Розділові знаки у безсполучниковому складному реченні (на метеріалі творів В.Думанського)

Опис документу:
Мета : Формувати навички пунктуаційної грамотності, систематизувати знання учнів з теми « Розділові знаки в безcполучниковому реченні»; виховувати культуру спілкування , любов до рідного слова, розвивати інтерес до творчої скарбниці В. Думанського. Урок узагальнення стистематизація знань, умінь і навичок .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська мова

11 клас

Тема: Розділові знаки у безсполучниковому складному реченні (на метеріалі

творів В.Думанського)

Мета : Формувати навички пунктуаційної грамотності,систематизувати знання учнів з теми « Розділові знаки в безполучниковому реченні»; виховувати культуру спілкування , любов до рідного слова, розвивати

інтерес до творчої скарбниці В.Думанського.

Урок узагальнення стистематизація знань, умінь і навичок .

Обладнання: Картки , таблиці, мапа,твори В.Думанського ( передрук)

Епіграф уроку: « Прошу вас , любі, візьміть моє кольорове…»

І Оргмомент.

ІІ Психологічна хвилинка.

  • Урок для мене…

Урок подобається , бо …

Урок не подобається , бо…

  • Розкажи про себе

Вправи з ключами

Завдання №1 : виписати слова , що пишуться окремо , через дефіс.

Завдання №2 : вставити пропущені букви, пояснити орфограми.

Відповідь : Слово до слова – зложиться мова . В.Думанський .

Запис на дошці :

Розділові знаки – це як нотні знаки :

вони міцно тримають текст

і не дають йому розспипатись

К. Паустовський

ІІІ Оголошення теми , мети уроку .

  1. Що спільне в записах на дошці ?

  2. Чому вони поряд записані?

(прислів’я, ім’я і по батькові філософа з Серединки і цитата).

Отже , культорологічною лінією уроку буде творчість В.Думанського .

ІV Перевірка домашнього завдання

(Скласти мапу складного речення)

V Бліц-опитування

VІ Учнівське дослідження ( “ Пунктограма”)

VІІ « Довідкове бюро »

VІІІ Пунктуаційний диктант

  1. Зневажити себе – зрадити життю .

  2. Я знаю : мова матері свята.

  3. Вдивляюся довкіл і бачу : все на світі опирається холодній сльоті – дерева заглиблюються у сплячку , гуси вмиваються дзьобами в пір’я , зіщулені люди спішать перебігти в дощ , а хати обмотуються пасмами дощу, що падає з димарів і перекладаючись, заплутується за акації, сливи.

  4. Хто не любить своєї рідної домівки , солодких святих звуків дитинства , не може називатися людиною.

  5. Дівчата в селі , як айстри : одна одної краща – очі розбігаються .

  6. Отак , буває і кохання: часом тільки на мить прихилиться до тебе , а його доторк потім живе довго – довго , осяває і гріє душу, витісняючи звідти заздрість, злість , чорноту.

Різнорівневі завдання

Міні-твір « Думанський у моїй весні»

« Я не вірю у розлуку…»

Між нами журавлиний ключ»

Відредагувати речення.

( Матеріал додається).

  • Пунктуаційна шарада.

  • Переклад з російської мови на укрвїнську.

  • Скласти речення із словами іншомовного походження,зробити фонетичний запис.

  • Вільний диктант

  • Інсценівка « Зустрілися розділові знаки …» ( Я – режисер).

Робота з опорними схемами

* Завдання : за назвами творів В. Думанського створити опорні схеми, речення

Зразок : « У цей день» « Продавали самоту» « Заради всього доброго» –

« Слотавий настрій».

( Пояснити вживання розділових знаків)

* До ілюстрації підібрати цитату .

Вправа 316

Із творів В.Думанського виписати 10 речень , пояснити вживання розділових знаків, скласти схеми до них. Написати міні- твори на теми

* «Прошу вас, любі, візьміть моє кольорове»

* «А на добре в людини завжди є час».

Підсумок.

Самооцінка .

Тому , хто виконував завдання, хто був просто присутній на уроці, взяв щось для себе, запозичив, мав задоволення і не мав, говорячи словами В. Думанського , поспішайте в чекання. Щоб у ваших душах горіла « хоч маленька лампатка і в гурті й на самотині святістю зігрівала ваші серця»

Додаток до уроку

Пуктуаційна шарада

Шарада – (фнац.-базікання, бесіда) загадка, побудована на поділі слів (виразів на частини або склади , що є самостійними словами, які треба вгадати )

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Завдвння : назвати прислів’я , яке є безсполучниковим реченням, друга частина якого розкриває зміст першого , тому в реченні: вживається двокрапка, а також тере між присудком , і кома між однорідними присудками.

Обмова – полова: вітер її рознесе , але й очі засипле. ( Народна творчість)

Переклади з російської на українську мову

Стою и тихо составляю дому обещание : пока буду жить в этих стенах и пить чистую воду с колодца в этом доре , до тех пор стекляные окна бдут излучать свет на улице, чтобы не было страшно ходить возли моего двора.

Стою і тихо складаю хаті присягу : поки житиму у цих стінах і питиму чисту воду з криниці у цьому дворі , доти ці шибкасці вікна будуть випромінювати світло на вулиці,щоб не було моторошко ходити повз мою садибу.

Відредагуй

Щастя прийди

Де ти, щастя моє? Невже тобі справді подумалося тоді, що я закрився ? То двері набрякли та й відчинялися слабко. Поки добіг, розчахнув – тебе нема у порога.

Лиш в очі – ніч, у груди – сніг.

Хто ж бився до хати: чи вітер, чи ти?

З тих пір двері в порядку. Прийди! Відчини!

Крім тебе, нічого не хочу! Якщо ти є – будь зі мною. Бо нарізно – тяжко.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
2
2
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!