Роль хореографії у формуванні гармонійної всебічно розвиненої особистості дошкільника

Опис документу:
У статті розкривається роль хореографії у формуванні гармонійної всебічно розвиненої особистості дошкільника

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Валівоць І.Ю.,

керівник гуртка хореографії,

м.Хмельницький

Роль хореографії у формуванні гармонійної всебічно розвиненої особистості дошкільника

Протягом століть одним з універсальних засобів виховання було і залишається мистецтво, яке представляє цілісну картину світу в єдності думки і почуття, в системі емоційних образів. У процесі історичного розвитку мистецтво виступає і як зберігач морального досвіду людства.

Дошкільний навчальний заклад має створити такі умови навчання і виховання кожного індивіда, при яких зникла б сама можливість диспропорції між інтелектуально-теоретичним, художньо-естетичним, моральним, фізичним і емоційним розвитком особистості[6]. А також створити усі необхідні умови для всебічно гармонійного розвитку особистості дошкільника.

Дошкільний вік – це період закладання фундаменту, на якому буде засноване все подальше життя людини. Моральне, художньо-естетичне виховання є важливою складовою того «цементу», на якому буде будується життєва платформа людини. Одним із засобів, який допомагає втілювати в життя даний напрямок є хореографія.

Хореографія – засіб плекання в маленької людини духовних і фізичних потенціалів для успішного майбутнього. Багатство внутрішнього світу, розвинена фантазія, уява будуть надійним супутником успішної юдини. І,звичайно, не можна випускати з уваги таку не останню складову, як здоров'я. Причому мова йде не тільки про здоров'я біологічне яке підтримується фізичними навантаженнями, але й психологічний комфорт гармонійності особистості, досягається за допомогою впливу музики і можливості самореалізації в танці [4].

Отже, говорячи про заняття хореографією в дошкільному віці, основна мета педагогічної діяльності – естетичний розвиток якостей особистості дитини засобами вивчення хореографічного мистецтва. Для досягнення чого ми бачимо необхідним вирішувати такі завдання:

1. Прищеплювати інтерес до хореографічного мистецтва, застосування різноманітних форм і методів роботи (проведення занять у спеціально обладнаному залі; перегляд балетних спектаклів, вистав, концертів як на професійних театральних сценах, так і за допомогою використання технічних засобів навчання (телевізор, відеомагнітофон, СД програвач і т. д.)).

2. Розвивати естетичне сприйняття, уявлення; сприяти формуванню музичного, художнього смаку, шляхом підбору цікавого музичного матеріалу; проведенні інтегрованих занять з хореографії, що включають використання таких видів художньо-творчої діяльності як музика, література.

3. Виховувати природне спонукання і творчий підхід до діяльності, за рахунок розвитку інтересу і застосування різноманітних ігрових прийомів і методів навчання, а також спільного з дітьми та батьками створення барвистих костюмів для виступів.

4. Навчати основам грамотного виконання хореографічних вправ, відповіднодовіковихпсихофізіологічнихособливостейрозвиткудітейдошкільноговіку.

5. Зміцнювати здоров'я, коригувати поставу дітей за рахунок систематичного та професійного проведення занять, заснованого на класичних педагогічних принципах навчання і впровадження інноваційних форм і методів виховання дошкільнят [3].

Розглянувши усі завдання, які ставить перед собою хореографія у дошкільному навчальному закладі, ми можемо розуміти, що вплив хореографічного мистецтва на розвиток особистості дитини важко переоцінити:

  • Це - задовільнення потреби дитини у танцювально-ритмічних рухах, адже всі діти з великим задоволенням беруть участь у виконанні танців;

  • Своєчасне виявлення здібностей дитини до занять  хореографією;

  • Розвиток природних задатків;

  • Підсилення всихфізіологічних процесів та функціональних можливостей  організму  дитини;

  • Покращення роботивсих органів та систем, формування навички психорегуляції;

  • Формування елементарної основихо реографічної культури;

  • формування  у дитини поняття про гарну поставу та її вплив на естетичний вигляд людини;

  • виховання   дисциплінованості;

  • формуванняу дошкільників вміння діяти у колективі, допомагати одне одному;

  • розвиток художнього смаку та емоційної сфери дитини;

  • формування позитивної форми поведінки та спілкування;

  • і як кінцевий результат, - виховання всебічнорозвиненої, впевненої в собі особистості [1].

Хореографія таїть у собі величезне багатство для успішного художнього і морального виховання. Вона поєднує в собі не тільки емоційну сторону мистецтва, приносить радість як виконавцю так і глядачеві – хореографія розкриває і ростить духовні сили, виховує художній смак і любов до прекрасного.

Список використаних джерел:

  1. Крижановська О.В. Хореографія і логоритміка як засіб всебічного розвитку дитини [Електронний ресурс]. – Режим доступу : URL : http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/khoreografiya-i-logoritmika-yak-zasib-vsebichnogo-.html

  2. Опришко М.В. Особливості навчання дітей дошкільного віку мистецтву хореографії [Електронний ресурс]. – Режим доступу : URL : festival.1september.ru/articles/604309/

  3. Риндіна О.А. Проект «Танцювальний Клондайк» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : URL : http://dancerussia.ru/publication/253.html

  4. Родіонова О. Всебічний розвиток дошкільнят за допомогою хореографії [Електронний ресурс]. – Режим доступу : URL : http://www.maam.ru/detskijsad/-vsestorone-razvitie-lichnosti-doshkolnikov-posredstvom-horeografi.html

  5. Рудницька О. П. Інтегративні зв’язки у викладанні художньо-естетичного циклу // Початкова школа. – 2001. – № 5. – С. 40–43.

  6. Халабурдіна О. В. Музично-хореографічні традиції України у дошкільній освіті на сучасному етапі /О.В. Халабурдіна // Соціум. Наука. Культура [Електронний ресурс] режим доступу http://intkonf.org/halaburdina-ov-muzichno-horeografichni-traditsiyi-ukrayini-u-dochkilniy-osviti-na-suchasnomu-etapi/

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!