Роль народної пісні в оповіданні Р.М.Рільке „ Пісня про Правду”.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку. Роль народної пісні в оповіданні Р.М.Рільке „ Пісня

про Правду”.

Мета уроку: показати роль народної пісні в долі окремої людини і суспільства в оповіданні Р.М.Рільке; розкрити значення українського національного колориту у творі;

розвивати навички абстрактного мислення, виразного читання, зв’язного мовлення ( логічність, послідовність, доказовість);

виховувати шанобливе ставлення до української культури, почуття свідомого патріотизму.

Якою ж любов’ю та повагою треба було

пройнятися до цього народу, щоб так глибоко,

переконливо передати його дух, мрії,

фольклорні традиції, віковічні сподівання та

прагнення.

Алла Євграфова

Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знаь учнів.

1 ряд. Вільне письмо. Українська народна пісня…. ( учні висловлюють думки про українську пісню).

2 ряд. Сенкан „ Пісня ”.

Пісня

Мелодійна, милозвучна ( патріотична, історична)

Звучить, надихає, пробуджує.

Найцінніше надбання нашого народу.

Скарб (молитва, мистьецтво)..

Учні визначають тему, завдання уроку.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Українська народна пісня – одне з найцінніших надбань українського народу. Коли вона звучить, серце не може залишитись байдужим і холодним, бо в ній стільки трепетної щирості, ніжності, відвертої довіри. Вона сама історія, душа народу. У пісні відбиті мрії та прагнення українців. Вона, як молитва, промовляє до сердець мільйонів, міцно входить до свідомості слухача. Тож і не дивно, що наша народна пісня зачарувала Р.М.Рільке не тільки унікальною мелодією, а й глибокою вірою, чулістю до всього Божого творіння. Провідною для Рільке була тема мистецтва в світі і житті людини. На прикладі оповідання „ Пісня про Правду” ми спробуємо дати відповідь на питання: „Яка ж роль народної пісні в оповіданні „ Пісня про Правду” ?”

  1. Робота над темою уроку.

    1. Оголошення теми, мети, епіграфа уроку.

    2. Метод „ Продовж речення”.

Українська народна пісня - це…

Теми укр..народних пісень…

Кобзарі – це ….

Їх так називали, тому що …

Найвідоміші серед кобзарів …

Кобзаря у оповіданні „Пісня про Правду ”звали…

Вчитель. А чи знаєте ви, що прототипом кобзаря Остапа був Вересай Остап Микитович? Чому саме він, нам допоможуть зрозуміти учні, які готували проект по цій темі

    1. Перегляд учнівського проекту „Кобзар Остап Вересай”.

    2. Бесіда.

За яких обставин з’являється кобзар Остап в оповіданн” Пісня про Правду”? ( с.150 - 151)

Чи погоджуєтеся ви з Р.М.Рільке, який стверджує, що Остап обраний самим Богом? ( він не такий як усі сліпий)

Що вказує на близькість Остапа до Бога? Аргументуйте(входить до хати з променем світла, витісняє темряву, безпомилково тричі вклоняється до ікони , заходить у хату до Петра, людини близької до Бога ).

Виразне читання гри старого кобзаря ( с.151 - 152)

Чому автор, який до цього передав зміст дуже коротко, робить такий детальний опис? ( показати вплив мистецтва на душу людини, як пробуджується душа )

    1. Виразне читання пісні учнями.

Скільки разів і з якою інтонацією автор виконує пісню? ( 1 – скарга, 2 – докір, 3 – наказ, гнів, захват).

Як реагують слухачі на кожне виконання пісні?

    1. Прослуховування аудиозапису „ Пісня про Правду”.

З якою інтонацією сучасний автор виконує дану пісню?

    1. Практична робота. Знайти художні засоби, які автор використовує для зображення Правди та протиставлення їй Кривди.

1 ряд. Антитеза. ( правда – кривда, поєна медами – топтана ногами, під п ятою лютого закону – з панами в світлиці, сидить у темниці – сідає до панського столу)

2 ряд. Епітети. ( горлиця крилата. Свята правда, мати рідна, сірома гола).

3 ряд. Метафори ( поєна медами).

    1. Складання інформаційного грона.

Образ Правди Образ Кривди

її виразники її виразники

А чи звернули ви увагу на те, як пишеться в назві оповідання слово правда.

Чому? ( Правда – це сам Бог, істина, справедливість, це християнські цінності, за які треба боротися)

Проблемне питання. Яка ж роль пісні ( мистецтва) в житті людини? ( на думку Рільке – пісня - це одкровення, що спадає на людей, вона дає змогу побачити душу інших. Сакральне значення пісні і стало тим, що назавжди об’єднало Рільке та Україну. Відчуття єднання з Богом, вічністю, простором за словами письменника дає пісня(мистецтво). Україну він вважав своєю духовною Батьківщиною.)

Звернення до епіграфа.

    1. Прослідкуємо, якою зображує Україну Рільке в оповіданні „ Пісня про Правду”

Завдання. Скласти асоціативний ряд „ Україна …”, що виникає після прочитання даного оповідання.

Україна – кобзар, ( дванадцятиструнна бандура, пісня, козаки, селяни, боротьба за справедливість, Правду, заклик до боротьби, пробудження національної свідомості, Бог, християнські цінності)

  1. Підбиття підсумків уроку.

Ми маємо вчитися у Р.М.Рільке…

Я зрозумів…

Для мене було цікаво дізнатися…

Або метод „Прес”

Доведіть, що пісня впливає на пробудження національної свідомості на прикладі оповідання „ Пісня про Правду”

Я вважаю…

Тому що…

Наприклад ( прикладом може слугувати)…

Отже…

Вчитель.

Рільке вчить нас відчувати свою національну приналежність, шанувати те, що шанували наші діди і прадіди. Якщо наша рідна земля, наша пісня так вразила і надихнула іноземця на творчість, то як ми можемо її не шанувати, не берегти для майбутніх поколінь.

  1. Домашнє завдання. Скласти сенкан до слова Правда, Кривда.

Підготувати за підручником вікторину по біографії Дж Свіфта.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
6
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!