Робота на тему "Збереження водних ресурсів"

Опис документу:
Робота виконана з метою формування уявлення про значення водних ресурсів для підтримання гомеостазу екологічних систем регіонального масштабу; виховання дбайливого ставлення до води; викликати бажання оберігати водні ресурси, прищеплювати любов до природи. Завдання роботи: дати оцінку позитивного й негативного впливу антропогенного чинника на стан водних ресурсів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Міністерство освіти і науки України

Заставнівська районна державна адміністрація

Відділ освіти

Вікнянська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Всеукраїнський юнацький фестиваль:

«В об’єктиві натураліста»

«Збереження водних ресурсів»

Виконавець:

учениця 11 класу

Вікнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Крисько Вікторія

Керівник:

вчитель біології, екології

та природознавства

Іщенко К.В.

с.Вікно

2015 р.

АНОТАЦІЯ

Робота виконана з метою формування уявлення про значення водних ресурсів для підтримання гомеостазу екологічних систем регіонального масштабу; виховання дбайливого ставлення до води; викликати бажання оберігати водні ресурси, прищеплювати любов до природи. Завдання роботи: дати оцінку позитивного й негативного впливу антропогенного чинника на стан водних ресурсів.

Над роботою працювали: Крисько Вікторія Іванівна – учениця 11 класу, Іщенко Катерина Василівна – вчитель біології, екології та природознавства та бажаючі учні. Ініціатива була проявлена з боку Крисько Вікторії Іванівни учениці 11 класу Вікнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів, що проживає за адресою: Чернівецька область, Заставнівський район, село Вікно, індекс 59433, вулиця С. Бандери 4 , телефон дом. 8 (237) 28556, моб.380502727550.

ВСТУП

Нашу Землю можна сміливо називати планетою води. Вода є повсюди і у всьому. Космонавти кажуть, що коли дивитися на Землю з висоти космічної орбіти, то око розрізняє переважно два кольори: білий колір хмар і крижаних полярних шапок і блакитний колір Світового океану. Вода – найпоширеніша на землі речовина. Але прісна вода становить усього 2 % від загальної кількості. І лише 1 % прісної води містять річки, озера й підземні води. А води, придатної для пиття, усього 0,1 %. Тому наше майбутнє, майбутнє наших дітей і онуків залежить від того, у якому навколишньому середовищі ми живемо.

Чи доводилось вам коли-небудь розглядати детальну карту Чернівеччини? Подивіться на неї уважно, і ви побачите сотні дрібних тонких блакитних звивистих ліній, що перерізають територію нашого краю впоперек, раптово з’являються всередині області, пробиваються крізь лісові масиви, сільськогосподарські угіддя і, збираючись разом, виходять до Дністра. Це наші річки й струмки, різні за характером течії, прямі та дуже звивисті, які течуть в одному руслі або розбиваються на декілька водних потоків і переносять свій об’єм води. Весною вони всі без винятку стають могутніми, не вміщаються у своєму руслі, широко розливаються й показують свій норов – то міст зруйнують, то будівельний матеріал розмиють і винесуть далеко вперед за течією. Улітку вони тихо й спокійно струменіють, наче просять вибачення в людини за свій весняний норов, запрошуючи відпочити на свої береги, половити рибку, покупатися у світлій прозорій воді чи просто посидіти на березі, де легко дихається й думається.

За останні роки по всій території України можна спостерігати зміни водного балансу. Зникають джерела і малі річки, міліють, заростають середні річки. Особливо змінилися водно-болотні угіддя та їх флора і фауна. Основний вплив на довкілля спричинений антропогенним фактором. Неправильне природокористування призводить до загибелі або зміни екологічних систем, стає іншим мікроклімат, з’являються види-чужинці. Усі види забруднення з вини людини довершують руйнування. Факторів, що спричинюють порушення в довкіллі сьогодні багато.

Отже, проблема існує. Вона розпадається на частки, як ракова пухлина, несе в собі перманентний зміст. Це явище (у різних формах) типове для всієї території України.

В нашому селі Вікно бере початок маленька річка Кізя. Вона витікає із великого природного джерела під скалою і несе свої води в одну із найбільших річок України – Дністер. Ця річечка є своєрідним блакитним серцем нашого села.

Хочемо признатися відверто, донедавна, стан цієї річки був жахливий в прямому і переносному значенні цього слова. Жахлива картина засмічених берегів, безпосередньо самої води сміттям, випасанням худоби на берегах, краєла наші серця. Велика подяка сільському Дому Молитви, який кілька років тому гарно обгородив джерело під скалою, звідки витікає Кізя. Проте, це проблеми забруднення не вирішило. Ми готові були діяти! Першим нашим кроком було те, що організовано всі члени екологічного гуртка розділили доступну територію берегів річки між собою для прибирання. Звичайно генеральне прибирання ми не виконали, проте своєрідний «косметичний ремонт» зробили. У вказану територію кожної групи входило не тільки прибирання, а й розчищення берегів, витягування сміття з води тощо.

Попрацювали на славу! Проте, через деякий час та сама картина вже зачепила нас за живе. Учні гуртка розділилися на патрулі, в обов’язки яких входило кожного дня після обіду слідкувати за чистотою відведеної території річки. Дуже часто траплялися випадки, коли сільські жителі із двома пакетами сміття в руках напрапляли на нас. Звичайно їм ставало соромно. Проводивши роз’яснювальна-агітаційну роботу, ми добилися того, що селяни один одному переказували: «Не висипайте сміття в річку, її школярі охороняють». Різні бесіди ми проводили і серед школярів. Навіть у дитячому садку ми запропонували провести повчальну екскурсію і показати дітям чисте джерело – початок Кізі. Екскурсія відбулася, діти були задоволені, а вихователі спокійні за те, що вклали у малі дитячі голівки частинку любові до природи рідного краю.

Ми хотіли, щоб кожна сім’я знала про важливість Кізі. Таким чином ми добилися бажаного результату. Береги річки в більшій мірі чисті, розчищені. Джерело звідки витікає Кізя теж чисте. Випасати худобу на берегах люди теж масово припинили. Тепер ми можемо бути спокійні, що в наших криницях чиста вода. І зробимо все для того, щоб такою вона і залишалася.

Кілька років тому наша школа заключила договір про співпрацю з кафедрою екології Чернівецького національного університету імені Ю.Федьковича. Ми беремо участь у проекті, який досліджує NPC-цикли локальних екосистем. До участі у роботі долучилася я та ряд кращих учнів нашої школи. Для досліджень, ми брали воду та намул біля берега та 1,5 м від берега річки. Визначали вміст нітратів. Виявили, що на окраїнах села нітрати знаходяться в межах норми, чого не скажеш про воду ділянки річки, яка протікає центром. Потрібно проводити ряд заходів для врівноваження кругообігу даного елементу. Залишається на контролі і стан джерельної води. Наше майбутнє – у наших руках. Зробімо так, щоби блакитне серце нашого краю ожило і засяяло чистими барвами.

Цьогоріч, юннати школи вирішили провести облік природних джерел нашої місцевості. Та взяти джерельну воду на аналізи.

Нами виявлено п’ять природних джерел:

  • Урочище «Стінка»- 1 джерело;

  • Урочище «Копанка» - 1 джерело;

  • Урочище «Верби» - 2 джерела;

  • Урочище «Мартинівка» - 1 джерело.

Одні із джерел замуліли. Ми із друзями провели роботу, щодо їх очищення. Крім того, в школі створили чотири екологічних патрулі, в обов’язки яких входило слідкувати за чистотою території біля природних джерел. Районна санстанція, провівши ряд аналізів, зробила висновок, що вода усіх джерел придатна для пиття. Тож ми будемо робити все можливе для того, щоб вона такою і залишалася.

ВИСНОВКИ

Ми закликаємо кожного українця дбайливо ставитись до навколишнього середовища, до тих унікальних можливостей, які подарувала нам природа, щоб наша споживацька тенденція не призвела до незворотних процесів. Економне використання води у побуті, сучасні технології очистки у промисловості, охорона унікальних водних пам’яток природи мають стати основними чинниками водокористування.

Ми маємо берегти природні багатства заради майбутнього наступних поколінь.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
2
міс.
1
5
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!