Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Роль закладів освіти у формуванні нульової терпимості до корупції та вихованні доброчесності в Україні
»
Взяти участь Всі події

Роботи з текстом для 2 класу

Літературне читання

Для кого: 2 Клас

30.03.2020

8785

666

2

Опис документу:
Тексти можна використовувати для позакласного читання або під час дистанційного навчання. До кожного тексту додаються завдання, спрямовані на перевірку розуміння прочитаного твору: тести, вправи на відповідність, правильні та хибні твердження.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Горобчик

Олег Буцень

Маринка вбігла в кімнату весела, задихана і прямо з порога закричала:

Дивіться! Горобчик!

Люда, що сиділа за столом і малювала, відштовхнула стілець і мерщій побігла до сестри.

Де?

Ось, — показала Маринка сіреньку пташку, розтуляючи долоні.

Напевне, з дерева впала й забилась, — сказала мама.

А вона видужає?

Не знаю, треба допомогти їй.

Видужає! Видужає! — закричали дівчатка. — Ми будемо добре доглядати її.

Того ж дня мама дістала в сусідів стару клітку і посадила в неї горобчика. Маринка і Люда поставили йому блюдечко з водою, накришили хліба, насипалиПерший день горобчик сидів у куточку зажурений. Він підібгав під себе лапки і нічого не їв. Але наступного дня вже почав потроху їсти. А ще через кілька днів весело стрибав по жердинках. Надворі булла весна. Дерева стояли зелені, тепло світило сонце.

Якось підійшла Люда до клітки, що висіла на вікні, дивиться: знову зажурився горобчик, забився в куток. Пролетить повз клітку пташка – він весь стрепенеться, зиркне очком і знову замре. Напевне, схотілось і йому політати в синьому небі. Жаль стало Люді горобчика. Відчинила вона дверцята клітки і ….випустила його на волю. Саме тут прибігла до кімнати Маринка. Побачила порожнюю клітку, питає:

- А де горобчик?

- Випустила, - відповіла Люда.

- Ех ти, - кинулась на неї Маринка, - а ще хвалилась, що пташок любиш. Не хочеш ти їх доглядати – от і випустила.

- А от і ні, - засперечалась з нею Люда. – Я більше за тебе їх люблю.

Тест

1. Хто першим побачив горобчика?

А) мама; Б) Люда ; В) Маринка

2. Де мама взяла клітку для пташки?

А) купила; Б) у сусідів ; В) вдома

3. Чому сумував горобчик?

А) через голод; Б) йому було холодно ; В) хотів на волю

4. Хто випустив горобчика на волю?

А) мама; Б) Люда ; В) Маринка

  • Правильні твердження позначити V, а неправильні Х

Люда сиділа за столом і виконувала домашнє завдання.

Мама купила в магазині клутку для пташки.

Навесні горобчик зажурився у клітці.

Люда відпустила горобчика на волю.

  • Заповнити порівняльну таблицю.

Маринка

Люда

Першою побачила горобчика .

Сиділа за столом і малювала.

«Ми будемо добре доглядати пташку!»

Відчинила дверцята клітки і випустила пташку на волю.

«Ех, ти! А ще хвалилась, що пташок любиш!»

  • Встановити послідовність подій.

Люда відпустила горобчика на волю.

Мама дістала в сусідів стару клітку і посадила в неї горобчика.

Маринка принесла горобчика в дім.

Зажурився горобчик, занурився в куток.

  • Поєднати питання з відповіддю

Хто першим знайшов горобчика?

Люда.

Хто відпустив пташку на волю?

Маринка

Чому засумував горобчик?

Тому що хотів на волю.

Легенда про Калинку і Килину

Жили собі мати і донька. Була донька дуже гарна і вміла людей лікувати. Одного разу Калинка у степу зілля збирала, там побачив її пан і хотів собі за жінку взяти. Втікала Калинка скільки сили мала, аж ось попереду річка, а далі вже і бігти нікуди. Вилізла Калинка на вербу, стрибнула у воду і втопилася.

Кожного дня приходила на берег стара Килина – тужила за дочкою. Вросли у берег ноги старенької міцним корінням, руки стали вітами гнучкими, а серце перетворилося на калинові ягідки, що щедро дарує калина людям і пташкам, по сей день людей лікує.

Тест

1. Хто вмів лікувати людей?

А)мама; Б) донька; В) тітка

2. Де пан зустрів Калинку?

А)у степу; Б) біля річки; В) у лісі

3. Як звали маму дівчинки Калинки?

А)Маруся; Б) Галина; В) Килина

4. На що перетворилося серце Килини?

А)малина; Б) калина; В) верба

  • Правильні твердження позначити V, а неправильні Х

    Мати дівчинки Калинки вміла лікувати людей.

    Пан хотів взятии Калинку за жінку.

    Вилізла Калинка на вербу, стрибнула у воду і втопилася.

    Серце Килини перетворилося на вербові котики.

  • Вставити пропущені слова

Була донька дуже _________ і вміла людей __________.

Вилізла Калинка на _____________, стрибнула у __________ і втопилася.

Серце Килини перетворилося на ______________________________________________.

  • Встановити послідовність подій

Кожного дня приходила на берег стара Килина – тужила за дочкою

Вилізла Калинка на вербу, стрибнула у воду і втопилася.

Жили собі мати і донька.

Пан зустрів Калинку у степу.

  • Поєднати питання з відповіддю

    Хто вмів лікувати людей?

    В степу.

    Де Калинка зустріла пана?

    На калинові ягідки.

    На що перетворилося серце Килини?

    Донька Калинка.

  • Характеристика прочитанного твору.

Назва твору

Автор

Жанр

Головні герої

Легенда про пролісок

На дворі стояла сувора зима.

У хатинці, що стояла в горах, жила сім’я. Батько сімейства пішов по світу у пошуках роботи, а дружина і двоє дітей залишилися його чекати. Під кінець січня раптом занедужав хлопчик і знахарка визначила хворобу, але для її лікування потрібні були свіжі квіти і листя.

Відправилася тоді його сестра у пошуках рослин і побачила, що усе навкруги скуто льодом і покрито снігом. Кинулася вона на землю і стала гірко плакати. Ці гарячі і сердечні сльози дівчини пробили сніговий покрив, дісталися до землі і розбудили ніжні квіти – проліски.

Вони почали пробивати собі дорогу через товстий шар снігу і, нарешті, виповзли на поверхню. І усюди, де плакала дівчинка, піднімалися із землі ці квіти. Юна красуня нарвала їх, принесла додому, і братик був врятований.

Тест

1.В яку пору року відбувалися події?

А) взимку; Б) навесні; В) влітку

2.Скільки було дітей в сім`ї ?

А) троє; Б) двоє; В) четверо

3.Куди поїхав тато?

А) на відпочинок; Б) на війну; В) на роботу

  • Правильні твердження позначити V, а неправильні Х

    Надворі булла тепла весна.

    Батько пішов по світу у пошуках роботи.

    Під кінець березня занедужав хлопчик .

    Для лікування хлопчика потрібні були свіжі квіти і листя.

    Матуся пішла до лісу в пошуках квітів

  • Встановити послідовність подій

Юна красуня нарвала квітів і принесла їх додому.

Батько пішов по світу у пошуках роботи.

Сестра пішла до лісу в пошуках рослин.

На дворі стояла сувора зима.

Під кінець січня занедужав хлопчик.

  • Вставити пропущені слова.

Під кінець _________раптом занедужав хлопчик.

___________визначила хворобу хлопчика.

Гарячі сльози дівчини пробили сніговий покрив і розбудили ніжні квіти - ______________

  • Поєднати питання з відповіддю

    В яку пору року відбувалася подія?

    Занедужав.

    Що трапилося з хлопчиком?

    Взимку.

    Які квіти прокинулися з-під снігу?

    Проліски.

  • Характеристика прочитаного твору

Назва твору

Автор

Жанр

Головні герої

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.