і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Родина, сімя, школа - невгасающе вогнище духовності

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №QW583500
За публікацію цієї методичної розробки Островчук Ольга Ігорівна отримав(ла) свідоцтво №QW583500
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Батьківські збори

"Родина, сім'я, школа - невгасаюче вогнище духовності"

"Діти повинні виховуватися не для сьогодні, а для майбутнього,

можливо кращого стану роду людського"

Е. Кант

"З усіх плодів найкращі приносить гарне виховання"

Козьма Прутков

"Головна школа виховання дітей - це взаємини чоловіка і дружини, батька і матері"

В. Сухомлинський

Кл. керівник: (вступне слово)

Шановні батьки, давайте сьогодні поговоримо про ваших дітей, про те яку роль у їх вихованні відіграють родина та школа, тому що родина та школа, громадськість - це соціальні інститути, від злагодженості дій яких залежить ефективність процесу виховання дитини.

Щоб виростити повноцінну людину, культурну, моральну, творчу, інтелектуальну, необхідно, щоб ми всі діяли як союзники. Взаємовідносини родини і школи важливі не тільки в перші роки перебування дитини в школі у дитини, але й у старшому віці, адже саме в школі у дитини з'являються шанс для самовираження, виявлення своїх талантів. Школа ставить перед собою багато завдань: і виховні, і навчальні, і просвітницькі і завжди допомагає батькам при вирішенні багатьох питань виховання, але вона ніколи не зможе конкурувати з родиною. Саме родина є сильним засобом у формуванні особистості дитини.

Ми з вами, вчителі і батьки - вихователі. І наші прагнення абсолютно збігаються - бачити позитивні результати нашої праці, тобто бачити наших вихованців людьми щасливими, самодостатніми, здатними захистити себе в нелегкому житті, знайти і зайняти своє місце в суспільстві, утвердитись у ньому, здобути визнання й повагу серед людей,

Оглянемось на пройдені разом роки учнівства наших дітей. Нині наші діти - десятикласники. Як ви думаєте? Чи сформувались вони як особистості? Які саме особистості: духовні, творчі, інтелектуальні, високоморальні. Ми з вами тоді планували гармонійну особистість, яку маємо разом виховати і роздумували, якими рисами має володіти ця особистість?

Я хочу вам нагадати ці властивості:

- високий рівень розвитку, інтелекту;

- фахова підготовка в умовах профілізації;

- засвоєння культури, традицій свого народу;

- гуманність, доброзичливість, чуйність не тільки на словах, а й на ділі;

- моральна чистота;

- пошана до батьків, старших;

- працьовитість, наполегливість у досягненні мети;

- свідома дисципліна;

- естетичний смак,охайність у всьому: одязі, житті, роботі;

- чемність, ввічливість, висока культура спілкування.

Ось яку особистість ми прагнули виховати, починаючи спільну роботу класного керівника і батьків. Нині, наші 10 класники вже в основному сформовані особистості. Наскільки вони відповідають тим властивостям, про які ми тільки що говорили, і чи значить, що наша програма виховання виконана й бажаний результат забезпечений? Уявіть молоде деревце, яке, тягнучись до сонця, вигнало високе, розпустило гілля, але стовбурець ще тонкий і неміцний. Його може зігнути і зламати сильний вітер. Отак і нашу юну особистість, ще незміцнілу, незагартовану, невипробувану життям, може покривити або зламати оточення.

Закріпити, зміцнити позитивні риси особистості, виробити імунітет проти негативних впливів - це наше теперішнє завдання, і насамперед, сім'ї. бо саме батьки, родина, школа є тим самим найголовнішим осередком, основою здорового суспільства, запорука їх росту і сили.

Отже, головна наша задача - допомогти дитині визнати себе, повірити в себе, в свої можливості і здібності. А в цьому допомагаєте їм ви. Про це ми сьогодні й поговоримо. І почну я із аналізу ваших анкет. А питаннями анкети були:

1. Які питання сімейного виховання вас найбільше цікавлять?

2. З яких питань ви хотіли б отримати консультації?

3. Які методи впливу ви використовуєте у вихованні своїх дітей?

4. Які книжки з виховання дітей у сімї ви читали і чи допомогли вони вам?

5. З яких питань сімейного виховання ви хотіли б придбати літературу?

6. Які труднощі зустрічаєте у вихованні дітей?

7. Що непокоїть вас у поведінці ваших дітей?

8. Хто ы як, на вашу думку, міг би допомогти батькам у вихованні дітей? Чи взагалі потрібна така допомога?

9. Скільки приблизно часу приділяєте своїм дітям щодня?

10. Як ви проводите вільний час?

Отже, аналізуючи ваші анкети, хочу вам дати декілька рекомендацій, порад.

Кл. керівник: Від школи, сімї залежить виховання духовності, розвиток художньо - естетичних цінностей. Художньо - естетичне виховання у сімї - це цілеспрямована система розвитку позитивних емоційних почуттів, здатності сприймати та оцінювати прекрасне в житті, людині, природі, праці, мистецтві, взаєминах, творити прекрасне, жити й працювати за законами краси.

Розвиток творчих, художньо - естетичних здібностей в умовах профілізації 10 кл. проходить через уроки ХК, де учні мають можливість долучитися до прекрасного, відчути і відтворити, розуміти завдяки творам мистецтва, де учні отримують естетичне задоволення на шляху художнього пізнання вітчизняної культурної спадщини. Самореалізуватись, самовиразитись учні мають можливість в позакласній шкільній художньо - естетичній творчості: в гуртках, секціях, різних заходах, святах тощо.

(Фрагменти відео участі учнів в художньо - естетичній діяльності)

Отже, ви мали можливість побачити, як учні долучаються до культурно - естетичного розвитку, як вони мають можливість творчо вдосконалитись і самовиразитись.

- А чи впливають ваші інтереси і уподобання на інтереси і нахили ваших дітей? Чи є подібні, спільні інтереси у вас і у вашої дитини?

Дивимося знову ваші анкети. Аналіз.

- А тепер подивимось, які ж уподобання у ваших дітей.

До вашої уваги інтерв'ю дітей. (відео)

- Чого навчили вас ваші батьки? (Мене навчили...)

Отже, ви побачили, що інтереси, нахили, уподобання у ваших дітей різноманітні.

Кл. керівник: Взаємовідносини і стосунки в сім'ї, родині, особливості спілкування впливають на формування особистості дитини. Всім відомо, що завданнями сімейного спілкування є соціалізація дитини, розширення її кругозору, розвиток творчих здібностей, пізнавальних інтересів, морально - вольових почуттів та якостей. Спілкуючись у родині ви повинні формувати гуманні почуття, враховуючи вікові та індивідуальні особливості дітей у процесі спілкування між членами сім'ї.

- А які сфери та форми сімейного спілкування поширені у вашій родині?

(Спільна побутова праця, трудова діяльність сім'ї, дозвілля, перегляд та обговорення переглянутих кінофільмів, телепередач, активний відпочинок влітку, спорт, сімейні свята).

- А чи залежить характер стосунків ваш і ваших дітей на формування суспільно і психологічно значущих якостей особистості дитини?

- Чи вмієте ви об'єктивно оцінювати свою дитину, що і скільки вона вміє, хоче, в її вмінні дати об'єктивну оцінку елементарних результатів її діяльності?

(Відповіді батьків)

Кл. керівник: Звичайно, ви повинні враховувати потреби і вимоги, характер ваших дітей у спілкуванні.

До вашої уваги вправа

(Роздаю листки і ручки)

Запишіть повне ім'я своєї дитини літерами у стовпчик зліва на сторінці. Визначте рису, яка певною мірою відповідає характеру вашої дитини і починається з цієї букви.

Наприклад: В- вірна, І - ініціативна, Р - рішуча, А - артистична. (але так, щоб відповідала рисам характеру).

Озвучте, будь ласка характер і риси вашої дитини.

Кл. керівник: Знову повернемось до рис характеру, до творчо - інтелектуальних, художньо - естетичних здібностей, які формуються протягом навчання і виховання в школі та сім'ї.

Постійно розвиваючись і вдосконалюючись, людина, подібно до того, хто піднімається на гору, відкриває для себе все більше невпізнаного й незбагненного. "Пізнай себе!" - цей вислів і заклик нашого видатного філософа Г. Сковороди ніколи не перестане бути актуальним. Бо мета життя людини, її вчинки тісно пов'язані й навіть залежні від того, ким вона себе бачить.

- А чи знаєте ви, шановні батьки, про що мріють ваші діти, ким вони бачать себе завтра? Чи вабить їх мистецтво, література, чи бізнес, чи просто робоча професія? Я хочу взнати вашу думку. (відповіді батьків)

Кл. керівник: А тепер, подивимось інтерв'ю ваших дітей. Це фрагмент години спілкування.

- Чи бажаєте ви зробити кар'єру? Що спонукає вас для цього: бажання самореалізації, амбіція, користь чи альтруїзм?

- Що, по - вашому, потрібно для досягнення успіху: талант, працьовитість, воля, удача, протекція?

- Як називають у народі людину, яка не реалізувала своїх природних задатків і можливостей?

- Як ви ставитесь до невдах?

- Чи є у тебе ідеал? Хто це: конкретна людина чи узагальнений образ - втілення позитивних, на твою думку, рис?

- Які людські риси втілені у твоєму ідеалі?

- Що найбільшою мірою вплинуло на формування твого ідеалу? (батьки, школа, ЗМІ, друзі).

- Під впливом чого сформувались твої світоглядні переконання? (суспільного життя, знайомство з історією, ХК...)

- Які риси твоїх батьків, дідів ти успадкував і хотів би передати своїм дітям та онукам?

- Чим керуєшся у думках про майбутню професію? (можливістю реалізувати свої здібності; принести користь Україні; досягти матеріального достатку...)

- Про яку професію ти мрієш і як ти до цього готуєшся?

- З якими людьми тобі цікавіше спілкуватися?

Отже, ваші діти спрямовують свої думки в майбутнє. Своїми думками, словами, справами кожен творить власний життєпис. А ми їм повинні допомогти зосередитись на головних аспектах, у яких проявляється особистість. Спільно ми повинні формувати професійні інтереси, життєві плани. На це і направлена профілізація школи.

Шановні батьки, запам'ятайте, що ви являєтесь прикладом для наслідування вашої дитини, отже, ви повинні висувати насамперед, до себе високі вимоги, до своєї поведінки, праці, до виконання сімейних обов'язків. Ви повинні глибоко знати життя, навчання своєї дитини, її потреби, інтереси, захоплення, переживання. Щоденно виявляти інтерес до її успіхів у навчанні, праці, громадських справах. Ми спільно повинні забезпечити емоційне благополуччя, підтримувати фізичне і душевне здоров'я. Спільні пізнавальні, естетичні, спортивні та інші інтереси та захоплення - основа зближення школи, батьків і дітей, утворення єдності морально - етичних цінностей.

Здоровий морально - психологічний клімат сім'ї - важливий фактор виховання у дитини моральних якостей, психологічної впевненості, душевної рівноваги та комфорту, почуття захищеності.

Проаналізуйте досягнуте і подумайте, що ще можна дати своїм дітям перед тим, як вони розправлять крила й вилетять з школи, рідного дому. Дуже багато, якщо не все, залежить від міцності основи, закладеної школою та родинним вихованням.

Отже, досягти позитивних результатів можна лише при взаємодії сім'ї і школи, при їх тісній співпраці.

А на допомогу я вам даю пам'ятки.

Пам'ятка батькам

1. Обов'язково постійно цікавтесь розвитком, навчанням і поведінкою ваших дітей. Для цього відвідуйте заняття, батьківські збори, зустрічайтесь з класним керівником і вчителями школи.

2 Сприяйте тому, щоб дитина сформувала у собі активну життєву позицію.

3. Вчіть дитину спілкуватися.

4. Вчіть шанувати сім'ю.

5. Подбайте про гарне оточення.

6. Будьте вимогливими.

7. Привчайте до праці.

І закінчу наші батьківські збори словами В.Сухомлинського "Сім'я - перше джерело з якого починається велика ріка почуттів і переконань". А я вважаю, що тільки спільно ми можемо знаходити правильні рішення, переконання і тільки тоді досягнемо успіху.

-

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
розробка батьківських зборів на допомогу класному керівнику
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    6 Клас, 7 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    125
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    QW583500
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти