! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Рослини. Рослини в житті людей

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Докладний конспект уроку

(розвиток компетентності творчої діяльності упродовж уроку)

  1. Мобілізуючий етап

  1. Емоційний настрій учнів на урок

Ось і дзвоник продзвонив,

На урок всіх запросив.

Будемо слухати, розпізнавати,

Гостей наших будемо вітати,

І один одному допомагати.

Учитель: – Перед вами лежить лист самовизначення. Візьміть ручку і поставте знак «+» напроти того визначення, яке збігається з вашим настроєм зараз.

1 слайд

«Наш настрій»

Моє самопочуття

На початку уроку

На кінець уроку

  • Я щасливий і радісний

  • Мені добре

  • Я не дуже впевнений у собі

  • Я хвилююся

  1. Самовизначення учнів до діяльності на уроці (розвиток особистісної компетентності)

Бесіда.

Учитель: – На ваших обличчях заіскрилися промінчики добра. З допомогою цих промінчиків ми і розпочнемо роботу. На урок ми візьмемо:

2 слайд

У – увага

Р – розум

О – охайність

К – кмітливість

    • А чи знаєте ви, як називають людей, які піднімаються у гори, підкорюють вершини. (Альпіністи) (розвиток комунікативної компетентності)

3 слайд

Фото альпіністів, які піднімаються в гори

    • Сьогодні ми теж спробуємо бути уявними альпіністами, тільки нам доведеться підкоряти не скелі, а може не менш важку вершину – вершину Знань. А нагородою за нашу роботу буде квітка, яка росте на вершині гори, розквітає один раз на рік , є квіткою любові і щастя. Якщо ми будемо наполегливо працювати, то зможемо зібрати її пелюстки і побачити, який вона має вигляд.

( Середина квітки прикріплена на дошці, а пелюстки будуть кріпитися залежно від того, як діти будуть переборювати сходинки Знань)

    • І тому треба пройти такі сходинки.

(На дошці прикріплено зображення гори і визначені сходинки з альпіністом)

    • Першу сходинку «Настрій» ми вже пройшли. Прикріпляємо першу пелюстку.

підкорення

вершини

працюю без

підтримки

аналіз

побаченого

хвилинка –

цікавинка

відпочинок

дослідження

синоптичні спостереження

настрій

  1. Фенологічні спостереження

Учитель: – Альпіністи - сміливі люди, але перш ніж іти у похід, треба знати, що говорять синоптики.

    • Скажіть, у яку пору року буває заметіль, завірюха? (Узимку)

4 слайд

Зображення зимового пейзажу

  1. Метод «Мікрофон» (розвиток соціальної компетентності)

Учитель: – Багато ознак у красуні зими.

Згадаємо їх по піктограмах

(На екрані зявляються знаки – діти у мікрофон називають ознаки зими)

5 слайд

Ознаки зими

/

1 2 3 4

Відповіді дітей:

  1. Яскраво світить, але не гріє сонце.

  2. День короткий, а ніч – довга.

    • А який сьогодні день: ясний, похмурий чи мінливий ?

    • Вітер був? (північний)

  1. Мороз розмальовує вікна.

    • Яка сьогодні була температура?

  1. Весело скрипить сніг під ногами.

    • Опади сьогодні були?

    • Який сьогодні день тижня? (середа)

    • Яке число? (29)

    • Який зараз місяць? (лютий)

Середа

29 лютого

( На дошку прикріпляється табличка)

    • Ми визначили стан природного середовища. Він сприяє нашому сходженню. Зібралися і рушаймо далі. Так? (так) Якщо так, прикріпляємо другу пелюстку. (розвиток інформаційної, комунікативної компетентності)

  1. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда.

Учитель: – Які зимові прикмети ви знаєте?

  • Якщо взимку багато снігу, то буде багатий урожай.

    • Тобто рослинам під снігом тепло, як нам під ковдрою, тому навесні вони радіють сонечку, бо взимку не замерзли.

Життя рослин залежить від того, чи дощова осінь, чи сніжна зима. Природа не знає пустоти, кожна її частина насичена життям. Усе в природі взаємоповязане.

- Сьогодні ми поговоримо про один із ланцюжків природи.

6 слайд

Зображення різних рослин ( овочі, фрукти, дерева, кущі, ягоди)

    • Як можна назвати всі ці зображення одним словом? (рослини)

    • Як ви вважаєте, про що ми будемо говорити і що вивчати на уроці? (будемо говорити про рослини)

ІV. Повідомлення теми і мети кроку.

Постановка проблемного питання

    • Ми сьогодні будемо підніматися на вершину гори, вивчаючи рослини, з'ясовувати, чим вони відрізняються і для чого потрібні.

    • А також спробуємо відповісти на питання: «Рослини – зелене диво землі?»

("Чи можна назвати рослини зеленим дивом землі ?")

V. Актуалізація опорних знань. (розвиток соціальної компетентності)

Бесіда (Метод «Прес» а) Я вважаю …

б) … , тому що …

- Як ви вважаєте, рослини належать до природи?

(Я вважаю, що рослини належать до природи)

- До якої групи можна віднести рослини?

( Я вважаю, що рослини можна віднести до живої природи)

- Які у вас є докази цього? Доведіть.

( Рослини належать до живої природи, тому що ростуть, живляться, розмножуються, дають плоди, вмирають)

7 слайд

Рослини належать до живої природи

VI. Дослідження. (розвиток пізнавальної, інформаційної, самоосвітньої компетентності)

(Оголошення результатів дослідження, висновки)

  1. Перегляд відеороліка про те, як росте рослина.

    • Альпіністи не тільки підкорюють вершини, але і досліджують природне середовище. Ми теж спробуємо бути дослідниками.

    • Зараз ми подивимось сюжет із фільму «Як починається життя рослини». Спробуйте відповісти на питання: «Що сприяє росту рослини?»

(Перегляд з дітьми сюжету, відповіді дітей)

  1. Оголошення результатів дослідження дітьми

Учитель: – Учні нашого класу теж робили спробу скласти умови для того, щоб виростити рослину.

  1. Учениця

    • Я вирощувала цибулю. Моєю метою було виростити зелені стеблинки. Цибулю я поставила у воду. Кожного дня воду міняла, бо вона змінювала колір і запах. Поставила її на підвіконня, бо рослині потрібно світло. Цибулину я вирощувала 2 тижні. Ось що у мене вийшло.

    • Що потрібно було для того, щоб виростити стеблини цибулі?

(потрібні: вода, повітря, сонячне світло)

  1. Учень

    • Я вирощував квасолю. Для того, щоб вона виросла, я посадив насіння у ґрунт, поставив в освітлене місце, поливав потрошечки щодня (можна поливати і через день). Квасолю я вирощував 2 тижні.

- Що потрібно для гарного росту рослини?

(потрібен ґрунт, сонячне світло, вода, повітря)

  1. Учень

    • Я вирощував квасолю . Посадив насіння у грунт, але зверху накрив коробкою, щоб не було світла. Рослину я поливав кожен день, піднімаючи коробку. Рослина росла слабкою, вона шукала світло.

Висновок:

Для росту рослини потрібне сонячне світло, повітря, грунт і вода. Без світла рослина виростає слабкою.

Робимо загальний висновок про звязок живої природи з неживою природою.

    • Як рослини повязані із сонцем?

Учень. – Життя на Землі без сонця неможливе: якщо перестане світити сонце, то зелені рослини загинуть, бо вони не можуть жити без тепла і світла.

    • Як повязані рослини з повітрям?

Учень. – Наша планета Земля з усіх боків оточена повітрям, яким ми дихаємо. Рослини теж дихають, тому воно потрібне для їх росту.

    • А вода?

Учень. – Без води не може існувати ніщо живе на землі. Вода є всюди – у повітрі, в рослинах, живих організмах. Рослини на 95% складаються з води, тому без води рослина загине.

    • А може рослина рости без ґрунту?

Учень. – У ґрунті є повітря, поживні речовини, він утримує воду, що є необхідним для життя рослин.

8 слайд

Що необхідно для життя рослин?

Учитель.Ми пройшли третю сходинку і довели, що рослини тісно повязані з навколишнім середовищем.

(прикріпляємо третю пелюстку)

    • Ми старалися, працювали і тому нам потрібен відпочинок.

Фізкультхвилинка

    • Добре те, що сонце світить. (руки підняти догори)

    • Добре те, що вітер віє. (імітують, колихання тулубом і руками)

    • Добре те, що ось цей ліс. (присіли)

    • Разом з нами ріс і ріс. (повільно підвелися)

    • Добре те, що в нашій річці. (відвести праву руку, потім ліву)

    • Чиста, не брудна вода. (імітують рухи плавця)

    • І мене матуся рідна. (руки до грудної клітини)

    • Після школи зустрічала. (стрибки)

Учитель. – Сідайте, будь ласка. Відпочили – і далі в путь ( прикріпляємо четверту пелюстку)

VII.Актуалізація пізнавальної діяльності

(Визначення, до яких груп відносяться рослини)

Учитель.Зараз хвилинка – цікавинка. Ми її підготували з дівчатами нашого класу.

(Учениці виходять по одній з табличками із зображеннями рослин різних груп, називають їх)

1 Учениця – «Ялина і каштан – це дерева»

2 Учениця – «Шипшина і малина – це кущі»

3 Учениця – «Волошка і сон – трава – це рослини поля»

4 Учениця – «Ірис і гладіолус – рослини квітника»

5 Учениця – «Огірок і картопля – рослини городу »

6 Учениця – «Латаття біле і глечик жовтий – рослини, які ростуть у воді».

Висновок. – На які групи поділяються рослини?

(дерева, кущі, травянисті рослини)

    • Де ростуть рослини?

(у лісі, в полі, у воді, в саду, на городі)

9 слайд

Групи рослин

- Ми пройшли пяту сходинку і визначили, що рослини належать до різних груп і у них різне середовище для росту.

Тому прикріпляємо пяту пелюстку.

VIII. Аналіз побаченого (розвиток комунікативної і соціальної компетентностей)

Учитель: – Скажіть, а людям рослини потрібні?

(рослини людям потрібні)

    • А для чого?

( щоб їсти, з рослин виготовляють папір, меблі, для краси і радості тощо)

Відео. Слайд – шоу

    • Ми будемо дивитись відео про те, чи дійсно рослини людям необхідні.

    • Ваше завдання дивитись уважно, бо я буду ставити запитання щодо побаченого.

Питання під час перегляду

    • Що дають людям рослини? (їжу ,ліки, корм для свійських тварин)

    • Що рослини виділяють у повітря? (кисень)

    • Що із рослин виготовляють? (різні речі)

    • Що ще дають рослини людям? (знання, прикрашають життя, роблять людей кращими)

    • Які види рослин ви знаєте?

10 слайд

Що дають рослини людям?

Висновок: Рослини дійсно необхідні для життя людей, а також тварин.

    • І ми знову долали чергову сходинку.

Якщо ви її подолали, прикріпляємо шосту пелюстку .

ІХ. Самостійна робота із самоперевіркою (розвиток компетентності саморозвитку)

Друковані аркуші

  1. Покажи цифрами, як із цибулини виростає красивий тюльпан

  2. Покажи стрілочками ,що які рослини дають людям.

Ви справилися з роботою, тоді – це сьома пелюстка.

(Перевірити з аркушем на дошці. Чи правильно ви поставили цифри? Поставте посмішку)

Х. Підведення підсумків уроку. Рефлексія.

    • Прийшов час повернутися до головного питання уроку.

Прочитаємо на дошці:

«Рослини - зелене Диво Землі ? / !»

    • Чи дійсно рослини можна назвати «Зеленим Дивом Землі»?

(Так, тому що… ; Я вважаю, що…)

    • Якщо ви вважаєте, що тема уроку вам сподобалася і ви багато про що дізналися, прикріпляємо восьму пелюстку .

    • Ми піднялися на вершину гори і тому можемо подивитися на квітку, яка росте на її вершині.

    • Подивіться на екран. Ось як виглядає унікальна квітка едельвейс.

11 слайд

Зображення едельвейса

    • Можливо, ми тепер з вами віртуальні альпіністи, бо здійснили такий цікавий підйом на вершину.

    • У листку самовизначення і самооцінки в таблиці настрою поставте «+» у віконечку напроти того обличчя, яке збігається з вашим самопочуттям зараз.

    • Порахуйте пелюстки. Чи всі пелюстки квітки ви зібрали. Якщо всі ,то ви: «Молодці». Якщо ні, то ви добре долали всі сходинки.

    • На цьому наш урок – подорож закінчено. Дякую всім за увагу і за роботу.

Домашнє завдання за бажанням.

- Спробуйте уявити себе квіткою і розповісти про себе (назва, де росте, які умови необхідні для росту, чи дає плоди, тощо). Можна намалювати її.

На екрані відео

«Дива у природі»

    • Ми - люди, спостерігаємо за рослинами, вивчаємо їх. Подивіться, як рослини спостерігають за нами,

Додаткова інформація

Використані джерела і література:

    • В.П. Телячук, О.В.Лесіна «Іноваційні технології в початковій школі». Харків, 2008

    • Л.Л.Власенко, Л.Г.Соколова, О.В.Тимченко «Бінарні уроки в початковій школі». Харків, 2002

    • Ю.Є.Бардакова «Усі уроки природознавства. 1 – 4 класи. Харків, 2008

    • Т.О.Бойко «Методичний порадник». Харків, 2004

    • А.П.Маркова «Формирование мотивации учения». М.: Просвещение. 1990

    • Шуфенгауэр В.Р. Информационные технологии в гимназии - // Образование в современной школе. – 2004г. №9.

    • Інтернет мережа.

Поради щодо логічного переходу від цього уроку до наступних:

- На тему «Рослини» відводиться два уроки. Тому, на першому уроці, діти дізналися про види та групи рослин, їх природну нішу, значення рослин у житті людей. А на другому уроці треба поговорити про охорону рослин, роль лікарських і кімнатних рослин у житті людей, догляд за рослинами. Можна провести ігри, вікторину – це буде цікаво дітям. Учні мого класу люблять грати в гру «Що? Де? Коли?». Деякі пишуть питання, кладуть у конверти або у «чорну» скриньку для гравців команд. Можна використовувати компютерні навчальні ігри для повторення. Граючи у такі ігри, діти добре запам’ятовують матеріал, цьому сприяє безпосередня обстановка і цікава форма.

10

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись