Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Роль музики у формуванні емоційного інтелекту дитини

Музика

Для кого: Дорослі

24.08.2021

87

7

0

Опис документу:
Розвиток емоційного інтелекту відбувається в емоційно забарвлені моменти життя. Приділяючи належну увагу емоційному вихованню власної дитини, батьки отримують непоганий шанс виховати цілісну та впевнену в собі особистість.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«Музичне виховання – це не виховання музиканта, а насамперед виховання людини» 


Василь Сухомлинський


Незважаючи на те, що поняття “емоційний інтелект людини” виникло не так давно, а саме наприкінці ХХ ст., сьогодні його сміливо можна назвати трендом. Дослідження цього явища тривають досі, і значення цього поняття в системі сім’ї, в освітньому процесі й процесі становлення особистості - тема дуже популярна.


Доведено, що одна з найважливіших ролей у формуванні емоційного інтелекту належить музичному мистецтву, адже саме музика як найкраще передає емоційний світ людини, знаходить відгук у людському серці в моменти радості або печалі, спокою чи збудження, викликає сильні почуття і навіть допомагає долати стрес. Недарма психологи використовують такий вид оздоровчої техніки, як музикотерапія, і він демонструє дивовижні результати. Музика здатна лікувати не лише душу, а й тіло, впливаючи на клітинному рівні на весь наш організм. Музика - це комплексний подразник, який викликає цілісну реакцію всієї біологічної системи.


Ще перебуваючи в утробі матері немовля вже розпізнає звукові вібрації і активно на них реагує. Мами знають, що у відповідь на гучну і динамічну музику дитина починає активніше рухатись, а “слухаючи” повільну і тиху мелодію вона ніби завмирає. Вчені припускають, що в процесі сприйняття музичного ритму біоритми мозку мимоволі налаштовуються на ту саму частоту. В момент, коли мозкові ритми збігаються із музично-ритмічною пульсацією, можуть виникати дуже сильні емоції.

То ж, не дивно, що після народження маленька людина вже має певний естетичний досвід і навіть музичний смак, який, звісно ж, абсолютно збігається зі смаком матері. Вони протягом дев'яти місяців разом слухали однакову музику, і напевно вона викликала в обох позитивні емоції.

 

Для дитини раннього віку мама залишається найріднішою істотою, а її голос звучить, як найкрасивіша музика. Мама є незаперечним авторитетом, і тому саме їй належить почесний обов’язок - формувати ази емоційного інтелекту за допомогою музичного мистецтва. Хоча, як показує практика, тато, бабуся, дідусь чи інші члени родини при бажанні можуть впоратись із цим завданням не гірше за маму. В сім'ях, де живе довіра й любов, сповідуються принципи взаєморозуміння і панує атмосфера емоційного комфорту жодних проблем із вихованням духовно розвиненої особистості не виникає.



У віці від одного до трьох років малеча сприймає музичні твори надзвичайно емоційно і бурхливо на них реагує. Це дає змогу дорослим чітко зрозуміти, що відчуває малюк, визначити, подобається йому твір, чи ні.

У цей період варто пропонувати дитині невеликі за об’ємом різнохарактерні п’єси, що мають елементи ілюстративності і яскраву колористику. 


Починаючи з трьох років з дітьми варто обговорювати прослухані музичні фрагменти, ділитися враженнями, розповідати про відчуття і порівнювати їх. Якщо ви зі своїм чадом в момент прослуховування музичного твору разом мріяли про щось приємне, або вам обом захотілося танцювати - ви перебуваєте на одній емоційній хвилі, і це дуже гарний показник.

 

У п'яти-шести річному віці хлопці і дівчата готові до сприйняття супутньої інформації. Їм можна розповідати про музичні стилі і жанри, про композиторів і країни, де вони створювали свої шедеври. Для дітей цієї вікової групи буде цікавою спроба візуалізації музичних образів. Абстрактний малюнок, створений під час прослуховування музичного твору, може багато розповісти батькам про внутрішній світ дитини, про особливості її характеру. Образи, які дитяче серце створює під час слухання музики, яскраво ілюструють рівень її психоемоційної зрілості та інтелекту.

 

Приділяючи належну увагу емоційному вихованню власної дитини, батьки отримують непоганий шанс виховати гармонійно розвинену та впевнену в собі особистість, і для цього не обов’язково бути фаховим педагогом чи музикантом.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.