Робоча програма "Всесвітня історія" для студентів першого курсу, які поступили на навчання на основі базової середньої школи
Мета полягає у вивченні та інтерпретації історичних фактів та суспільних явищ різних країн, регіонів та цивілізацій, аналізу спільних рис та відмінностей у їх історичному розвитку, з'ясуванні матеріальних та інтелектуальних досягнень та можливостей людства у минулому, сучасному і у перспективі майбутнього.
Завдання
- визначення понятійного апарату, принципів та методів дослідження історії, аналіз особливостей розвитку світового історичного процесу;
- викладання та аналіз історичних подій минулого і сьогодення у контексті особливостей та характерних рис розвитку державно- політичних і конфесійно-культурних систем народів і країн;
- відображення історичного досвіду державотворення, мислення і способу дій державних діячів, політиків, широкого загалу людей.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
сутність основних проблем історії та сучасного буття світу;
основні закони та етапи розвитку людської спільності;
суспільно-економічні, політичні та культурні процеси історичного розвитку людського суспільства в новітній час;
історичні події новітньої історії;
діяльність історичних осіб і політичних партій.
вміти:
порівнювати, пояснювати, аналізувати, узагальнювати і критично оцінювати історичні факти та діяльність осіб, спираючись на отримані знання, на основі альтернативних поглядів на проблеми;
оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі з позиції загальнолюдських цінностей;
користуватися науковою термінологією;
складати конспект, тези, готувати реферат, доповідь, складати список літератури за темою, брати участь у дискусії, конференції;
використовувати різні джерела знань: документи, науково-популярну літературу, періодичну пресу;
порівнювати і критично аналізувати інформацію з різних джерел знань;
визначати роль людського фактора в історії, давати різнобічну характеристику історичним особам, розкривати внутрішні мотиви їхніх дій;
порівнювати історичні події, процеси з періодами (епохами), орієнтуватись у науковій періодизації історії;
працювати з усіма доступними джерелами знань, вміти самостійно добувати історичну інформацію за темою;
вміти аргументовано, на основі історичних фактів відстоювати власні погляди на ту чи іншу проблему, толерантно ставитися до протилежних думок;
брати участь у дискусіях, «круглих столах», конференціях, виявляти розбіжності у позиціях, критично ставитись до тенденційної інформації