Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Розмова у дружньому колі "Мова - душа народу"

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №TH315635
За публікацію цієї методичної розробки Веремчук Валентина Іванівна отримав(ла) свідоцтво №TH315635
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

РОЗМОВА У ДРУЖНЬОМУ КОЛІ

Тема: Мова – душа народу

Міцна та нація, яка краще

за всіх використовує

національні скарби

С. Русова

І. Вступне слово вчителя

Що таке мова і народ? Щоб дати відповідь на це питання, треба заглянути в історію. Мова і народи… Одні ставали сильними і могутніми, інші гинули в плині часу. Лишались ті, хто зумів піднести почуття національної свідомості на вершину своєї людської гідності. Отже наша мова і народ існують сьогодні завдяки національній свідомості наших предків і сучасників.

Людина приходить у світ. Разом із життям їй Бог дарує Матір, Батьківщину і мову. І святий обов’язок людини – не зрадити нікого із них. Наша мова – українська. Бо земля, на якій ми народилися – Україна.

В глибину століть сягає історія нашої мови. Тяжка доля випала Україні, її народові, мові. Долю України можна порівняти із символічним образом Прометея. Але Україна – вона жіночого роду. І ще більш моторошно стає, коли в уяві постає прикута до скелі жінка, а над нею кружляють орли, роздирають її тіло, п’ють її кров. Хто тільки не бажав смерті нашому народові і його мові? Всі вони хотіли, щоб народ наш забув свою мову. Адже мова – то душа народу. А втративши душу, людина помирає.

ІІ. Виступи учнів

Учень. Та знаходились люди, які берегли, плекали, вертали нашому народу його святиню-мову, заповідали берегти. Адже саме мова зберігає нації, укріплює їх, різнить одну від одної. У драматичній історії нашого народу є величезні постаті, яких ніколи не огорне темінь забуття, які завжди будуть з Україною, попри лихоліття і незгоди, байдужість і духовне зубожіння. Завдячуючи цим людям наша мова живе.

Учениця. До них, насамперед, слід віднести Т. Г. Шевченка, О. Пчілку, Л. Українку, П. Мирного, І. Я. Франка, О. Олеся, Л. Костенко. Ці люди знали ціну рідній мові, а ще вони змогли її захистити.

Учень. Дослідник творчості Ліни Костенко писав: «Чому серед славетних імен нашої історії Україна найбільше цінує Шевченка, Франка і Лесю? Бо вони славніші від багатьох державних мужів та уславлених лицарів меча. Славніші, бо завжди живі, завжди промовляють до нас і на їх голос озивається наша душа. Дорожчі нам, бо живуть в нашому серці».

ІІІ. Слово вчителя. В доказ цих слів ми зараз з вами проведемо конкурс читців-декламаторів.

Діти читають вірш. Вчитель оцінює, визначає, хто найкраще зумів донести до присутніх живе слово поетів (результати конкурсу оголошую в кінці уроку).

ІV. Виступи учнів

Учениця. Мова – це найкоштовніший скарб, який успадковує кожен народ від своїх пращурів, батьків. Мова – це душа людини, її голос. У ній закодовано характер, темперамент, мораль. Що варта людина без мови. Мова необхідна для об’єднання націй, для її життя, її розквіту. Адже природа розпорядилась саме так, щоб на певній території росли саме такі квіти і трави, співали саме такі птахи, звучала саме така мова. Кожне слово має свою енергію. І замінити її іншою – означає порушити енергію Всесвіту.

Учень. Ну, що б, здавалося, слова…

Слова та голос – більш нічого.

А серце бється – ожива,

Як їх почує!

Знать, од Бога,

І голос той, і ті слова

Ідуть меж люди!

Учениця. І багатьом хотілося, щоб на землі українській звучала інша мова. І обкрадали наш народ духовно.

Учень. Але не вмерла мова народу, що народжував справжніх захисників своєї нації.

Заковували в кайдани людей, але мову закувати в кайдани нікому не вдалося. І українське слово повернулося до народу, як життєдайний дощ на спраглу землю. І підхоплюють це слово найспівучіші солов’ї і розбризкують лунами в усі сторони світу.

Учениця. І стеляться світлими рушниками дороги рідній мові у наші душі, у поле, у степ, у долю України. А ми маємо дбати про чистоту мови, відродження її краси та поетичності.

Учень. «Мова – така ж жива істота, як і народ, що її витворив. І коли він кине свою мову, то вже буде смерть його душі, смерть всього того, чим він відрізняється від інших людей» (П. Мирний).

V. Конкурс на кращий твір про мову

VІ. Прислів’я про мову

VІІ. Сценка «Пригоди української книжки»

VІІІ. Заключне слово вчителя.

Патріотичні почуття зароджуються в ранньому віці з любові до батьків, своєї хати, стежини в саду, неба над головою і Мови. Рідна мова – найкращий провідник думок, почуттів, вражень. Оволодіння рідною мовою з усіма її барвистими національними відтінками – одне із головних завдань школи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
виховання почуття любові до рідної мови
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    7799
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    TH315635
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №TH315635
За публікацію цієї методичної розробки Веремчук Валентина Іванівна отримав(ла) свідоцтво №TH315635
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти