Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

«Робота над етюдами в 5 , 6 класі»

Музика

Для кого: 5 Клас, 6 Клас

18.09.2021

133

1

0

Опис документу:

Навчити розбиратися в основних моментах роботи над етюдом. Допомогти придбати певні технічні навички. Розширити музичний кругозір, спонукати учня до самостійної роботи, прищепити любов до інструменту. Збагатити музично-слуховий і виконавський досвід учня.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

КЗПМО «ЧЕРНІГІВСЬКА МУЗИЧНА ШКОЛА №1 ІМ. С.В. ВІЛЬКОНСЬКОГО»













МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

НА ТЕМУ:

«Робота над етюдами в 5 , 6 класі»







Підготувала та провела викладач вищої

категорії

фортепіанного відділу

ШУГАЛІЙ Н.Д.







Чернігів – 2019



ПЛАН








Вступ




  1. Навчити розбиратися в основних моментах роботи над етюдом


  1. Допомогти придбати певні технічні навички




  1. Розширити музичний кругозір, спонукати учня до самостійної роботи, прищепити любов до інструменту


  1. Збагатити музично-слуховий і виконавський досвід учня





Висновок.















Робота над технікою - це розумовий процес, а ключ до вирішення технічних проблем лежить в певних уявних і слухових установках піаніста, які повинні поеднуватися з безперервним вдосконаленням його рухових ии

Робота над етюдами сприяє формуванню в учнів навичок координації рухів, освоєння аплікатури, основних формул руху, вдосконалення технічної майстерності (швидкості, артикуляції, точності звуковидобуття). Робота над етюдами дозволяє активно розвивати слуховий контроль, виховувати такі якості, як воля, витривалість, швидкість реакції. У 5-6 кл. триває розвиток навичок виконання позиційних послідовностей, гаммообразних пасажів, арпеджіо, акордів, подвійних нот, репетицій.


В етюдах звукові формули варіюються, чергуються або ж різноманітно поєднуються. Крім того в етюдах завжди є певний, хоча б дуже простий емоційний зміст. Тому гра етюдів дозволяє приділяти більше уваги подоланню рухових труднощів, ніж гра п'єс, а з іншого боку їх виконати важче, потрібно більш тонка техніка, ніж при грі вправ. В етюдах увага зайнята переключенням з однієї технічної фігури на іншу.


У різній фортепіанній літературі доводиться стикатися з типовими технічними формулами «напівфабрикати» (Г. Нейгауз), знання яких значно полегшує вивчення нових творів. Уміння знаходити їх і виконувати технічно вільно відноситься до важливих навичок виконання і ґрунтується на вихованні комплексного передслухання основних технічних формул.


Будь-яка формула представляє послідовність муз. звуків, сприйняту не як розірваний ланцюг. При розвитку здатності передслухання відкривається можливість читати текст не «нота за нотою», а сумарно цілими звуковими комплексами. Виробляється вільне орієнтування в клавіатурі, в різних типах техніки, аплікатури.


Жанр етюду відомий з 17 століття. Найбільш відомі композитори і педагоги, які писали в жанрі етюда : Герман Беренс - шведський композитор, піаніст, диригент, педагог. До сьогоднішніх днів поширена його збірка фортепіанних етюдів. Його етюди невибагливі, мелодійні і навіть елегантні.


Г Беренс. Етюд Ре-мінор

Перше знайомство з етюдом, я граю, учень стежить по нотам. Потрібно відчути музика як живу, почути музичний розвиток, наше завдання - розшифрувати музичний матеріал і захопити дитину.

ГРА

образ

Погоня на конях два наїзника - один сильний і сміливий, інший нерішучий і слабкий. Характер - стрімкий, схвильований, напружений, тому тональність «ре-мінор», алегро енерджіко - скоро, енергійно. Ff сильно, рішуче, розмір С - еквівалент 4 чверті,композитор хоче, що б виконавець мислив більш крупно, 2х частна форма, Iч - закінчується в ля-мінорі, II частина починається в фа мажор.

Підтекстовка: Швидше скачи за мною - 1й наїзник.

Ні наздоженемо ні за що - 2й наїзник.

Ти не бійся, скачи вперед - 1й наїзник.

Ой боюся вони підуть - 2й наїзник

ІІ ч - спогади про відпочинок, про теплий будинок

Будемо ми за ним нудьгувати

Наш теплий будинок

Знову відновлюється погоня, післямова як нагадування про минулі битви. Розбираємося з розміром і метроритмом.

Учень плескає на кришці і рахує відразу по такту і по частинах такту, що б з'ясувати в якому часі ми перебуваємо. Метр хочеться розділити на 2 частини і стукати ногами

ПОКАЗ

Угруповання допомагає зрозуміти рахунок. Важливо не пропустити момент опори.

Тільки потім висотність, розшифровка фактури.

Читка нот - база для формування мислення. Питання і відповідь, тому декламувати потрібно різними голосами.

I ч складається з 2х фраз, 2 фраза більш напружена, кульмінація, від якої відбувається спад, 1а фраза складається з 2х мотивів. Починається з затакту, з високою 4 # соль #, що щось трапилося. Відразу виставляю 1 долю, опору, потім до неї все інше, підпорядкування сильної і слабкої. Я дуже люблю формули.

1 вправа - опорний звук береться всією вагою руки, кисть пружинка, повинен бути артистизм в кінчику пальця, опора і звільнення, краще робити це на кришці

2 вправа - виконання слігованих нот, намагаємося інтонувати

Пограти з затакту

3 вправа - на мотиві з 3х нот, партія, супровід залишається незмінним.

Повинно звучати мелодійно без поштовхів.

4 вправа - для важкого першого пальця є хороша вправа

На цих невеликих формулах зручно вчити аппликатуру

5 вправа - відкрити руку, бічний рух кисті


Після такого напруження в першій частині, кульмінації раптом К6 / 4 в ля мінорі, немає більше сил йти вперед. І фа мажор як міраж, як перепочинок, приємний спогад

II ч Мелодія в нижньому голосі, змінюється регістр. Акомпанемент - наш теплий будинок. Вся фортепіанна музика поліфонічна, інтонування акордів.

Акорди потрібно повчити окремо, момент виймання одного акорду без гри, потім до нього додати 2й акорд, робити на кришці.

Повертається тональність ре-мінор, але починається в високому регістрі, мелодія йде септимою, складно зберегти лінію в мелодії з опорами на 1м звуці, а в лівій р акомпанемент повинен бути витриманий інтонаційно точно, з рр до до #

Секундова інтонація в пр.р., верхній голос повинен звучати опукло, лів. р. як гуркіт.


К. Черні-Гермер Етюд До мажор


К. Черні - австрійський композитор і піаніст чеського походження.

Я не граю весь весь етюд при показі. ОБРАЗ - комп'ютерні змагання, азарт, веселі пригоди з перешкодами. Девіз - сильніше, вище, швидше. До мажор 4/4 f, I розділ - висхідний рух вгору комп'ютерна гра і перемога, прийшли в соль мажор. II розділ - 2й рівень гри. Дуже довгі дороги - ходимо і ляскаємо Як вивчити маршрут - сольфеджувати.

Читаємо ноти з виразом, відразу звертаємо увагу на випадкові знаки. В до-мажорі ре # фа # - це сходинка до перемоги, перешкода, конфлікт.

Намагаємося читати в темпі, приближеному до сьогодення.

Не вчимо все підряд, а намагаємося розібратися з шматочками, зрозуміти їх.

Спочатку у нас дідусь, тато, довга дорога тому що у дитини краще виходить.

Етюд на гамообразні пасажі і арпеджіо на хорошу артикуляцію, потрібно перебудуватися з однієї тех формули на іншу, на координацію рук. Лінійна техніка - камінь спотикання для всіх учнів. 5й палець слабкий, 1й погано пристосований для фортепіанної гри. 1й і 51 - фундамент нашого купола.

Вправа для гнучкості 1го пальця:

1. Гра гам 1м пальцем

2. 1й палець під рукою, граємо секунди-терції.


Починати вчити з лівої руки на кришці, вчити з зупинками, не грати поспіль, придумувати нові пригоди.

Двома пограти восьмими легко і мелодійно, в гамі секундові інтонації, старатся мислити великими лігами.

Технічне групування по 4, коли вчимо можна по 4, але потім від цього йдемо на довгі лінії, апплікатурні вузлики, збіг опорних ритмічних точок зарадить більшій осмисленості ритмічному пульсу.

Грати гами короткими перебіжками, синхронність в руках, стежити за постійною активною лівою рукою. Повторювані ноти не грати моторно, а більш мелодійно і легатіссімо.

Координація рук пов'язана з розвитком слухового контролю


Основні недоліки:


1. Відсутність динамічної стрункості в співвідношенні звучання обох рук

2. Недостатня синхронність

3. Хронічне відставання лівої від правої


Уявляли ліву руку як провідну, повинна бути хороша дикція, відчувати спрямованість руху. Синхронність ансамблю з правою рукою. Виникає тільки після досягнення незалежності лівої руки. Це дует інструментів - флейти і кларнета, ансамбль в якому кожен уважно слухаючи партнера виконує свою рівноцінну партію.

Складне місце – арпеджіо, в кінці можна повчити методом в долю.

У динамічному плані можна урізноманітнити еттюд


Iч - закінчується на p

IІч - відразу на f, довга дорога


Г.Беренс Етюд Сіль мажор



6 кл.


 Ж.Равіна Етюд Фа мажор

Ф.Лекупе Етюд Ре мажор

Л.Шітте Етюд фа мінор


Таким чином, активізація емоційно-образних процесів учня є неодміною умовою сучасної методики вивчення етюдів - це відноситься і до вміння усвідомити виконавські труднощі, а також вибрати методи вивчення. Методика, спираючись на психологічні особливості процесу навчання враховує етапність оволодіння знаннями. Ми працюємо по принципу «від простого до складного».






































Використана література:


Корто А. Про фортепіанне мистецтво. Статті, матеріали, документи.

Алексєєв А. Методика навчання гри на фортепіано М .: Муз. 1978.

Голубовська Н. Про музичне виконавство

Нейгауз Г. Про мистецтво фортепіанної гри. М .: Класика XXI. 1999.

Ліберман Є. Робота над фортепіанної технікою вид. М .: «Класика» - XXI. 2003.

Коган Г. У врат майстерності М. Класика - XXI. 2004 р

Агарьова Г. Робота над фортепіанної технікою. Каталог статей.

Коган Г. Техніка і стиль в грі на фортепіано. Збірник статей.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили