Розповідання української народної казки «Лисичка та глечик»

Опис документу:
Мета: учити дітей брати участь у розповіданні української народної казки; формувати вміння розуміти зміст казки; під час розігрування казки знаходити засоби виразності в руках, міміці, жестах, інтонаціях; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність подій; збагачувати словник лексикою, що відображає емоційний стан людини; розвивати уяву, фантазію, творчі здібності дітей; виховувати комунікативні якості, почуття працелюбності, дружби та товариськості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Розповідання української народної казки «Лисичка та глечик»

Мета: учити дітей брати участь у розповіданні української народної казки; формувати вміння розуміти зміст казки; під час розігрування казки знаходити засоби виразності в руках, міміці, жестах, інтонаціях; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність подій; збагачувати словник лексикою, що відображає емоційний стан людини; розвивати уяву, фантазію, творчі здібності дітей; виховувати комунікативні якості, почуття працелюбності, дружби та товариськості.

Попередня робота: читання української народної казки «Лисичка та глечик»; розглядання ілюстрації до казки; розмова про гончарів.

Матеріал: посуд справжній або картинки із його зображенням.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

1 Психогімнастика «Добра тваринка»

Пропоную всім дітям перетворитися на одну велику тваринку.

— Ми — одна велика, добра тваринка. Послухаймо, як вона дихає. А тепер подихаємо разом. Вдих — усі роблять крок уперед. Видих — крок назад. Наша тваринка дихає рівно і спокійно. А тепер покажемо і послухаємо, як стукає її велике серце. Стук — крок уперед, стук — крок назад.

ІІ. Основна частина

— Відгадайте загадки.

•Я пихчу, грихчу, хрокочу,

Більше грітись я не хочу.

Кришка голосно дзвеніла:

«Пийте чай, вода скипіла!»

(Чайник)

•І в їдальні, і на кухні,

У ресторані — і скрізь,

Якщо варять — то в каструлі,

Смажать — на... (сковороді).

•Серед ложок я полковник

І звуть мене... (половник).

— Усі слова-відгадки стосуються посуду. Хочу розповісти вам про предмет посуду, що здавна виготовляв із глини гончар на гончарному крузі.

ГОНЧАРНИЙ КРУГ

Старається гончарний круг,

І глина тягнеться до рук,

Стає вона горнятком —

Малятком-товстенятком.

Гончар горня оте зніма —

І глина в руки йде сама,

І знов же — тим порядком

Кружля, щоб стать горнятком.

(Т. Коломієць)

ГОРНЯТКА-ДВІЙНЯТКА

— Звідки ви взялися,

Горнятка-двійнятка?

— З гончарного круга

Зійшли ми спочатку.

А потім нам пензель

Боки розписав

І жар у печі

Своїм духом обдав.

— А хто ж вас, горнятка,

Із глини ліпив?

— Дівчатка-близнятка

З сім’ї гончарів.

(А. Качан)

2 Запитання за змітом віршів

— Хто виготовляв горнятка? Як гончар це робив? Що потім зробили з горнятком? Як використовують горнятко?

3 Фізкультхвилинка

Сорока-білобока (Напівприсід.)

На припічку сиділа, діткам кашку варила, (Роблять руками колові рухи.)

Ополоником мішала,

А хвостиком накривала, (Розводять руки в боки.)

Малих діток годувала. (Проводять рукою біля рота, удаючи, що годують ложкою.)

— Розповім вам українську народну казку.

ЛИСИЧКА І ГЛЕЧИК

Жили собі дід та баба. Пішли вони у поле жито жати. На полудень взяли собі глечик молока. Прийшли вони на поле. Баба і каже дідові:

— Де б оце глечик з молоком поставити?

— Постав, стара, молоко в кущик.

Баба послухала діда і поставила молоко в кущик. От пішли вони жати. Жнуть та й жнуть. А лисичка прибігла та й випила молоко, але голови із глечика назад не вийме. Ходить лисичка, головою крутить та й каже:

— Ну, глечичок, пожартував та й буде уже, випусти мою головоньку. Буде ж тобі, голубчику, буде!

Не одстає глечик, хоч ти що хоч роби.

— Підожди ж, проклятий глечик! Не одстанеш, так я тебе утоплю!

Прибігла лисичка до річки глечика топить. Вбігла вона в річку, сунула голову у воду і набрався повний глечик води. Так глечик за собою в воду і лисицю потягнув.

4 Запитання за змістом казки

— Хто прийшов у поле? Що, крім серпа, принесла баба в поле? Що містилося в глечику? Хто знайшов глечик? Як лисиця дістала молоко з глечика? Що потім сталося з лисицею? Що лисиця говорила глечику? Повторіть: «Відпусти мене. Пожартував — і буде». Яким тоном казала це лисиця? Чи відповів їй глечик? Відпустив глечик лисицю? Хто винен у тому, що у лисиці застрягла голова? Чи вдалося лисиці перехитрити глечик? Так, діти. Якби лисиця не сердилася, а замість цього подумала, то змогла б звільнитися від глечика. Чого вчить ця казка? Коли людина гарячкує, то може накоїти дурниці. Ця казка народна. Чому вона має таку назву? Тому що у неї немає автора. Хтось дуже давно придумав цю казку. Люди її переказували одне одному. Так казочка дійшла до наших днів.

ІІІ. Підсумок

— Вивчемо вірш.

Такі гарні горщики, що з’їли би з борщиком

Горщики чудові, різні, кольорові.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00