене з двох боків сферичними поверхнями

Лінзи За формою лінзи Опуклі Двоопукла Плоско-опукла Увігнуто-опукла Увігнуті Двоввігнута Плоско-ввігнута Опукло-ввігнута Товщина посередині більша...
Слайд № 5

Лінзи За формою лінзи Опуклі Двоопукла Плоско-опукла Увігнуто-опукла Увігнуті Двоввігнута Плоско-ввігнута Опукло-ввігнута Товщина посередині більша, ніж біля країв Товщина посередині менша, ніж біля країв

Лінзи Лінзи Збиральні (зазвичай опуклі лінзи) Розсіювальні (зазвичай увігнуті лінзи)
Слайд № 6

Лінзи Лінзи Збиральні (зазвичай опуклі лінзи) Розсіювальні (зазвичай увігнуті лінзи)

Лінзи Збиральна лінза – це лінза, яка перетворює паралельний пучок променів в збіжний • F F – дійсний фокус лінзи
Слайд № 7

Лінзи Збиральна лінза – це лінза, яка перетворює паралельний пучок променів в збіжний • F F – дійсний фокус лінзи

Лінзи Розсіювальна лінза – це лінза, яка перетворює паралельний пучок променів в розбіжний F’ F’ – уявний фокус лінзи •
Слайд № 8

Лінзи Розсіювальна лінза – це лінза, яка перетворює паралельний пучок променів в розбіжний F’ F’ – уявний фокус лінзи •

Творче практичне завдання Переглянути рекламні ролики (по групам) та створіть текст, який допоможе людям дізнатись як покращити зір
Слайд № 9

Творче практичне завдання Переглянути рекламні ролики (по групам) та створіть текст, який допоможе людям дізнатись як покращити зір

Демонстрація для групи 1
Слайд № 10

Демонстрація для групи 1

Демонстрація для групи 2
Слайд № 11

Демонстрація для групи 2

Фокусна відстань лінзи • F • O • F F’ • O • F’ • Кожна лінза має два фокуси
Слайд № 12

Фокусна відстань лінзи • F • O • F F’ • O • F’ • Кожна лінза має два фокуси

Фокусна відстань лінзи Фокусна відстань лінзи – це відстань від оптичного центра лінзи до фокуса O F • • O • F
Слайд № 13

Фокусна відстань лінзи Фокусна відстань лінзи – це відстань від оптичного центра лінзи до фокуса O F • • O • F

Фокусна відстань лінзи
Слайд № 14

Фокусна відстань лінзи

Фокусна відстань лінзи Фокусна відстань Збиральна Розсіювальна Додатна (F > 0) Від'ємна (F < 0) • F • O
Слайд № 15

Фокусна відстань лінзи Фокусна відстань Збиральна Розсіювальна Додатна (F > 0) Від'ємна (F < 0) • F • O

Фокусна відстань лінзи • F • F • F • F Чим меншими є радіуси сферичних поверхонь, що обмежують лінзу, тим сильніше ця лінза заломлює світло, отже, ...
Слайд № 16

Фокусна відстань лінзи • F • F • F • F Чим меншими є радіуси сферичних поверхонь, що обмежують лінзу, тим сильніше ця лінза заломлює світло, отже, тим менша її фокусна відстань R R • O • O

Фокусна відстань лінзи
Слайд № 17

Фокусна відстань лінзи

Оптична сила лінзи Оптична сила лінзи – це фізична величина, яка характеризує заломлюючі властивості лінзи та є оберненою до її фокусної відстані •...
Слайд № 18

Оптична сила лінзи Оптична сила лінзи – це фізична величина, яка характеризує заломлюючі властивості лінзи та є оберненою до її фокусної відстані • F • F • O

Оптична сила лінзи 1 діоптрія – це оптична сила лінзи, фокусна відстань якої дорівнює 1 м. • F • F
Слайд № 19

Оптична сила лінзи 1 діоптрія – це оптична сила лінзи, фокусна відстань якої дорівнює 1 м. • F • F

Оптична сила лінзи Оптична сила Збиральна Розсіювальна Додатна (D > 0) Від'ємна (D < 0) • F • O
Слайд № 20

Оптична сила лінзи Оптична сила Збиральна Розсіювальна Додатна (D > 0) Від'ємна (D < 0) • F • O

Побудова зображень. Дослідження Перейдіть за QR-кодом та оберіть свій варіант
Слайд № 21

Побудова зображень. Дослідження Перейдіть за QR-кодом та оберіть свій варіант

Складання пам'ятки «Гігієна очей»ч Перейдіть за QR-кодом
Слайд № 22

Складання пам'ятки «Гігієна очей»ч Перейдіть за QR-кодом

Розв'язування задач 1. На рисунку показано скляні лінзи, розташовані в повітрі. Які з цих лінз збиральні та які розсіювальні? Які з них мають уявни...
Слайд № 23

Розв'язування задач 1. На рисунку показано скляні лінзи, розташовані в повітрі. Які з цих лінз збиральні та які розсіювальні? Які з них мають уявний фокус? а б в г д

Розв'язування задач 2. На рисунку показано повітряні лінзи (порожнини) у склі. У яких із випадків лінзи є збиральними? а б в г д
Слайд № 24

Розв'язування задач 2. На рисунку показано повітряні лінзи (порожнини) у склі. У яких із випадків лінзи є збиральними? а б в г д

Розв'язування задач 3. Чому в сонячний літній день не можна поливати квіти в саду?
Слайд № 25

Розв'язування задач 3. Чому в сонячний літній день не можна поливати квіти в саду?

Розв'язування задач 4. Оптична сила лінз у бабусиних окулярах +3 дптр, а в маминих –3 дптр. Чим відрізняються ці лінзи?
Слайд № 26

Розв'язування задач 4. Оптична сила лінз у бабусиних окулярах +3 дптр, а в маминих –3 дптр. Чим відрізняються ці лінзи?

Розв'язування задач 5. Чому дорівнює оптична сила лінзи, фокусна відстань якої дорівнює 10 см? • F • F
Слайд № 27

Розв'язування задач 5. Чому дорівнює оптична сила лінзи, фокусна відстань якої дорівнює 10 см? • F • F

Розв'язування задач 6. Оптична сила лінзи дорівнює –4 дптр. Якою є фокусна відстань цієї лінзи? Ця лінза збиральна чи розсіювальна? або
Слайд № 28

Розв'язування задач 6. Оптична сила лінзи дорівнює –4 дптр. Якою є фокусна відстань цієї лінзи? Ця лінза збиральна чи розсіювальна? або

Бесіда за питаннями 1. Дайте означення лінзи. 3. Чим розсіювальна лінза відрізняється від збиральної? 2. Які види лінз вам відомі?
Слайд № 29

Бесіда за питаннями 1. Дайте означення лінзи. 3. Чим розсіювальна лінза відрізняється від збиральної? 2. Які види лінз вам відомі?

Бесіда за питаннями 4. Що називають дійсним фокусом лінзи? 6. Що називають фокусною відстанню лінзи? 5. Чому фокус розсіювальної лінзи називають уя...
Слайд № 30

Бесіда за питаннями 4. Що називають дійсним фокусом лінзи? 6. Що називають фокусною відстанню лінзи? 5. Чому фокус розсіювальної лінзи називають уявним?

Бесіда за питаннями 7. Дайте означення оптичної сили лінзи. У яких одиницях її вимірюють? 8. Оптичну силу якої лінзи взято за одиницю?
Слайд № 31

Бесіда за питаннями 7. Дайте означення оптичної сили лінзи. У яких одиницях її вимірюють? 8. Оптичну силу якої лінзи взято за одиницю?

Домашнє завдання Опрацювати § 14, Вправа № 14 (1 – 3 письмово; 4, 6 усно)
Слайд № 32

Домашнє завдання Опрацювати § 14, Вправа № 14 (1 – 3 письмово; 4, 6 усно)

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!
Слайд № 33

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Фотозвіт
Слайд № 34

Фотозвіт

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.