і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • "РОЛЬ І МІСЦЕ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ БІБЛІОТЕКИ У НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАГАЛЬНООСВІТІНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ"

"РОЛЬ І МІСЦЕ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ БІБЛІОТЕКИ У НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАГАЛЬНООСВІТІНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

РОЛЬ І МІСЦЕ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ БІБЛІОТЕКИ У НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАГАЛЬНООСВІТІНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Щоб бути готовими до повноцінного життя, наші учні повинні навчитися конструктивно і раціонально мислити, вирішувати проблеми, шукати й користуватися інформацією, ефективно взаємодіяти та знати нові технології. «Хто володіє інформацією –той володіє світом,» - думка не нова, але на сьогодні як ніколи актуальна. Та оволодіти сучасним потоком інформації, що за своїми масштабами нагадує розбурхану стихію – справа не з легких. Й інформацією на традиційних носіях учневі нашого часу не обійтися, навіть виконуючи завдання в рамках шкільної програми (а тим більше, навчаючись у закладі академічної освіти, яким, наприклад, є гімназія). Процес навчання, заснований на інформаційних ресурсах, вимагає від учнів ефективного використання інформації незалежно від форматів, як друкованих, так і електронних ресурсів.

І хто ж, як не шкільний бібліотекар (який одночасно є представником двох галузей – культурної й освітньої, що очевидно вже з назви посади), має навчити дитину отримувати інформацію й користуватися нею. Адже тільки в бібліотекаря, який працює у навчальному закладі, є унікальна можливість поєднати процес бібліотечно – інформаційного обслуговування з освітнім процесом.

Інформатика – одна з спеціальних дисциплін бібліотечних факультетів. Отож сучасний бібліотекар просто зобов’язаний в достатній мірі володіти всіма можливими прийомами отримання, обробки, зберігання та розповсюдження інформації. Наявність комп’ютерної оргтехніки в бібліотеках на сьогоднішній день – не розкіш, а вимога часу, і тим більша вимога – комп’ютерний «лікбез» для бібліотекарів. Не було б зайвим залучати до програми «Intel® Навчання для майбутнього». Отримані при прослуховуванні цього курсу знання придадуться на будь – якому етапі бібліотечної роботи - від автоматизації процесу обробки нових надходжень до унаочнення бібліотечних уроків.

Рухаючись в ногу з часом, шкільна бібліотека неминуче трансформується у інформаційний центр. В чому різниця? Почнемо з назви - не «сховище книжок», а «центр, в якому зберігається інформація». Інформація – на будь – яких видах носіїв: звичайно ж, на паперових (без книг, газет, журналів бібліотека – не бібліотека), магнітних (касети, відеокасети), на дисках та дискетах. У відповідності до носіїв мають бути й пристрої для зчитування з них інформації: телевізори, магнітофони, відеомагнітофони й знову ж таки комп’ютери. А також зручні місця для користувачів. Отже, змінюється й зовнішність бібліотек.

Інформатизоване життя вимагає змін не тільки косметичних. Одна з головних характеристик якісної інформації – її оперативність, своєчасність. Перша інформація, яка потрібна користувачеві від бібліотеки – чи наявний у фонді потрібний йому документ. Отримати цю інформацію точно, швидко й зручно (а також зменшити час на обробку нових надходжень) дозволяє каталог, картотека, які існують у електронній формі. На жаль, шкільні бібліотекарі, та й бібліотекарі взагалі не мають інформації про новинки в цій галузі, але, запевняю вас, найпростіший електронний каталог значно зекономить дорогоцінний час. Окрім того, фрагменти каталогу або окремі картотеки є можливість у будь – який момент роздрукувати й отримати таким чином тематичний бібліографічний список.

Якщо потрібна інформація у фонді відсутня, за допомогою пошукових систем «Іnternet» можливо відшукати її, надрукувати, зберегти, поповнивши тим сам фонд бібліотеки. (Якщо є змога й потреба, цей вид послуг може стати додатковим джерелом отримання коштів на розвиток бібліотеки). Таким чином у фонд можна отримати не тільки фактографічну інформацію, а й художню літературу з Інтернет – книгарень.

При навчанні дітей бібліотечно – бібліографічним знанням бібліотекарю доцільно включити до програми й елементи інформатики (можна за допомогою проведення інтегрованих уроків). Ідеальна наочність для таких уроків – мультимедійні презентації, створені в програмі «Power Point». Яскраве, доступне, об'ємне, рухливе супроводження на кожній парті – це реально. До того ж, користуючись цією наочністю, діти отримують й закріплюють елементарні навички роботи з комп’ютером.

Немаловажливий бік питання – виникнення можливості для видавничої діяльності – від вже названої бібліографічної продукції до збірок творів талановитих читачів. І, як приємний додаток, естетика в оформленні документації та заходів.

І не слід лякатися, що комп’ютер, з'явившись у бібліотеці, витіснить книжку. Незважаючи на всю привабливість електронних форм надання інформації, друковані матеріали, вірогідно, будуть завжди користуватися великим попитом. З книжками й журналами легко працювати, оскільки вони не потребують спеціального обладнання, спеціальних вмінь від користувачів, вони дають значно більше зорової інформації, ніж будь – який монітор. Крім того, книги друкувалися протягом століть, і значна частина інформації, яку вони вміщують, ніколи не буде закладена до пам'яті комп’ютера.

Однак комп’ютери можуть вирішити проблему віддаленого доступу до потрібної інформації, книги або статті. Підключений до «всесвітнього павутиння», він дає змогу користуватися не тільки ресурсами інформаційного центру, але й набагато віддаленіших фондів та баз даних. Цією інформацією можна оперувати за допомогою найпростішого інтерфейсу, і хоча фона буде надходити з різних систем, її можна впорядкувати на основі механізму по стандартизації.

То що ж дає оновлена бібліотека – інформаційний центр загальноосвітньому навчальному закладу?

По – перше, прогресуючу якість обслуговування користувачів (а задоволений клієнт – постійний клієнт).

По – друге, самозбагачення бібліотеки інформацією.

По – третє, розширення можливостей задоволення інформаційних потреб читачів (як наслідок – своєчасно й якісно виконані завдання, отримання нових знань).

По – четверте, залучення до користування бібліотекою нових читачів (тих, які початково віддають перевагу комп’ютеру).

По – п’яте, закріплення навичок користування комп’ютером (що немаловажливо в сучасному світі), і поруч з цим – пошуку і використання інформації.

По – шосте, заохочення дітей до творчої діяльності. Адже для кожного письменника – початківця важливо отримати свою першу читацьку аудиторію, а бібліотека здатна її забезпечити.

Перелік можна було б продовжувати безкінечно, і кожен пункт цього переліку додає впевненості в тому, що бібліотека - інформаційний центр для кожної школи – це необхідність, це користь, це просто – вимога сьогодення!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Виступ на методичному об'єднанні бібліотекарів загальнооосвітніх навчальних закладів
  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    12 Клас
  • Тип
    Стаття
  • Переглядів
    50
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    ZL463486
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь