Робота з LEGO на уроках математики

Опис документу:
Цеглинки LEGO перетворюють сухі математичні числа, поняття в реальні моделі, які можна брати в руки, обговорювати дії з ними, вносити зміни. На уроках математики можна використовувати LEGO при вивченні прямого і оберненого рахунку натуральних чисел, ознайомленні з числами, вивченні складу числа, демонстрації відповідей при усному рахунку, розв’язуванні задач, вивченні логічного матеріалу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

7

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

Кафедра початкової освіти

Авторська розробка

на тему «Завдання з використанням кубиків LEGO на уроках математики.»

Виконала:

Яцків Ольга Миколаївна

вчитель початкових класів

КЗ «Веселівська районна

різнопрофільна гімназія»

Веселівської селищної ради

Запоріжжя

2019

Гра – це творчість, гра – це є праця, а праця – шлях

дітей до пізнання світу.

М. Вашуленко

Вступ

Від самого моменту народження діти навчаються. Вони досліджують світ , торкаючись предметів, беручи їх в руки, пересуваючи з місця на місце. Таким чином в малюків виникають нові ідеї, які вони намагаються втілити в своє реальне життя. Найкраще цей процес проходить через гру, адже для дітей - це спосіб пізнання навколишнього світу. Під час гри розвиваються життєві компетентності. Стаючи частиною гри, дитина занурюється повністю у її процес, втілює власні ідеї, бере відповідальність на себе, взаємодіє з усіма учасниками гри і, таким чином, набуває власний досвід життя. Пізнавати світ через гру та дію набагато цікавіше, ніж просто отримувати теоретичні знання. На сучасному етапі пізнавати, розуміти, вивчати світ через гру на уроках в початкових класах допомагають різноманітні набори LEGO. Граючи з LEGO, у дітей розвивається образне та логічне мислення, фантазія, уява, дрібна моторика.

За допомогою кольорових цеглинок LEGO можна дохідливо пояснити молодшим школярам основні математичні поняття. Ігри з LEGO – це засіб дослідження та орієнтації дитини в реальному житті.

Мета цієї роботи – розглянути методику використання LEGO технології на уроках математики в початкових класах.

Основне завдання – зацікавити дітей, розвинути навички логічного мислення, навчити шукати та пояснювати власні рішення. З цією метою необхідно створити комплексний підхід у вивченні та засвоєнні інформації:

  • через пояснення вчителя, презентацію;

  • виконання завдань за допомогою деталей LEGO;

  • ознайомлення з видами роботи та вправами з використанням деталей LEGO;

  • створення авторських завдань з використанням технології LEGO конструювання.

Основна частина

Цеглинки LEGO перетворюють сухі математичні числа, поняття в реальні моделі, які можна брати в руки, обговорювати дії з ними, вносити зміни. Наприклад, на уроках математики можна використовувати LEGO при вивченні прямого і оберненого рахунку натуральних чисел, ознайомленні з числами, вивченні складу числа, демонстрації відповідей при усному рахунку, розв’язуванні задач, вивченні логічного матеріалу.

Всім відомо, що практичне навчання - один з найкращих способів навчити дитину. Воно розвиває уяву, логічне мислення, тому LEGO – ідеальний варіант для навчання.

Пропоную розглянути вправи та ігри з використанням конструкторів LEGO на уроках математики в початкових класах.

Завдання 1. Вправа «Запамятайлик» (вивчення чисел першого десятка).

Вчитель демонструє таблицю із записаною цифрою, наприклад, 1. Дітям пропонується викласти цю цифру за допомогою цеглинок LEGO.

Запитання до дітей

  • Розкажіть послідовність викладання.

  • Скільки цеглинок використали для викладання одиниці?

  • Якого кольору цеглинки використовували?

Завдання 2. Гра «Рахуємо залюбки» (засвоєння прямого і оберненого рахунку).

Робота в парі. Побудуйте башточку із 10 цеглинок , виставляючи їх по черзі одна на одну і чітко промовляючи число. Потім розберіть башточку , забираючи по одній цеглинці і чітко промовляючи число.

Завдання 3. Гра «Світлофорчик» (закріплення понять зверху, знизу). Покладіть перед собою цеглинку жовтого кольору, зверху над нею - цеглинку червоного кольору, знизу під нею – цеглинку зеленого кольору.

Запитання до дітей

  • Скільки цеглинок виклали?

  • Назовіть кольори цеглинок зверху вниз і навпаки .

  • Що нагадує розташування кольорів в такій послідовності?

  • На який сигнал світлофора можна переходити вулицю?

Руханка. Вчитель демонструє цеглинку певного кольору - діти виконують необхідні рухи (червоний – стояти, жовтий – потираємо руки, зелений – тупаємо ніжками).

Завдання 4. Завдання на закріплення понять зліва, справа. Покладіть перед собою цеглинку червоного кольору, зліва від неї 2 цеглинки довільного кольору, справа – 3 цеглинки довільного кольору.

Запитання до дітей

  • Скільки цеглинок виклали?

  • Назовіть кольори в ланцюжку зліва направо і навпаки.

Завдання 5. Вправа «Графічний диктант»

Покладіть горизонтально цеглинку кольору сонечка, справа покладіть одну цеглинку кольору травички, до верхнього правого куточка другої цеглинки прикладіть цеглинку кольору прозорого неба, поруч покладіть цеглинку кольору маку, до верхнього правого куточка попередньої цеглинки кольору водички , поруч покладіть цеглинку кольору апельсина.

Запитання до дітей

  • На що схожа викладена фігура?

Завдання 6. Завдання для усного рахунку(додавання і віднімання в межах 6)

  1. Покладіть 2 цеглинки довільного кольору. Докладіть стільки цеглинок, щоб їх стало 5.

  2. Покладіть 6 цеглинок, заберіть стільки цеглинок, щоб їх залишилося 2.

  3. Покладіть 2 цеглинки, докладіть ще 3. Скільки цеглинок стало?

  4. У мене 3 цеглинки, а у вас на 3 більше. Викладіть необхідну кількість цеглинок.

  5. У мене 5 цеглинок, а у вас на 2 менше. Викладіть необхідну кількість цеглинок.

Завдання 7. Гра «Так – ні» (завдання на закріплення складу числа 7)

На екрані демонструються вирази 4+3=7 3+4=7 5+2=6

6+1=7 2+5=7 1+6=6

Цеглинка червоного кольору – «так», жовтого – «ні».

Завдання 8. Гра «Будівельники» (завдання на закріплення віднімання 1).

Збудуємо чотириповерхову вежу. 1-й поверх – 5 цеглинок, 2-й поверх – на 1 цеглинку менше, ніж у першому, 3-й поверх – на 1 цеглинку менше, ніж у другому, 4-й поверх – на 1 цеглинку менше, ніж у третьому.

Завдання 9. Розвязуємо задачу.

Цуценя Маршал зробило 3 добрих справи, а цуценя Зума – 2 справи. Скільки добрих справ зробили цуценята разом ?

Завдання 10. Завдання логічного спрямування.

Візьміть до рук три цеглинки: червоного, зеленого і синього кольору. Викладіть їх в певній послідовності. Перша – не синя і не червона, друга – не зелена і не червона.

Висновки

Використання цеглинок LEGO на уроках математики дозволяє не тільки полегшити засвоєння основних математичних понять, але й сприяє підвищенню рівня комунікативної компетентності, розвитку творчого потенціалу дитини, підвищенню рівня соціальної адаптації, забезпечує кожній дитині свободу розвитку, запорукою якого є докладання дитиною власних зусиль до досягнення результату в будь–якій діяльності.

Список використаних джерел та посилань

  1. Рома О. Гра по-новому, навчання по-іншому. Методичний посібник. [Електронний ресурс] / Оксана Рома // The LEGO Foundation. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/nova-ukrainska-shkola/LEGO/po-novomu-navchannya-po-inshomu.pdf.

  2. Колєснікова С. І. Використання кубиків LEGO на уроках математики [Електронний ресурс] / Світлана Іллівна Колєснікова. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/didaktichni-materiali-vikoristannya-kubikiv-lego-na-urokah-matematiki-32344.html.

  3. Прокопенко Г. М. Завдання з використання кубиків LEGO на уроках математики [Електронний ресурс] / Ганна Михайлівна Прокопенко. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://vseosvita.ua/library/cikava-matematika-z-lego-76227.html.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
2
міс.
2
3
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!