і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Роль бактерій у природі та значення в житті людини.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

колообігу речовин на планеті.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Синтетична.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

Методи і методичні прийоми:
1.Інформаційно – рецептивні:
а) словесний: розповідь, пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2.Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно – пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Візуальний: складання схеми «Значення бактерій».
5. Інтерактивні: карусель, коло ідей, броунівський рух, мозаїка, дерево рішень.
6. Креативні: метод «якби…», гіперболізації (збільшення об’єкта).
5.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв язки: географія, хімія, історія.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка.
Основні поняття та терміни: бульбочкові бактерії, азотфіксація, носток, спіруліна, антибіотики, епідемія, карантин, стерилізація, пастеризація.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

Тестове завдання на “+” та “-“.
1.Бактерії – це одноклітинні організми. –
2.Ціанобактерії мають назву синьо-зелені водорості. +
3.Мікробіологія – це наука про бактерії. –
4.Бактерії самостійно не рухаються. –
5.Коки – паличковидні бактерії. –
6.Лофотрихи мають віяло джгутиків. +
7.Бактерія в перекладі означає “паличка”. +
8.Всі бактерії безбарвні. –
9.Стафілококи – гілочка коків. +
10.Аероби дихають киснем. +
11.Розмноження бактерій залежить від умов.+
12.Циста – міцна оболонка.+
13.Одна і та ж бактерія може бути корисна і шкідлива. +
14.Найбільше бактерій у грунті.+
15.Деякі корисні копалини утворилися за допомогою бактерій.+

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Проблемне запитання:
-Важко повірити, але існування життя на планеті залежить багато в чому від бактерій. Чи дійсно це так, будемо з’ясовувати.

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Розкрити взаємозв’язки бактерій з іншими живими організмами.

Значення бактерій.

1.Ціанобактерії зробили можливість існування на планеті грибів. рослин, тварин.
2.Бактерії відіграють санітарну роль – бактерії гниття.
3.Здійснюють процеси ґрунтоутворення (сапротрофні).
4.Бульбочкові бактерії засвоюють з грунту азот і перетворюють його на доступну для споживання рослинами форму.
5.За участю бактерій відбувається утворення газу та нафти.
6.Бактерії використовують для отримання кисломолочних продуктів, оцтовокислих, дублення шкур, виготовлення волокна з льону.
7.У мікробіологічній промисловості застосовують для отримання антибіотиків, вітамінів.
8.Використовують для знищення комах-шкідників, підвищення врожайності, очищення стічних вод.
9.Викликають хвороби – туберкульоз, тиф, чуму, ангіну, дифтерію, ботулізм…
10.Створюють “цвітіння” води разом з водоростями, чим спричиняють пошкодження водоймищ.
11.У Японії та Китаї такі водорості як носток та спіруліну люди вживають у їжу.
12.На плантаціях рису ціанобактерії використовують як добриво, завдяки їх здатності до азотфіксації.

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Опрацювати матеріал підручника про бактеріальні хвороби, причини зараження ними, шляхи проникнення бактерій та заходи профілактики.
Розглянути малюнки тварин, які є переносниками збудників бактеріальних хвороб.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Важлива роль бактерій і ціанобактерій у природі полягає в забезпеченні родючості ґрунтів, очищенні водойм, утворенні покладів залізних руд, родовищ нафти, природного газу тощо.
Оселяючися в організмах інших істот, одні види бактерій спричиняють різноманітні захворювання, інші, навпаки, можуть приносити їм користь.
Поширення хвороботворних бактерій можливе повітряно-крапельним шляхом, із сирою водою, їжею або через укуси кровосисних комах чи кліщів.
Для запобігання захворюванню на бактеріальні хвороби слід виявляти та лікувати хворих людей і тварин, зокрема за допомогою антибіотиків. Також запроваджують карантин та профілактичні щеплення.

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
методи і прийоми:1.Візуальний: складання схеми «Значення бактерій». 2. Інтерактивні: карусель, коло ідей, броунівський рух, мозаїка, дерево рішень. 3.. Креативні: метод «якби…», гіперболізації (збільшення об’єкта). 5.Релаксопедичний: психологічне розвантаження

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти