Розділові знаки між частинами складносурядного речення. Презентація

Опис документу:
Даний урок дає можливість поглибити знання учнів про складносурядне речення, формує навички пунктуаційної грамотності, розвиває критичне мислення. Підібрані завдання сприяють вихованню старанного ставлення до навчання та любові до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Розділові знаки в складносурядному реченні
Слайд № 1

Розділові знаки в складносурядному реченні

Л. Костенко
Слайд № 2

Л. Костенко

Завдання: поглибити знання про складносурядне речення; навчитися правильно ставити розділові знаки між його частинами.
Слайд № 3

Завдання: поглибити знання про складносурядне речення; навчитися правильно ставити розділові знаки між його частинами.

Усне повідомлення на лінгвістичну тему “Смислові зв'язки між частинами складносурядного речення”
Слайд № 4

Усне повідомлення на лінгвістичну тему “Смислові зв'язки між частинами складносурядного речення”

Пошуково-дослідницька робота Встановіть відповідність між реченнями та зазначеними смисловими зв'язками, які в них є:
Слайд № 5

Пошуково-дослідницька робота Встановіть відповідність між реченнями та зазначеними смисловими зв'язками, які в них є:

Слайд № 6

Встановити серед поданих речень ті речення, у яких наявні такі смислові зв’язки: а) одночасність подій та причиново-наслідкова залежність; б) зіста...
Слайд № 7

Встановити серед поданих речень ті речення, у яких наявні такі смислові зв’язки: а) одночасність подій та причиново-наслідкова залежність; б) зіставлення та протиставлення

Підібрати прислів’я або приказки, у яких між частинами складносурядного речення є такі смислові зв’язки: зіставлення і протиставлення
Слайд № 8

Підібрати прислів’я або приказки, у яких між частинами складносурядного речення є такі смислові зв’язки: зіставлення і протиставлення

Відповіді: 1-Е 2-Г 3-А 4-В 5-Є 6-Б 7-Д
Слайд № 9

Відповіді: 1-Е 2-Г 3-А 4-В 5-Є 6-Б 7-Д

Слайд № 10

Складіть схеми запропонованих речень: Реве Дніпро, й лани широкополі медами пахнуть, колосом шумлять (М.Зеров). Часом у блакитній вишині пропливала...
Слайд № 11

Складіть схеми запропонованих речень: Реве Дніпро, й лани широкополі медами пахнуть, колосом шумлять (М.Зеров). Часом у блакитній вишині пропливала біла хмара або пролітала пташина (А.Шиян). Дмухнув вітер понад ставом – і сліду не стало (Т.Шевченко). Все зраділо, стрічаючи день; і день зрадів, розцвітаючи, ясний, теплий, погожий.

Не ставиться кома між двома частинами складного речення, з'єднаними одиничним сполучником (й), та, або, чи (= або), якщо: а) обидві частини мають я...
Слайд № 12

Не ставиться кома між двома частинами складного речення, з'єднаними одиничним сполучником (й), та, або, чи (= або), якщо: а) обидві частини мають якесь спільне слово — член речення, внесення або видільні частки тільки, лише (таке слово завжди стоїть на початку всього речення): Зрідка пробіжить тут заєць або спиниться на кручі вовк (А. Шиян). Тільки коники сюрчать та перепел іноді підпадьомкає (В. Козаченко);

б) це речення питальне, спонукальне або окличне: Хай трава не в'яне і під вітру свист хай знов зеленим стане пожовтілий лист! (В.Сосюра). Чого світ...
Слайд № 13

б) це речення питальне, спонукальне або окличне: Хай трава не в'яне і під вітру свист хай знов зеленим стане пожовтілий лист! (В.Сосюра). Чого світання так ясніє в небі і сріблиться в полі пісенька дзвінка? (М.Стельмах); в) зазвичай не ставиться кома між двома односкладними безособовими або номінативними реченнями у складносурядному (Сумно й глухо! (П. Мирний). Ніч і тиша.).

Тире ставиться між двома частинами складносурядного речення Якщо друга частина виражає висновок, наслідок, раптовість, несподіваність і вимовляєтьс...
Слайд № 14

Тире ставиться між двома частинами складносурядного речення Якщо друга частина виражає висновок, наслідок, раптовість, несподіваність і вимовляється з помітним піднесенням тону: Дощ пройшов — і Київ зеленіє (М. Рильський).

Крапка з комою ставиться між двома частинами складносурядного речення Якщо в них є свої розділові знаки або ці частини далекі за змістом: Встала й ...
Слайд № 15

Крапка з комою ставиться між двома частинами складносурядного речення Якщо в них є свої розділові знаки або ці частини далекі за змістом: Встала й весна, чорну землю сонну розбудила, уквітчала її рястом, барвінком укрила; і на полі жайворонок, соловейко в гаї землю, убрану весною, вранці зустрічають (Т. Шевченко).

Записати речення, розставляючи пропущені букви та розділові знаки: В старім гнізді танцюють л.л.чата і одірвавши ніжки від з.млі н.мов малі русалон...
Слайд № 16

Записати речення, розставляючи пропущені букви та розділові знаки: В старім гнізді танцюють л.л.чата і одірвавши ніжки від з.млі н.мов малі русалон.ки дівчатка гойдаються в з.леному гіл.і (Л.Костенко). Здавалося віт.р тут чорний і дощ л.ється з неба чорний як смола (О.Гончар). Загр.міло і полегш.но зітхнув степ і радісніше стало навкруги. Ст.жки поля і дороги.

В старім гнізді танцюють лелечата, і, одірвавши ніжки від землі, немов малі русалоньки, дівчатка гойдаються в зеленому гіллі (Л.Костенко). Здавалос...
Слайд № 17

В старім гнізді танцюють лелечата, і, одірвавши ніжки від землі, немов малі русалоньки, дівчатка гойдаються в зеленому гіллі (Л.Костенко). Здавалося, вітер тут чорний і дощ ллється з неба чорний, як смола (О.Гончар). Загриміло - і полегшено зітхнув степ, і радісніше стало навкруги. Стежки, поля і дороги.

Підсумок уроку Коли між двома частинами складносурядного речення ставиться тире або крапка з комою? За якої умови перед сполучниками і, й, чи, або ...
Слайд № 18

Підсумок уроку Коли між двома частинами складносурядного речення ставиться тире або крапка з комою? За якої умови перед сполучниками і, й, чи, або кома не ставиться?

Домашнє завдання: Вправа 94 (ст.57 ) Написати твір-мініатюру про красу природи, використовуючи складносурядні речення, що відповідають поданим схем...
Слайд № 19

Домашнє завдання: Вправа 94 (ст.57 ) Написати твір-мініатюру про красу природи, використовуючи складносурядні речення, що відповідають поданим схемам. [ ], але [ ]. [ ] чи [ ]. [ ] – і [ ]. [ ]; і [ ].

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.