Робота з прислів'ями при вивченні української мови в початковій школі

Опис документу:
Дібрані пізнавальні творчі завдання з української мови для роботи з обдарованими учнями, для виховання та стимулювання їхніх пізнавальних інтересів, розвитку допитливості, зацікавленості навчальним матеріалом. Завдання також сприятимуть поглибленню і розширенню знань, позитивної мотивації до навчання. Творчі завдання для учнів 2-4 класів, що можуть бути використані під час освітнього процесу та підготовки дітей до Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Робота з прислівями на уроках української мови в початковій школі

1. Відшукай продовження прислівя.

1. Хто любить свiт, ... тiльки правда зостанеться.

2. Правди ... а неправдою анi до порога.

3. Правдою весь свiт зiйдеш, ... та не всяк тy правду любить.

4. Усяк про правду трубить, ... той любить правду.

5. Усе згине, ... не сховаєш.

2. Запиши прислів’я, поєднавши їх частини. Де потрібно, постав коми.

Хто добре працює нема відпочинку.

Тяжко тому жити а нічого не робити.

Без праці той уміє і відпочивати.

Хотів би все мати хто не хоче робити.

3. Допиши прислiв’я. Пiдкресли антонiми.

Правда солона, а ... .

Умiй сказати, умiй ... .

Руки бiлi, а сумлiння ... .

Далi покладеш, близько … .

На чорній землі … .

4. Закінчи прислів’я.

Шабля ранить голову, а слово … .

Життя прожити – … .

Зробив діло – … .

Слово не горобець – … .

Бджола мала , … .

Книга вчить як … .

5. З'єднай синонімічні пари сталих поєднань слів.

Тримати язик за зубами. 3 гулькин ніс.

Через пень колоду. Ні риба, ні м'ясо.

Як кіт наплакав . Ні пари з вуст.

Ні те, ні се. Тяп та ляп.

6. Установи відповідність між фразеологізмом і його антонімом.

Запиши парами.

Вийти з себе. Душа в душу.

Семимильні кроки. Набратися терпіння.

Як кішка з собакою. Черепаша хода.

Урвався терпець. Опанувати себе.

7. Встав букви , щоб утворилися прислівя.

Ж..тт.. пр..ж..т.. – не п..л.. п.. р.. йт.. .

М..л..ньк.. пр..ц.. кр..щ.. з.. в..л..к.. б..зд..лл.. .

Ш..бл.. р..н…ть г.лв.., а сл..в.. д..ш.. .

Бдж..л.. м..л.., а й т.. пр..ц.. … .

Д..бр.. сл..в.. кр..щ.. з.. ц..к..р і м..д.

8. Поєднай відповідні частини прислів’я.
Природа – наша мати,
• тобі не буде зле.

Не губи живе • дереву гірко.
Зламав гілку • треба її шанувати.

9. Зміни слова в дужках так, щоб утворилися прислів’я.

Добре там (жити), де гуртом (сіяти) і (жати).

Чого (навчитися) того за плечима не носити.

Хто рідної землі (триматися), той від неї сили (набиратися).

Грамоти (вчити) – завжди (пригодитися). 

10. У якому рядку записано прислів’я?

А) Біжить стежина поміж ожини.

Б) Вік живи – вік учись.

В) Один баранець пасе тисячі овець.

Г) Як з гуски вода.

11. Визнач, де прислів’я, загадка, порівняння, запиши в дужках. У споріднених словах познач корінь.

Бджола мала, а й та працює (…).

Леся працьовита як бджілка (…).

Зимою спить, а літом бринить (…).

12. Згадай алфавіт, запиши вислів: 

15,18, 11, 4,1 - 6, 9, 7, 21, 7, 16, 19 10, 18, 1, 18, 31.

18,7 15,21,1,22,1 15,21,1,22,11,23,31 , 1 19,21,10,24,17.

13. Запиши прислів’я, замінивши число відповідним словом.

5 колесо до воза.

7 пятниць на тиждень.

1 книга 1000 людей навчає.

1 учитель краще як 2 книжки.

Лінивий 2 рази робить, а скупий 3 рази платить.

1 літо краще, як 100 зим.

За 1 битого 2 небитих дають.

Краще 1 раз побачити, ніж 3 рази почути.

Знає як своїх 5 пальців.

Заблукав між 3 дубів.

Наговорив 3 мішки гречаної вовни.

14. Запиши прислів’я.
щераКсицяни в меніж, жін равежуль у біне.
муДизебгонюв не вабує.
діПжаличейміканьдаво не чете.

15. Утвори слова, переставивши місцями склади. З перших складів утворених слів склади і запиши прислів’я.
Су, ня, кра; пи, ще, ле; бо, сво, да; ди, є, на; ка, сун, ла; ка, ріл, та; не, ля, во; ка, ми, ніж; жи, чу, нець; ла, же, тин; зяй, ха, ка; ру, па, бок;
ром, не, ба, за. (
Краще своє латане, ніж чуже хапане.)

16. Відгадай слово.

Перша буква стоїть в алфавіті між «о» і «ер», друга – перед «ес», третя – на початку алфавіту, четверта – після «ха», а п’ята – в кінці алфавіту.

Згадай і запиши прислів’я зі словом-відгадкою.

17. З поданих слів склади і запиши прислів’я. Кількома реченнями поясни його значення.

Говори, слухай, думай, а, мало, багато, ще, більше.

18. Відтвори на письмі прислів’я, вставивши пропущені букви.
Пр_вд_ в пр_к_зк_х ш_к_й.
З пр_сл_в’[й]_, [й]_к з п_сн_, сл_в_ н_ в_к_н_ш.
Н_ т_ щ_к_ в р_чц_, щ_б к_р_сь н_ др_м_в.

19. Доповни прислів'я необхідними антонімами.

Порожня бочка гурчить, а повна … . 
З великої хмари … дощ буває. 
Як є початок, то й … буде. 

Маленька праця краща за … безділля.

20. Згадай і запиши прислів’я, у яких є словникові слова.

Наприклад: Лінивому завжди ніколи: вранці росяно, в обід жарко, а ввечері комарі кусають.

22. Згадай і запиши прислів’я, у яких є слова-синоніми.

Наприклад: З лиха та горя склалася доля.

23. Згадай і запиши прислів’я, у яких є слова-антоніми.

Наприклад: На чорній землі білий хліб родить.

24. Згадай і запиши прислів’я, у яких повторюються слова.

Наприклад: Вік живи – вік учись.

25. Запиши слова, що пропущені у приказках та прислів’ях. Якщо зробиш це правильно, то перші літери цих слів утворять ще одне прислів’я.

Літо дає коріння, а осінь – … .

… шия, то ярмо буде.

Хочеш … їсти, треба в воду лізти.

Глибше … – більше хліба мати.

Хоч воду лий в очі, то скаже … їде.

Поки суд та діло, кошеня … з’їло.

Під лежачий … вода не тече.

З гори вскач, … на гору хоч плач.

День у … рік годує.

Тільки став пан – вже поліз на … .

Не нашого поля … .

На городі бузина, а в … дядько.

… багата снігами, а осінь снопами.

Голка мала, … коле дуже.

Загляне сонце і в наше … .

… до корови не ходять.

Хто полю годить, тому … родить.

…-беники, та й поїм вареники.

Відповідь: насіння, аби, рибку, орати, дощ, сало, камінь, а, жнива, екран, ягода, Києві, зима, але, віконце, ясла, жито, еники. Народ скаже – як зав’яже.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.