Розробка нестандартного уроку з природознавства за темою "Океани та материки Землі" для 4 класу.

Опис документу:
Розробка потребує певної підготовки перед проведенням.Треба поставити перед дітьми завдання, які вони мають виконати,щоб потім захистити результати. Це переважно пошук інформації. Задіяні також казкові герої.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Океани та материки Землі.

Мета: формувати знання про океани, моря, материки, вміння знаходити їх на фізичній карті;

Розвивати навички самоосвітньої діяльності учнів, мислення та мову;

Формувати інтерес до пізнавальної діяльності, вміння проводити самооцінку та самоаналіз;

Виховувати екологічну культуру учнів, стремління до бережного відношення до природи.

Обладнання: фізична карта, атласи, глобуси, зошити, виставка книжок, енциклопедій, речей з моря (мушлі, корали, муляжі риб), запис звуків моря.

Тип уроку: засвоєння нових знань, урок – подорож.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

1.1 Хвилинка спостережень.

- Яка сьогодні погода?

- Температура повітря?

- Пора року?

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

(Запис звуків моря).

  • Діти, сьогодні ми вирушимо у кругосвітню подорож на нашому класному кораблі. Визначення капітана та матросів.

1 ст. Причал. Повторення домашнього завдання.

  • Діти, море викинуло нам повідомлення, давайте його відкриємо. (відкриваю пляшку)

В записці:

- Що таке «Горизонт», «Лінія горизонту»?

- Орієнтування за сонцем та місцевістю?

- Карта?

- Фізична карта півкуль?

- Глобус?

- Компас?

ІІІ. Засвоєння нового матеріалу.

2 ст. Океани.

3.1. Робота з новим матеріалом.

А) Розповідь вчителя про океани. Частини океану, які вдаються в суходіл, утворюють моря.

(Нагадую: Чорне та Азовське моря – басейн Атлантичного океану).

3 ст. Пошукова.

Б) Інформація про виставку (мушлі, корали, морський коник).

В) Загадки про жителів моря.

1) Водою їхали пани, на них срібні жупани,
     Хоч жупани – лата на латі, панам раді в кожній хаті.  ( Риба)

2) Швець – не швець, кравець – не кравець,
     Держить в роті щетинку, а в руках ножиці. (рак)

3) Справжній він циркач - Носом відбиває м`яч. Знають і француз, і фін: Любить пограти ... (дельфін)

4) Це найбільший звір, Немов лайнер багатотонний. А харчується - повір! - Тільки дрібницею - планктоном. Пропливає тут і там За арктичним морем. (Кит)

5) Ця риба - хижак злий, Всіх проковтне з головою. Зуби показавши, позіхнула І пішла на дно ... (акула)

6) Симпатичний він на вигляд, Хоч буває отруйний! У молюска - вісім ніг. Те придонний ... (Восьминіг)

7) Плаває прозорий парасольку. «Обпечіться! - загрожує. - Чи не чіпайте! » Лапки у неї і пузо. Як звуть її? (Медуза)

8) Він клешнями щипає боляче І кричить: «З мене досить! Я втомився. Я вам не раб ». Розполохав сусідів ... (краб)

3.3. Інформація про охорону природи.

Люди не завжди використовують воду по хазяйські. Багато шкоди Світовому океану спричиняють різними речовинами : танкери розливають нафту, до води від відпочивальників попадає багато різного сміття. Існує Міжнародна організація охорони природи – «Грінпіс», вони плавають на кораблях та слідкують за чистотою морів та річок.

ФІЗХВИЛИНКА

4 ст. Практична.

Робота по групах:

А) Робота з картою;

Б) з глобусом;

В) по карті (біля дошки);

Г) з книжкою

Д) підсумок по кожному океану.

5. ст.. Материки

5.1 Інформація вчителя: материків 6: Євразія, Африка, Південна та Північна Америки, Австралія та Антарктида. На материку Євразія знаходиться наша держава- Україна.

5.2 Закріплення за підручником.

6. ст.. Розумники.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

4.1 бесіда

- Якого кольору наша планета Земля з космосу?

- Скільки океанів? Материків?

- Перегляд «бортового журналу» (читаємо в книгах).

4.2 Робота над загадкою.

- Хто у морі володар, у кого риби та русалки на допомозі? (Нептун)

4.3 Сюрпризний момент. Входить Нептун.

- Добрий день, діти! Ви мене кликали?Ви наближаєтесь до свого берега, закінчуєте подорож. Я хочу запитати, що нового ви дізналися? Ви молодці! А мені вже час, до побачення.

V. Підсумок уроку.

Оцінювання (самооцінка за шкалою).

Д/з с.47-50 читати.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн