Роль бактерій у природі та значення в житті людини.

Опис документу:
методи і прийоми:1.Візуальний: складання схеми «Значення бактерій». 2. Інтерактивні: карусель, коло ідей, броунівський рух, мозаїка, дерево рішень. 3.. Креативні: метод «якби…», гіперболізації (збільшення об’єкта). 5.Релаксопедичний: психологічне розвантаження

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

колообігу речовин на планеті.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Синтетична.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

Методи і методичні прийоми:
1.Інформаційно – рецептивні:
а) словесний: розповідь, пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2.Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно – пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Візуальний: складання схеми «Значення бактерій».
5. Інтерактивні: карусель, коло ідей, броунівський рух, мозаїка, дерево рішень.
6. Креативні: метод «якби…», гіперболізації (збільшення об’єкта).
5.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв язки: географія, хімія, історія.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка.
Основні поняття та терміни: бульбочкові бактерії, азотфіксація, носток, спіруліна, антибіотики, епідемія, карантин, стерилізація, пастеризація.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

Тестове завдання на “+” та “-“.
1.Бактерії – це одноклітинні організми. –
2.Ціанобактерії мають назву синьо-зелені водорості. +
3.Мікробіологія – це наука про бактерії. –
4.Бактерії самостійно не рухаються. –
5.Коки – паличковидні бактерії. –
6.Лофотрихи мають віяло джгутиків. +
7.Бактерія в перекладі означає “паличка”. +
8.Всі бактерії безбарвні. –
9.Стафілококи – гілочка коків. +
10.Аероби дихають киснем. +
11.Розмноження бактерій залежить від умов.+
12.Циста – міцна оболонка.+
13.Одна і та ж бактерія може бути корисна і шкідлива. +
14.Найбільше бактерій у грунті.+
15.Деякі корисні копалини утворилися за допомогою бактерій.+

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Проблемне запитання:
-Важко повірити, але існування життя на планеті залежить багато в чому від бактерій. Чи дійсно це так, будемо з’ясовувати.

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Розкрити взаємозв’язки бактерій з іншими живими організмами.

Значення бактерій.

1.Ціанобактерії зробили можливість існування на планеті грибів. рослин, тварин.
2.Бактерії відіграють санітарну роль – бактерії гниття.
3.Здійснюють процеси ґрунтоутворення (сапротрофні).
4.Бульбочкові бактерії засвоюють з грунту азот і перетворюють його на доступну для споживання рослинами форму.
5.За участю бактерій відбувається утворення газу та нафти.
6.Бактерії використовують для отримання кисломолочних продуктів, оцтовокислих, дублення шкур, виготовлення волокна з льону.
7.У мікробіологічній промисловості застосовують для отримання антибіотиків, вітамінів.
8.Використовують для знищення комах-шкідників, підвищення врожайності, очищення стічних вод.
9.Викликають хвороби – туберкульоз, тиф, чуму, ангіну, дифтерію, ботулізм…
10.Створюють “цвітіння” води разом з водоростями, чим спричиняють пошкодження водоймищ.
11.У Японії та Китаї такі водорості як носток та спіруліну люди вживають у їжу.
12.На плантаціях рису ціанобактерії використовують як добриво, завдяки їх здатності до азотфіксації.

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Опрацювати матеріал підручника про бактеріальні хвороби, причини зараження ними, шляхи проникнення бактерій та заходи профілактики.
Розглянути малюнки тварин, які є переносниками збудників бактеріальних хвороб.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Важлива роль бактерій і ціанобактерій у природі полягає в забезпеченні родючості ґрунтів, очищенні водойм, утворенні покладів залізних руд, родовищ нафти, природного газу тощо.
Оселяючися в організмах інших істот, одні види бактерій спричиняють різноманітні захворювання, інші, навпаки, можуть приносити їм користь.
Поширення хвороботворних бактерій можливе повітряно-крапельним шляхом, із сирою водою, їжею або через укуси кровосисних комах чи кліщів.
Для запобігання захворюванню на бактеріальні хвороби слід виявляти та лікувати хворих людей і тварин, зокрема за допомогою антибіотиків. Також запроваджують карантин та профілактичні щеплення.

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
6
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!